Idag frångår jag praxis och lägger över samma bildtexter som i byggbloggen, orkar fan inte skriva om allt.
Efter lite slipande och riktande svetsades den inre manteln fast, sen riktades en rad hål med en körnare så luftströmmen riktas mot bakgaveln.
Så här blev de riktade hålen.
Nästa projekt blev att försänka och öppna upp de stora dillution-hålen i den yttre manteln med hjälp av en hembyggd försänkare, dessa hål släpper in ca 50% av den totala luftmängden närmast turbinen och bildar en vägg av kylande luft för att kontrollera temperaturen på luften in i turbinen. Denna luft förbränns alltså inte utan hettas bara upp och ökar i volym.
Så här ser det ut när försänkaren bankats in, anledningen till att hålen försänks är för att luften ska nå längre in i brännkammaren.
Med det gjort svetsades den yttre manteln fast i resten av brännkammaren, garagepolaren var snäll och plåtade lite medan jag satt och eldade.
Med hela brännkammaren ihopsvetsad kapades överskottet av plåt bort bortsett från 9st öron för fastsättningen.
Här är en närbild på den yttre mantelns hål med försänkningar och riktade hål, de nedersta hålen på bilden är närmast locket och är riktade i sidled för att skapa en rotation på förbränningen inuti primärzonen. Den andra raden riktade hål är riktade mot locket för att skapa återcirkulation.
Här sitter brännkammaren ditställd på turbinhuset, i princip sugpassning vilket är prexis som det ska vara.
Samma motiv men vänt upp och ner.
Här är bitarna monterade på lagerhus och kompressorhus.
Samma skit men en annan vinkel så ni ser frigången till kompressorhus och oljeanslutningarna.
Ett sista kort på motorn med turbinhöljet och jetpipan påställda för skojs skull, det blir en ganska söt manick det här.