MC Doktorn
Guest
Str8t and qt
Ärligt får folk vara som dom är inte mitt problem man tar ändå alltid konsekensen av sitt handlande.
Ärligt får folk vara som dom är inte mitt problem man tar ändå alltid konsekensen av sitt handlande.
Skrotnisse skrev:2515105Snott från ett annat forum:
KimL skrev:2515392Hahahaha!!! Så klockren. Undras vad han fick för svar på sina frågor. Om det var okej att äga en kanadensare så skall jag nog skaffa mig en sådan, kan alltid vara bra att ha till något
Religösa människor är bara för roliga ibland, förstår inte hur en normalt funtade människa kan gå på den där smörjan (men det är kanske ett ämne för en annan tråd).Skrotnisse skrev:Dr. Laura Schlessinger är en känd radiopratare i USA som ger råd till personer som ringer in till programmet. För en kort tid sedan svarade hon en av de som ringde med en hänvisning till 3:e Mosebok 18:22, att homosexualitet är en verderstyggelse som inte under några omständigheter kan accepteras...
Arv eller miljö.sandstream skrev:2515820Religösa människor är bara för roliga ibland, förstår inte hur en normalt funtade människa kan gå på den där smörjan (men det är kanske ett ämne för en annan tråd).
En fråga till er som är gay i den här tråden, tror ni att er läggning är ett genetiskt arv (alltså att ni föddes så) eller att det är något som kommit under uppväxten?
Beroende på svar har jag en följdfråga.
sandstream skrev:2515820Religösa människor är bara för roliga ibland, förstår inte hur en normalt funtade människa kan gå på den där smörjan (men det är kanske ett ämne för en annan tråd).
En fråga till er som är gay i den här tråden, tror ni att er läggning är ett genetiskt arv (alltså att ni föddes så) eller att det är något som kommit under uppväxten?
Beroende på svar har jag en följdfråga.
Jörgen Karlsson skrev:2516025Jag för min del tror att det är genetiskt. Men det är ju inget jag vet. Frågan tycks ju inte helt trivial då den tilldrar sig diverse forskares intresse.
Mvh
J
Zee skrev:2516032Vet man något om hur barns sexualitet påverkas då båda föräldrarna tillhör samma kön?
Jörgen Karlsson skrev:2516049Jag är ingenjör!
Du får fråga ngn beteendevetare.
Jag har faktiskt inte följt barnfrågan. Jag tycker de är kul att hålla i ett tag men sen räcker det.
/J
Zee skrev:2516067Hehe. Hokai. Tänkte bara att någon av er gays (jag använder ordet bokstavligt och korrekt för en gångs skull!!) visste hur det låg till. Snacket går väl bland er och alla gayar i denna tråd är väl inte 19 år, så intresset bör väl finnas? Fast man kanske inte är lika barnsugen när man är gay (killar tänker jag främst på då)?
Ja, frågorna är många. Kan ni inte spela in någon UR-film om sånt här?
KimL skrev:2516080Skulle väll tro precis som Jörgen att det är genetiskt, så att det ligger i en. För jag tror inte att man växer sig in i en sexuell roll genom åren om man inte har det i sig från början så att säga. Det är ju liksom inte heller så att man bara går och bestämmer sig en dag att nä nu skall jag vara homosexuell ett tag eller heterosexuell. Jag har själv provat med tjejer, och det funkar ett tag men sen känns det liksom som att det är ändån något som man saknar och det fallar alltid tillbaka på killar igen, går liksom inte att tränga bort, även om man försökt i sina tidigare år för att passa in i "normen" så läggningen finns nog i en redan från start.
Jörgen Karlsson skrev:2516091
Dessutom:
"Barn är inget man äger, man har dem bara till låns ett tag"
Jag tycker det glöms av många föräldrar, oavsett sexualitet.
/J
Zee skrev:2516102Jaha..? Vad har detta med något att göra? och vad betyder det?!
Jörgen Karlsson skrev:2516116Jo att ibland så pratas den bara om "rätten till ett eget barn" i adopitionsfrågan osv.
Likväl som det för en del mödrar tycks komma som ett nederlag när barnen börjar bli självständiga och flyttar ut.
Hela föräldrainsatsen handlar ju från början till slut om att lära dem flyga.
Det är ju inget ägande.
Nu måste jag jobba lite.
Mvh
J
Zee skrev:2516122Jaha. Men det är väl ingen frisk mänska som på allvar tror att man äger sina barn?
KimL skrev:2516217Okej okej, trodde den där listan var frivillig
Men here goes:
Nick, hoj, stad, ålder och civilstånd (frivilligt)
1. Cyclops, YZF750R, Täby, 30 år och singel
2. Jörgen Karlsson, Sthlm, HD, 39 och (evighets)singel
3. 198, CB400 (övningskör kort till våren), Sörmland, 35 år och singel
4. Xtrnisse, Kawasaki 550 (på väg bort för att ge plats åt Suzuki GSX 750), Stockholm, 21 år och singel (Tror jag...)
5. Jocke R, KLR650, Stockholm, 39 år och singel
6. KimL, XT660R, Hbg, 28 år
Jörgen Karlsson skrev:2516237
Perfekt! Nu finns här twinnar, stånkor och radfyror. Det saknas bara lite sk tvåtaktare... Det ska vara kulört skiftande, det är min paroll. Gästerna gör festen!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|