Rolle Rotax
Ny medlem
Ja, jag hade glömt viktiga grejor. Nu är vi två förare som delar hojen denna helg, så den fick nog gå nästan 2 timmar ren körtid i fredags. Men båda förarna hade visst glömt att man ska växla före maxvarv, eller i alla fall snart efter...
Den blev visst lite ledsen att övervarvas närmare 3000 varv en kolv lyckades smeka topplocket och kolvringen klämdes fast lite. Men den startade och gick som den skulle i cirka 5 varv då den la av på en cylinder. Tillbaka i depån felsökning, provstart och den startade och gick som den skulle (visste inte exakt vad som hade hänt än...)
Nästa race pappas tur och samma fel efter 5 varv.
Nu har en ny kolv hittat ett nytt bo och förhoppningsvis går den som en skållad babian på söndag
och förare som växlar vid maxvarv eller högst 1000 varv övervarvning...
Då har nog anledningen att den inte ville varva ordentligt eller gå snabbt på Anderstorp och sedan även Gelleråsen hittas.
Viss missmatchning på några portar på en cylinder gör nog lite, men det större problemet gissar jag är att 2 vevhushalvor håller påoch blir minst 3 st vevhusdelar
Sånt som händer i racing tydligen