Puh...
Äntligen har jag läst igenom tråden, och den var väl ungefär den blandning jag hade väntat.
Fast några har utsetts till homofober för att dom ogillar PRIDE, det gör jag med, jag ogillar att befästa fördomar om glitter, paljetter och schlagermusik.
Jag ogillar också att den framställer HBT kollektivet som sexfixerade galningar som måste få torrjucka mot varandra på stan.
Vi har prideparad här i stan också (Umeå) och den har jag inget emot, en massa lyckliga människor som går runt och håller varandra i handen och propagerar för större förståelse, utan glitter, paljetter och schlager.
Fast ÅAS så lyssnade jag i fredagas på P3 homo, där dom besökte ett lesbiskt par som alldelens själva befäste alla fördomar.
Om man säger att alla manliga hårfrisörer är bögar så är det en fördom, men om man sedan gör en undersökning och det visar sig att 98% av alla manliga hårfrisörer är bögar, då vete fan om det är en fördom längre, då är det nog fan en regel med några undantag istället. (bara ett exempel, förövrigt är den ende manlige frisör jag känner inte bög)
Jag har själv vänner som är lesbiska, goda vänner, när tjejen jag kände sedan tidigare "outade" så blev jag varken förskräckt eller förfärad, jag blev glad, glad att hon äntligen hade hittat rätt och glad att hon ansåg att jag var så pass intelligent att jag inte skulle tycka sämre om henne för att hon berättade.
Jag känner inga bögar, jag träffar en del på mitt jobb som avsiktligt eller inte talar om att dom är det genom att hänvisa till sin pojkvän, vilket jag inte höjer på ögonbrynet för.
Däremot har jag svårt för fjolliga killar, oavsett om dom är heterosexuella, metrosexuella eller homosexuella.
På samma sätt har jag svårt för "truckerflator", för att det ofta känns som en påklistrad roll, dom är inte sig själva.
Min homofobi har minskat avsevärt med åren, jag är inte helt befriad från fördomar eller åsikter, men jag jobbar mot att bli mer tolerant.
Jörgen känner jag genom forumet IOFS, och han verkar vara en genomtrevlig kille, gillar ungefär samma saker som mig, utom när det kommer till det sexuella, men livet är ju bra mycket mer än så.
Han skruvar med motorcyklar, tändkulemotorer och annat som jag tycker är kul, och då måste han vara en kul typ.
Att han dessutom vågar stå upp för sitt val (både av hoj och livsstil) här gör ju att han framstår som en kille med skinn på näsan.
Vafan, vi är här fär att vi gillar hojar, inte för att dela alla intressen med varandra, men låt oss i alla fall vara TOLERANTA (utom mot dom som kör Guldvinge)