GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
Nick- det vet ni. hoj- busskort. stad- en håla typ. ålder- alldeles for gammal börjar jag tycka. civilstånd- högerhänt tills vidare. har funderat på o skaffa mej nån fräsch brud för lite action men dom verkar ha tagit slut här, lr så är dom :dummer. dags för en grogg nu känner jag :tummenupp

btw..

Bifogat

• thread direction.JPG
    thread direction.JPG
    23.8 KB · Visningar: 66
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
njelger skrev:
2498428 Matematiskt ja. Men motsatser är motsatta. i din senaste figur är punkterna på samma planhalva så de är bara lite "motstående"
semantik och inte så allvarligt från min sida. Väldigt viktigt för dig? I så fall går vi på din linje.

Jag har inte bestämt att tolerant betyder att man tolererar. Inskränker man sin tolerans (till t ex andra toleranta) är man intolerant.

Är det ett vanligt missförstånd?
Haha, du hakade upp dig på min skämtsamma förklaring av diametrala motsatser.

Ja, med den definitionen är vi alla intoleranta. Ligger iofs något i det men då mister också begreppet sin mening. Du får hitta på något sätt att gradera intoleransen istället. Det var fö "en 'tolerant'" [person] du började diskutera, inte vad ordet tolerant betyder.

Missförståndet är inte vanligt, eftersom det är ovanligt att din snäva definition används. Med den definitionen blir bara idioten kvar bland de toleranta, ingen annan. Bortom semantiken blir det ju så, eller hur?

Men du, vart var det du egentligen ville du komma? Du skrev knappast inlägget för att diskutera semantik eller fjortisfilosofi...

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Joe Schmoe skrev:
2498836 Fast då går man ju på grannfrun som person, det är ju inte samma sak som att öppet deklarera sin åsikt att grannfruar i allmänhet är fula.
Well, nu tycker jag iofs att det hade varit bättre om du koncentrerat dig på vad jag ville få sagt än på exemplet i sig. Men ok då, byt ut "grannfrun" mot "rödhåriga", "tjocka", "CP-skadade" eller annat, som omfattar en grupp människor, och ersätt "ful" med "äckliga", "vidriga" och "dumma". Det går bra att såra sina medmänniskor utan direkt tilltal.

Last edited:

Jocke R

aka RUSSELL ATHLETIC på qruiser.se
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
Yamaha YZF R1-01, Kawasaki KLR 650-96 och Can-Am Outlander 800 XT-08
Joe Schmoe skrev:
2498836 Jag tror att gayvärlden snarare förstärker fördomarna när de nischar Pridefestivalen så hårt mot schlagerhållet. Just paraden har blivit lite av en freakshow tycker jag. Varje år flyttas gränsen lite till för att ha större "chockvärde". Undrar hur liten procent av alla homos som vill att folks bild av en homosexuell ska vara som den man ser ifrån Pride?
Det är trist om fördomen att alla bögar skulle vara fjollor förstärks genom Pride. Mycket är dessvärre medias fel - de älskar ju att frossa i fördomar. Det finns trots allt andra inslag i Pride än schlager och freakshow. I Pride Park har det t ex spelat både gay heavy metal-band och gay hip hop-band. Jävligt bra sådana för övrigt. Och själv brukar jag gå i paraden med vårt ishockeylag Stockholm Snipers.

Kan även starkt rekommendera hollywoodfilmen "Brokeback Mountain" för alla som är nyfikna på en mer maskulin touch på gaylivet. Jävligt sorglig film, men förbannat bra! :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Anderzzon skrev:
2497352 Det där var taskigt Jörgen :D

Ja jag kan ju passa på att riskfritt retas lite med R1-folket så här i slutet på säsongen, när de alla brukar ha fått deponera kortet hos polisen! :tungan

Hade varit kul om du kunde vara med på lördagskörningen idag. Nu måste jag sticka iväg för att hinna!

Ha en skön helg! :)
/J

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
Jörgen Karlsson skrev:
2499583 Ja jag kan ju passa på att riskfritt retas lite med R1-folket så här i slutet på säsongen, när de alla brukar ha fått deponera kortet hos polisen! :tungan

Hade varit kul om du kunde vara med på lördagskörningen idag. Nu måste jag sticka iväg för att hinna!

/J

var du på date igår jörgen?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
gaylord skrev:
2499587 var du på date igår jörgen?
Nee. Jag är kass på sånt. Är du svartis? ;)
Jag satt kvar på jobbet till kl 23 sedan knallade jag hem, åt och surfade till 03.

Ciao
/J

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
Jörgen Karlsson skrev:
2499592 Nee. Jag är kass på sånt. Är du svartis? ;)
Jag satt kvar på jobbet till kl 23 sedan knallade jag hem, åt och surfade till 03.

Ciao
/J

skrev du inte att du skulle på date??? trodde att du skulle få rasta "laban" lite:D

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Bingo skrev:
2499241 Well, nu tycker jag iofs att det hade varit bättre om du koncentrerat dig på vad jag ville få sagt än på exemplet i sig. Men ok då, byt ut "grannfrun" mot "rödhåriga", "tjocka", "CP-skadade" eller annat, som omfattar en grupp människor, och ersätt "ful" med "äckliga", "vidriga" och "dumma". Det går bra att såra sina medmänniskor utan direkt tilltal.

Jag förstog vad du ville ha sagt men höll inte med och pekade ut vad jag tycker är en brist i ditt argument.

Jag tycker det är en demokratisk rättighet att få uttala sig även om man har "fel" åsikt. Visst kan man såra människor utan direkt tilltal men det ska inte stoppa en av de viktigaste rättigheter som finns, nämligen yttrandefrihet.
Om du inte håller med så vill jag veta vem det är som ska bestämma vilken åsikt som är "rätt".
Dessutom så finns det väl alltid någon som kan bli stött eller sårad av de flesta uttalanden och då blir det inte mycket kvar att säga.

njelger

Guest
Bingo skrev:
Ja, med den definitionen är vi alla intoleranta. Ligger iofs något i det men då mister också begreppet sin mening.

Nope. Många inklusive jag anser att "intoleranta" har rätt till sin åsikt. (men de får inte leva ut den)
Ser man sig som "tolerant" ska man inte vara så aggresiv mot de man själv anser vara intoleranta. Det är kontentan.
Ta diskussionen utan att hänvisa till "idioter" & "SD". Alla har inte samma åsikt och tur är väl det. :D

Bingo skrev:
Missförståndet är inte vanligt, eftersom det är ovanligt att din snäva definition används. Med den definitionen blir bara idioten kvar bland de toleranta, ingen annan.

Nope, se ovan

Jag ogillar folks "aggresiva Tolerans" där "Alla ska med" annars beskylls man (som i denna tråden ) för att var t ex SD:are?

Kan ingen svara på frågan vems om utser vilka saker som är fob-berättigade. (På tal om "Homofob"). Jag tror Jörgen tog up det också.

Jag har inte ens svarat på vad jag tycker. Det spelar ju heller ingen roll om en del skräms till lydnad.

Eftersom jag kämpar för att alla ska få tycka vad de vill framgår det väl iofs ganska tydligt...

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jörgen Karlsson skrev:
2497960 Jag gillar din och Mattias humor. Den är intellektuell och av en mycket grundligt reflekterande natur ;)

Jag gillar också min humor. Jag kan sitta och skratta högt åt roliga inlägg jag skriver på SH. :D:D:D

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
njelger skrev:
2499723 Nope. Många inklusive jag anser att "intoleranta" har rätt till sin åsikt. (men de får inte leva ut den)
Ser man sig som "tolerant" ska man inte vara så aggresiv mot de man själv anser vara intoleranta. Det är kontentan.
Ta diskussionen utan att hänvisa till "idioter" & "SD". Alla har inte samma åsikt och tur är väl det. :D

Nope, se ovan

Jag ogillar folks "aggresiva Tolerans" där "Alla ska med" annars beskylls man (som i denna tråden ) för att var t ex SD:are?

Kan ingen svara på frågan vems om utser vilka saker som är fob-berättigade. (På tal om "Homofob"). Jag tror Jörgen tog up det också.

Jag har inte ens svarat på vad jag tycker. Det spelar ju heller ingen roll om en del skräms till lydnad.

Eftersom jag kämpar för att alla ska få tycka vad de vill framgår det väl iofs ganska tydligt...

