Gasturbinhoj = JETeskoj!

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Själv har ja haft planer på å bygga en morot av en gammal skitstor turbo

widget_cvE4lKiubaoB5EcyUKopOj.jpg

Sorry, kunde inte låta bli....:rolleyes:

/e

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Kan meddela herrn att husmålning numer även står på min attgöra-lista...:gnissla

Uj uj den enda fördelen med målning är att det är så förb--nat tråkigt så man funderar på allt annat.
Undra vad din hjärna kommer på när du går där med penseln.
Lär bli många roliga trådar från herrn.
Så hoppas du har ett stort hus:yoparty

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
I am back in business! Har varit utan bredband sen förra veckan i och med flytten men nu har skiten skramlat igång igen. Verkstaden är bara ca 50% i ordning och ny el måste dras innan jag kan få fart i fräs och svarv, men det går framåt.:tummenupp

Det är det ju såklart, fan nu får jag skämmas.

Jo det borde du allt göra.:)

Uj uj den enda fördelen med målning är att det är så förb--nat tråkigt så man funderar på allt annat.
Undra vad din hjärna kommer på när du går där med penseln.
Lär bli många roliga trådar från herrn.
Så hoppas du har ett stort hus:yoparty

Rätt skönt med såna där idiotjobb då man inte behöver tänka så mycket på det man gör, lär bli ett och annat bygge planerat medan jag handklipper 1000m2 gräsmatta också.:gnissla

Riktigt skönt att ha en speciell vipp-strömbrytare för "när det går åt helvete" ("fan")

Japp, den lär vara den mest använda knappen skulle jag tro...:gnissla

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
En liten miniuppdatering: I veckan hämtade jag ut en smutt pryl som jag beställt till motorn, en digital varvräknare närmare bestämt.

JU-01517.jpg

Den kan använda både optiska triggers och hallsensorer så på något vis ska jag kunna läsa varvtalet på turbinen, maxvarvet kommer ligga på 66.000rpm så det funkar inte direkt med någon uppskalad Biltemamätare...:gnissla

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Slöglor på Star Wars Episode I, nu är podracet i full gång och jag kan inte sluta associera till ditt bygge. Sjukt, jag vet.

I vilken version bygger du något motsvarande en såndäringa podracer... ??? :va

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Slöglor på Star Wars Episode I, nu är podracet i full gång och jag kan inte sluta associera till ditt bygge. Sjukt, jag vet.

I vilken version bygger du något motsvarande en såndäringa podracer... ??? :va

Det får nog bli när man tröttnat på både skäggväxt och jordeliv, skulle bli ganska så svettigt att hänga bakom två turbiner av den storleken...:brinnerup

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det får nog bli när man tröttnat på både skäggväxt och jordeliv, skulle bli ganska så svettigt att hänga bakom två turbiner av den storleken...:brinnerup

Jag sprang bakom en SK60 som just gasade upp bägge motorerna, det var ingen fara med värmen, den lilla stund jag stod på benen...

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Antar det, det är en annan kille som håller i hemsidan så jag har dålig koll på det där.

Nu är fräsen på plats i garaget förresten, tog bara tre timmar att lasta, åka 2.5 mil och ställa upp den på rätt plats så det gick sjukt smidigt. På fredag kommer farsgubben och drar elen så man borde snart kunna vara i produktion igen!:banana

Bilder på nya garaget är ju självklart ett måste, medan det är någorlunda städat.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Bilder på nya garaget är ju självklart ett måste, medan det är någorlunda städat.

Fixar det, någon som vill ha adress och karta på vilken sten reservnyckeln ligger under också?:)

Här kommer en bonusbild från fräsflytten, tur att man har starka kamrater.

Olovknkar.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fixar det, någon som vill ha adress och karta på vilken sten reservnyckeln ligger under också?:)

Här kommer en bonusbild från fräsflytten, tur att man har starka kamrater.

Olovknkar.jpg

Det skulle inte hjälpa, även om alla maskiner finns så är maskinisten 98% av slutresultatet, d.v.s med mig bakom vevarna skulle det bli skit ändå!

Inte nog med att han fick bära ut fräsen, någon hade lagt ett kedjelyftblock uppepå...

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Är det sant att du ska ta in bushido under dina jetdrivnavingar o lära honom allt du kan?
[YOUTUBE-ID]_hLYiGkaQQE[/YOUTUBE-ID]

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept