Gasturbinhoj = JETeskoj!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Du håller hundratals fans på sträckbänken med ditt högkvalitetsbygge - du skulle kunna sälja dyra biljetter till nästa uppstart och bli rik på kuppen.
För övrigt har jag gjort en massa saker för att komma in men slipstift har jag då aldrig använt för att få ett "Ja"...

:)


Stift = Öl
Slipstift = Bacardi Breezer ? :confused:

:D

Idag blev det en halvdag på jobbet, var tvungen att renovera plasmaskäraren så en polare kan låna den i helgen. Sen blev det lite tid över så jag planfräste av 1mm från växellådsfästena för att linjera V-bandsflänsen.



Nu var dom klara!



Med lådan på plats och minsta framdrevet fastskruvat så är frigången för kedjan helt ok, senare när jag behöver mer toppfart blir jag tvungen att göra någon sorts kedjesträckare men det känns ganska långt bort just nu.



Nu är det fanimej inte långt kvar tills jag kan börja ställa inför provstarten! Nita kedjan och stryka kostymen, typ.:banana



Tjo!:)
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Glöm för i helsike inte att hojta inför nästa provstart, jag kommer upp med säckpipan direkCt!!:banana :yoparty :tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det kan bli spännande för hemorojderna ifall det blir överslag i tändkabeln...:D

Det blir inte mycket att se vid vinterns provstarter Anton, till sommaren däremot då det går köra skiten kan det vara lite sevärt.:)
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
snubblade över denhär videon som fick mig att tänka på herr Johanssons sandgjutningar, helt sjukt vad man kan göra med sand http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=AdcoVurVY30#t=74

Grym film! Vilka liknelser som går dra mellan den och mina stapplande försök begriper jag däremot inte...:D

Jag var nyss ut och fixade det sista innan provstarten, nya bromsskivor och klossar fram sattes på...



...och kedjan kapades och nitades ihop.



Sen var sanningens minut kommen, ska den nya oljetätningen hålla tätt eller kommer det pissa olja ur motorn nu igen? Inte en droppe efter en minut med 3.5kg oljetryck så saken är biff!:banana



Om vädret tillåter och tid finnes så ska jag göra en provstart på söndag, tummar får hållas.:tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ååååå vad jag hoppas att det lirar !:tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ååååå vad jag hoppas att det lirar !:tummenupp

Det känns riktigt lovande nu när den inte sölar olja längre, det mest troliga "strulet" är att avgastempen blir för hög med kraftturbinen på plats men då är det bara att öppna upp arean mellan ledskenorna lite medelst slipstift.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag skulle vilja föreslå en mindre tillkrånglad frambromslösning. Eller varför inte svanen märkta fälgar?
1239715_221050231392340_429165023_n_zpsa3fe6f3a.jpg
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ojävlar så najs!:)

Fick nyss lite spring i benen så jag var ut och luftade bakbromsen, och sen kunde jag inte motstå att testa en startcykel med gasolförvärmning och tryckluftsstart.

Jag testade att köra utan gasolregulator och nu funkar det kanonfint att blåsa igång rotorn, krana på gasolen för fullt och tända den och sen är motorn varm på några sekunder. Inget mer behov av en förvärmningsfläkt alltså.:tummenupp

Tror ni jag var dåligt sugen på att starta PWM-styrningen till bränslepumpen och dra igång hojen inne i garaget?:brynad

Ett bra test i alla fall, nu vet jag att förvärmningen funkar och att rotorn snurrar igång som den ska. Ladda batteriet och fylla dykartuben nu bara så är allt klart inför söndag!:yoparty
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Fan vad gött! Håller tummarna! Och vi vill så klart se en börnis :hihi
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top