Smörjningen kommer bli torrsump med en oljestråle riktad mot där dreven möts och en som leds in mellan lagren på den ingående axeln så det får fylla upp med olja till kulorna och sen rinna tillbaka in i lådan och ner i oljetanken via torrsumpsdräneringen.
En rekorderlig rejspjäs det där.
Ser fram emot första starten och se mackapären masa sig framåt.
Underbart! Den ser elakt ut
och hur fort har du tänkt köra eg.?
det borde räcka..
test får utvisa, det går ju att åtgärda...det är ju ingen gathoj...
men jag förstår då inte hur du ska kunna hålla dig från att dra några repor efter byavägen...
Må kung Bore giva oss en mild vinter som icke infaller tidigt så testkörningarna kan göras i den norrländska kvällsolen.
Som nyåtervänd Sporthojsläsare har jag suttit och läst igenom denna tråd i några dagar med stort intresse. Jag kan inte annat säga än att min haka fortfarande är planterad i bordsskivan av din oehörda förmåga!
Det här är den bästa byggtråden jag läst till dagens datum!
Att du orkat läsa allt, det har blivit några sidor under åren. Nästan 600.000 visningar på den så snart kanske jag kan ge "Vad säger ni Killar?"-tråden en match!
Tack för det, hoppas kunna krydda på byggtråden lite extra med nån hojstart inom en snar framtid. Bromsarna är ett kapitel för sig så nu är nya skivor och bromsklossar fram på väg från England, kom på under luftningen att jag knyckt klossarna till Hayabusan och skivorna var några gamla skeva ener som jag satt på tidigare bara för syns skull...
Jag hoppade faktiskt lite på slutet, men jag läste de första 107 sidorna. Nu skall jag läsa resten då jag inte vill missa någonting viktigt i turbinbygget. Jag har aldrig haft något intresse för denna typ av motorer annat än att de är balla smått mystiska saker. Det har du ändrat på! Nu är det med stort intresse jag försöker få en större förståelse för hur allt i dessa motorer fungerar i symbios. Jag kan inte annat än tacka, för jag har lärt mig nya saker i flera dagar nu
Är det Orsa Speedweekend i vinter som är målet att bli klar till?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|