Storfräsarn i sitt esse
Det där var nog ett av trådens bästa inlägg tror jag, skitkul att få se processen från början till start sådär! Mycket imponerande hantverk må jag säga! Precis den typen av mekanik som jag gillar att se på nära håll, tack så mycket för lite trevlig maskinporr Det där hade ju inte en annan kunnat få till om man säger så, mikrometerprecision är inte min starka sida...
Verkligen snyggt jobbat.
Och tack för tipset med indikatorklockan
Du förtjänar fan ett nobel pris. Jag vet inte vilket, men du förtjänar nog allihop.
Ryssarna har en annan filosofi då det gäller banhållning än man har i väst. Kan vara rejält skitigt/skräpigt sägs det.
Engine build spam time:
Om du fortfarande vill ha hjälp med lacken sen så är det fan en ära att få stänka färg på din skapelse.
Satan så imponerande bygge !
Har följt denna tråd sen start och måste instämma i den "välstämda" kören: Fy helvete vad imponerande!
När du är klar med allt (och sitter där som en 5-åring som precis har byggt ihop sin lego-piratborg med fungerande falluckor och inte vet vad han ska ta sig till eftersom det roliga nu var över) så kanske du borde dra ditt strå till stacken angående miljö och allt vad det heter istället för att riva hojen. Vad sägs om att öka verkningsgraden mha en combined-cycle kanske? Använd spillvärmen för att driva destilleringsprocessen av "Johansson Special"?
Edit: Jag var kanske inte först med det här förslaget...tråden är ju så jävla lång att varenda smart idé redan borde vara yttrad.
Sen måste jag fixa det sista inför nästa söndags provstart av raketmotorn, ska bli intressant.
Himlen trillar ner, _Johansson_ gör en ritning.
ss2377
Hårdmetallskär för rostfritt av god kvalite' max 60m/min och Min 0.3mm/varv i matning.
Annars ythärdar helvetet av lusmatningen och blir hårdare än skärplattan på skär NR2!!!
Lägg till gjuthud och lyckan är fullkomlig.,
Not for the faint hearted....
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet