Vilken mekabstinens jag får.Nu börjar det likna något. Det är en rolig del av ett projekt när delar monteras för att stanna.
View attachment 511439
View attachment 511441
Kylaren och styrdämparen funkar med gaffeln. Inga problem med utrymmet kring lampramen heller.
Vilken mekabstinens jag får.
Och snart ska du väl i med den fina motorn. Den snyggaste Suzuki har byggt.
Motorn är snygg, ser ut att bara vara upplockad ur gjutformen - rått och racemässigt!Ja, motorn står på tur. Jag älskar den motorn, och tycker den är en snygg klassisk design av en radfyra. Också låter de ju så skönt, speciellt med flatslides.
Tyvärr åker det på ett besiktningssystem först, men roligare toner väntar.
![]()
Bra fråga! De sades var lätta, jämfört med samtidens vattenkylda motorer, men jag har aldrig sett några siffror att lita på. Om någon vet så hade det varit intressant att veta.Motorn är snygg, ser ut att bara vara upplockad ur gjutformen - rått och racemässigt!
Men det är ju en...klump. Har du nån uppfattning om vikten jmf en samtida vattenkyld motor?
Det projektet följdes, men det var inte mycket "Mod", bara "Resto".Har ni sett "True moto resto" och hans gammelgixxer 750 med 1200 Bandit motor?
Lacktemat är det klockrena "Skoal Bandit"
Tydligen tuggtobak...
Han köpte den som totalvrak. Motorn var utbytt och slut så därför krängde han i en Banditmotor. Finns en hel serie givetvis.
Det lite tragiska, om man får säga såBra fråga! De sades var lätta, jämfört med samtidens vattenkylda motorer, men jag har aldrig sett några siffror att lita på. Om någon vet så hade det varit intressant att veta.
Hej tittade i Bike från april 1985 där står det att motorns totalvikt ligger på 67 kilo 750 motorn. Sen står det att den väger 73 kilo med olja oljekylare och luftrenare . Mvh L-G .Bra fråga! De sades var lätta, jämfört med samtidens vattenkylda motorer, men jag har aldrig sett några siffror att lita på. Om någon vet så hade det varit intressant att veta.
Helt ok yta efter 40 år. De där japaneserna kunde sin förzinkning.
Utan tvekan och skruvar från 70-, 80- och 90-tal har sannolikt bättre ytbehandling än nya, på grund av alla lagkrav som tillkommit. Sedan har japanerna legat i kvalitens framkant på sådana detaljer åtminstone sedan sent sjuttiotal. Det man alltid märker på veteransnöskotrar är skillnaden i skruvars ytbehandling och gummidetaljers beständighet. Det är en uppenbar skillnad mellan Japan, Kanada och USA och ungefär i den ordningen…
Poäng på det!Hej tittade i Bike från april 1985 där står det att motorns totalvikt ligger på 67 kilo 750 motorn. Sen står det att den väger 73 kilo med olja oljekylare och luftrenare . Mvh L-G .
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|