Garagestatus för tvåtaktarna

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Själv har jag lagt 8l A747 i förrådet :banana Har även beställt ett reservdelskit för 6500:-. Nu återstår bara att betala och hämta min 125:a:yoparty

Du måste ha bensin för 7200:- till oljan också! Vad är det för specifikation på hojen du köpt? Kit? Kåpor? Fjädring? Hjul? Berätta nurå!

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Sanningen är att jag ännu bara köpt en manual:hihi Hojen är en helt standard med fjunisfjädring. VP bakdämpare kanske ska inhandlas men det är en noll-kittad honda rs. Lika nöjd är jag:hihi

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Sanningen är att jag ännu bara köpt en manual:hihi Hojen är en helt standard med fjunisfjädring. VP bakdämpare kanske ska inhandlas men det är en noll-kittad honda rs. Lika nöjd är jag:hihi

Grattis!

Man kommer väldigt långt med en original RS125:a
Om du undrar något så tveka inte att ställa frågan i typ tvåtakt för dummies tråden eller vad den nu heter, så ska vi hjälpa dig efter bästa förmåga så som våra företrädare gjorde när vi ställde tusen nybörjarfrågor.

Grattis till ett bra köp!

Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Många olika
Om inget hakar upp sig i sista minut,så kommer det ytterliggare 1 Vrålhäftig 125 i fältet,en liten ledtråd fabrikatet börjar på A och slutar A,gissa det axxess!:yoparty

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Den var så fin. Blev ännu finare sen efter en tvätt med svinto :yoparty

ok, ser jag rätt att det gjutna stycket vid svinginfästningen är blankt / slätt?
alltså slipat och polerat?
Snyggt men är det att rekommendera?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lite kvalitetstid i garaget idag. Tog bort fjädring fram och bak för att skickas på service hos Fredde, fast det vet han inte om. :)
Sedan tog jag ut veven ur reservmotorn som jag köpte förra året. Den och tre vevar till ska på service hos Fredde, men det vet han inte om. :)
Cylindrar och andra reservdelar sorterades och två cylindrar ska få ny nicasil och en del reservdelar ska beställas.

73de2dbd.jpg

e8513f25.jpg

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
22850-NX5-700 ROD. clutch lifter vs Axxexs: 1-0 :gnissla

(Jobbigaste grejjen på en RS250R att få dit.. )

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har beställt styrlager till två hojar, köpt åtta liter 747, ett broms- och ett kopplingsgrepp. Nu ska bara tummen ur så jag kan börja sätta ihop det hela igen. Jobbigt. Det är kallt (17 grader) i verkstan, och det finns ingen mjölk till kaffet. Radion brusar också. Skitliv!

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Hoj
1995 Ducati Monster 900
ok, ser jag rätt att det gjutna stycket vid svinginfästningen är blankt / slätt?
alltså slipat och polerat?
Snyggt men är det att rekommendera?

Bara som det ser ut på bild. Vet inte om det skulle göra nått om man polerar där men har väldigt svårt att tro att det skulle påverka nått alls.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bara som det ser ut på bild. Vet inte om det skulle göra nått om man polerar där men har väldigt svårt att tro att det skulle påverka nått alls.

Ok, tackar.
Nej om jag låter svetsen vara ifred så påverkar det nog inte nämnvärt.

Marcus_cbr

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
En sån med trampor på..
Försent att anmäla sig till 125PRO?

Skämt åsido.. Har köpt mig en Honda 125 :) Målet för säsongen blir att för det första ta licensen (inbokat i April) och sedan köra så mycket som möjligt och eventuellt köra någon/några tävlingar mot slutet av säsongen om allt går som det ska :)

Min erfarenhet av bankörning är endast en "prova på Aprilia junior cup dag" på Sviestad, innan dem byggde chikanen på rakan så det är några år sedan nu.. Är 23 år idag.

I mekväg ska det igenkligen bara vara att tanka och köra! Men ska lyfta cylindern och kolla så allt ser bra ut och eventuellt byta kolvring.

Fjädringen ska jag gå igenom och kolla om jag måste byta fjädrar eller liknande för att matcha min vikt. :)

Kan ladda upp en bild när jag sitter med en bättre uppkoppling...

Marcus

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har nya kåpor, jag!

Bifogat

• garasjestatos.jpg
    garasjestatos.jpg
    233.3 KB · Visningar: 123
  • the_office.jpg
    the_office.jpg
    240.1 KB · Visningar: 91

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Honda RS125R
Skämt åsido.. Har köpt mig en Honda 125 :) Målet för säsongen blir att för det första ta licensen (inbokat i April) och sedan köra så mycket som möjligt och eventuellt köra någon/några tävlingar mot slutet av säsongen om allt går som det ska :)

Min erfarenhet av bankörning är endast en "prova på Aprilia junior cup dag" på Sviestad, innan dem byggde chikanen på rakan så det är några år sedan nu.. Är 23 år idag.

I mekväg ska det igenkligen bara vara att tanka och köra! Men ska lyfta cylindern och kolla så allt ser bra ut och eventuellt byta kolvring.

Fjädringen ska jag gå igenom och kolla om jag måste byta fjädrar eller liknande för att matcha min vikt. :)

Kan ladda upp en bild när jag sitter med en bättre uppkoppling...

Marcus

Är det Anderstorp? Vilket fall är det kul att det är fler nybörjare än jag:tummenupp Hoppas bara du inte är allt för fjäderlätt bara (för min skull):tummenupp

Marcus_cbr

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
En sån med trampor på..
Är det Anderstorp? Vilket fall är det kul att det är fler nybörjare än jag:tummenupp Hoppas bara du inte är allt för fjäderlätt bara (för min skull):tummenupp

Det är på Gälleråsen, Köpte hojen av Ronja Luff så boka den när jag ändå va där :)
Passar in ganska bra på en 125:a är 170 "lång" och ca 65kg, har lite väl mycket benmuskler dock, bieffekt av min andra hobby (cyklar MTB på tävlingsnivå)..

Kul med fler nybörjare :) Kanske jag slipper ställa alla frågor själv i racer for dummis tråden :gnissla

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Tja!

Undrar du nåt över hojen kan du höra av dej till mej, jag bor utanför Skövde och är Rs125-pilot på hobbynivå. Världens bästa motorcykel, ett bra val!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Beställt delar. Ska beställa däck, fixa cylindrar och skruva ihop den igen

KM1 here I come! :banana

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Hej:hej

Vad roligt att fler har köpt racers:)kul.Gustav O tittar på dina cylindrar dom där två med
bara dubbla sid kanaler!Vad är det för några?Äldre TZ eller HH cylindrar kit cyl?

Har äntligen köpt något till TZ:an från en säljare i Holland.Blyfri topp Nr7 brand new:)759_2012021047.jpg759_2012021053.jpg

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Hej:hej

Vad roligt att fler har köpt racers:)kul.Gustav O tittar på dina cylindrar dom där två med
bara dubbla sid kanaler!Vad är det för några?Äldre TZ eller HH cylindrar kit cyl?

Dom cyllarna heter "3YL-00" och satt på 91:ans TZ 250B Har ett par sånna oxå som dock e' lite tillsnyggade, kolvringen satt 0,5mm lägre på dessa. 92 kom 4DP-00 med 3+3+2 överströmmare och gav en jämnare fyllnad av cylindern:fakta
Ha en god natt, så ses vi snart
/Kunkel

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom