Tack som fan!
Det sköt iväg rätt bra, betydligt mer än jag hade trott med tanke på att jag som mest var uppe i 1.3bar av de 2.8-3.0bar jag har som max.
Jämfört med motorn i jetutförande så beter den sig lite konstigt, med jetdysa var den väldigt konsekvent med en stabil temp på tomgång som ökar proportionellt med gaspådraget. Frågan är om det är NGV:n som är för snäv ändå, kan ju förklara en del. Annars kanske motorn stryps av luftburken men jag tycker inte det ska märkas så tydligt på låga varv och låga massflöden.
Det syns på filmen att tempen sjönk mot 700°C när jag höll jämn gas på "hög" fart, så det känns som att den gillar fartvind och ett roterande kraftturbinhjul. Jag ska testa att köra med en rörböj utan dysa istället för kraftturbinen senare för att se hur tempen ligger när motorn går obelastad.
/Anders
en rörböj accelererar gaserna i sidled och ger åckså ett mottryck som beror på flödet...
bäste flåset blir nog med bara ett kort rakt rör och en v formad plåt för att inte grilla bakdäcket.
om du vill testa med maximalt med överskottsluft.