Nåja, nu var ju mitt (som jag antar att du avser) SD-påhopp mest en provokation eftersom jag tyckte inlägget jag bevarade var avsett att provocera i sig. Så jag svarade med "samma mynt":)

Håller med 100% att alla skall få ha sin åsikt, däremot bör den åsikten föras fram utan tillmälen som "korvryttare", "skinkprins" "bögdjävlar", etc, etc...Och dessutom gärna utan den underliggande tonen av förakt.

198

vinter nu igen...
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
2010 BMW K1300S
Jag blir så stolt o glad att det finns så många underbara människor här på sporthoj som har bra åsikter mm. Sen finns det alltid sådana som tycker att det blir jobbigt så fort man snackar om homosaker. Samma sak är det på arbetsplatser, nästan alla tycker det är okej om jag som grabb snackar om min pojkvän, men det finns alltid någon som slänger ur sig komentarer som
"Usch inte vill jag höra om ditt sexliv..."

Men vaddå, när han pratar om vad han och hans fru gjort under semester, ja då är det okej, vad är skillnaden?

Har följt debatten här på SH som sagt och vill säga, ni heterograbbar som sexiga, bli inte rädda om någon grabb skulle flörta med er, vi märker snabbt om det är besvarat ;))

Ni andra som är rädda, hmm jag tror nog att ni själva är rädda för att ni själva blir lite hårda i skinnstället då ni ser en läcker grabb gå förbi ;))

Puss på er alla mc grabbar, oavsätt om ni är homo eller hetero!

Till våren kommer det att finnas ytterliggare en MC buren bög ute på gatorna!

Pinjong

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Suzuki
Jag tror att alla som åker hoj är gay. De trivs i trånga åtsittande kläder i skinn. Man trivs ypperligt i sällskap med andra män i skinn. Precis som taget från en San Francisco-bar. Utseende och design är mycket viktigt, glitter och krom är uppskattat. Uppmärksamhet prioriteras framför funktionalitet, ex högt motorljud och lite ljuddämpning, titta på mig och min fina hoj, har ni sett mitt läckra skinnställ. Vad skiljer en knutte och en rikstransa? :D

De gillar att ha stora kraftfulla saker mellan bena, de får gärna vibrera lite skönt. Antingen gillar man sitta framåtlutande som om man stod på alla fyra eller bakåtlutad i gynekologställning, redo för att ta emot. :D

Diverse lubrikationsmedel diskuteras gärna och ofta, vilket märke och modell ger minst friktion. Man gillar kolvar som går fram och tillbaks i hög hastighet med så låg friktion som möjligt, pumpförluster är intressant. Kedjor är även det ett flitigt samtalsämne. Spaltmetrar kan skrivas om rätt handskar, ska de gå upp till armbågarna eller inte osv.

Last edited:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jörgen Karlsson skrev:
2499583 Ja jag kan ju passa på att riskfritt retas lite med R1-folket så här i slutet på säsongen, när de alla brukar ha fått deponera kortet hos polisen! :tungan

/J

Haha nu var du allt fyndig :hihi

Ja det hade vart riktigt nice :tummenupp men hoppas ni får det riktigt trevligt!

Nu är det så att en kompis hjälper mig att transportera Rettan till vinterförvaringen just idag och jag mottog nyss ett MMS med ordentligt med rök på och ett rödljus :va och han ska va kompis :gråta

Desamma mannen:tummenupp

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Hoj
KTM 660 SMC -06
Om man skulle vara emot böglobbyn, homoäktenskap, adoption etc så är man homofob.
Är man kritisk till invandring och problem med integrationspolitik är man rasist.
Är man kritisk mot någonting annat har man åkt på en släng av den svenska avundsjukan!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Joe Schmoe skrev:
2499621 Jag förstog vad du ville ha sagt men höll inte med och pekade ut vad jag tycker är en brist i ditt argument.

Jag tycker det är en demokratisk rättighet att få uttala sig även om man har "fel" åsikt. Visst kan man såra människor utan direkt tilltal men det ska inte stoppa en av de viktigaste rättigheter som finns, nämligen yttrandefrihet.
Om du inte håller med så vill jag veta vem det är som ska bestämma vilken åsikt som är "rätt".
Dessutom så finns det väl alltid någon som kan bli stött eller sårad av de flesta uttalanden och då blir det inte mycket kvar att säga.
Och det tolkade du in i inlägget vi diskuterar att jag vill inskränka någons yttrandefrihet? Du, hur gammal är du :såjaponken

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024