Gasturbinhoj = JETeskoj!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jajamän, precis den är det.:D

Nu vill vi ju se en provkörning av den med...

Jag har haft feber i dag, så jag har mest suttit och youtubat en massa skit, kom in på höghöjdsballonger->>> amatörraketer->>> raketmotorer->>> pulsjet och tillslut dök det upp en film med ett bekant ansikte...

Världen är liten och slutar i Östersund tydligen

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu vill vi ju se en provkörning av den med...

Jag har haft feber i dag, så jag har mest suttit och youtubat en massa skit, kom in på höghöjdsballonger->>> amatörraketer->>> raketmotorer->>> pulsjet och tillslut dök det upp en film med ett bekant ansikte...

Världen är liten och slutar i Östersund tydligen

Jo det börjar bli svårt att undvika våra fula nunor när man letar runt på tuben efter jetfilmer...:näsblod

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Jo jag förstod att något skumt var i görningen då besöksstatistiken steg rejält från de 2-300 trogna läsarna varje dag, hittills idag är det 4600 förtappade själar som varit in på bloggen och glott.

Hoppas det lugnar ner sig snart igen, hybrisen kommer väl som ett brev på posten snart om detta tillåts fortsätta...:gnissla

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Lugn bara _Johansson_, jag tror att Murphy kommer att bistå dig vid ett eller annat tillfälle igen ;)

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Du kan nog köra i köksugnen också, dubbla tiden så lär det hinna härda igenom. Däremot blir nog inte sockerkakorna speciellt mumsiga efteråt för det ryker jävulen av det och är inte direkt hälsosamt enligt killen som säljer coatingen...

Nu äntligen har jag fått min färg, blev tydligen slut hos tillverkaren och jadda jadda.
Hur fick du dit färgen, på burken står det airbrush eller liknande rekommenderas?
Kanske får ta en sväng till biltema och köpa en billig en....:va

Edit: Jag menar turbo x coatingen om det inte framgick av texten...

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Jag använder den minsta "vanliga" färgsprutan på Jula, se bara till att rengöra den som fan efteråt.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Ha ha!:D

Farsan berättade nyss att jag nog är med på nån tv-reklam, det är en jetspark med en kille i rött skinnställ som åker iväg och nån text om att det är det första fordonet på medar över 200km/h. Någon som vet vad det är för nåt? Jag kikar aldrig på tv så jag har ingen koll...

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Anledningen till att det inte händer något på turbinbygget är för att jag väntar på en ny oljepump som till skillnad från den jag har förhoppningsvis orkar hålla oljetrycket uppe när oljan blir varm.:)

logo-marco-top.jpg

Jag måste även isär med motorn och lämna iväg turbinaxeln på balansering, turbinvingarna skavde i huset lite den gången jag tappade kompressorhjulet och vid vissa varvtal känner jag vibrationer tydligt i testbänken som förhoppningsvis går balansera bort.

Sen måste jag leta en bränsleläcka också, det pissade lite diesel vid anslutningen mot motorn under körningen så jag antar att det är en liten por i någon svets på ledningen.

Nästa provstart kommer jag förhoppningsvis kunna ta motorn upp till 100% varv och kanske lite till, vid 70.000rpm lär det flåsa på rätt fint.:tummenupp

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Farsan berättade nyss att jag nog är med på nån tv-reklam, det är en jetspark med en kille i rött skinnställ som åker iväg och nån text om att det är det första fordonet på medar över 200km/h. Någon som vet vad det är för nåt? Jag kikar aldrig på tv så jag har ingen koll...

Det luktar royaltypengar :)
Blir kanske en ny fin svarv av det :tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Det verkar som att farsgubben sett i syne eftersom jag inte hört någon annan som sett den reklamen, skumt men lika så bra det.

Efter rätt intensiv mediakontakt när vi höll på med ångraketen har vi tappat intresset för att vara med i sånt, dom jävlarna är oftast inte ett dugg intresserade av själva tekniken utan vill bara få till ett lattjo reportage som även gamla Agda förstår sig på. Allt ska översättas till hästkrafter och de siffror man säger ökas på med en faktor 5 innan reportaget går i tryck/sänds bara så det låter extra fränt.:huvet

Vi hade ju även ett uppslag i Street&Strip och det var helt ok, jag skrev väl i princip hela artikeln själv så där förblev det mesta oförvrängt. Chansen att träffa på en reporter som orkar bemöda sig att lyssna på vad man säger är inte stor men när det händer är det skoj.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hehe Ungefär som när man står å dryftar Insprutningsteorier och upplägg med vanligt folk ( fågelholksläge infinner sig )

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag blev intervjuad av DN för några år sedan när jag var träningsledare för en avrostning. Reportern ställde samma fråga om och om igen på 5 olika sätt för att få mig att svara "rätt" vilket jag ändå inte gjorde. Då felciterade han mig efter hur han ville att jag skulle ha svarat.

Och det anses ändå vara en hyfsat seriös tidning...

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Kan det har varit reklam för programmet Grand Turismo på Åttan? Nästa program ska innehålla bilder från Orsa Speedweek där ni väl var med?

http://www.tv8.se/gt

Inte omöjligt alls faktiskt, då var det "konkurrenternas" spark som var med. En av GT´s reportrar skulle provköra deras lilla jetspark och lyckades köra ikull och skrota den...:gnissla

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO