Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Ort
- Sydöst
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kanske vore något att skaffa sån där värmetålig filt som används till avgashus-huvor på turboaggregat och isolera mellanrummet med?
Jag bara spånar återigen, men finns det inte en viss risk för värmeutveckling i maskineriet även frånsett själva jetlågan? Jag menar, du har mekaniska delar, i kontakt med varandra, roterandes i hög hastighet... Ifall du då isolerar så kanske du stänger in den värme som eventuellt kan skapas på andra ställen, vilket kanske inte vore bra... Satsar du däremot på ett system som leder bort värmen får du ju kylning överallt och riskerar därmed inte att isolera in värme någonstans. Fast värmeutvecklingen i andra delar kanske är så minimal att det viktigaste är att se till att övriga delar hålla skilda från de heta avgaserna varpå isolering plötsligt inte låter så dumt... Du har säkert tänkt igenom de olika möjligheterna redan