GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
arrow skrev:
2532163 Ursäkta min fråga men........

Hur intressant är det egentligen om folk är homo eller inte på detta forum ??

har hört talas om att det finns nått ställe som heter sylvester eller liknande där denna typen av frågor kanske är mer passande ??

Själv skiter jag fullständigt i om folk gillar joystick eller gamepad :)

Det kan jag hålla med om, det var nog mest ett oskyldigt men nyfiket upprop från trådstartaren. Det är flera som har frågat som du om du läser igenom tråden. Jag har svarat ungefär likadant varje gång. I en perfekt värld hade tråden inte behövts. Många skriver ju dock lite fördomsfullt om gays här i frågor som jag dessutom kan tycka är lika ointressanta på ett hojforum: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1673881&postcount=576.... Sen vet jag att man ofta inte menar att såra någon.

Så det är nog bra att visa att det finns homosar här så blir det lite mjukare stämning här mot tex eventuella unga hojkillar och -tjejer som själva sitter med tankar på sin sexualitet och våndas att bli mobbade för den i mc-världen. Se hur många som röstat anonymt och vilka som ställde sig på listan.

Jag vill också att den här tråden ska bli onödig, jag gillar för det mesta inte att skriva i den men tvingar mig när jag tycker att det behövs. Jag skulle inte använda den här tråden till att ragga i, det tycker jag vore missbruk. Det är QX bättre till.

Hilsen

/Värsta bögen

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Det som förvånar är att människor fortfarande förfäras över homosexualitet.. Jag antar att det är själva sexet som upprör eller??

Om en man gifter sig med en annan man för att han älskar dennes personlighet, men fortsätter att ha sex enbart med kvinnor.. är han då gay??

Jag personligen är bara intresserad av min egen sexualitet och anser att så länge man låter bli barn, är det mesta upp till utövaren..

Låt människor älska och knulla varandra som det behagar!!

Ride on.. :hojharley

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
arrow skrev:
2532163 Ursäkta min fråga men........
Hur intressant är det egentligen om folk är homo eller inte på detta forum ??
har hört talas om att det finns nått ställe som heter sylvester eller liknande där denna typen av frågor kanske är mer passande ??

Ungefär lika intressant som att veta om folk är kille eller tjej. Det finns såna trådar också.

Håller med dig om att QX är betydligt bättre forum för raggning. Eller varför inte krogen?

sandstream

Guest
Gissar att det var en del av deltagarna i den här tråden som såg 45 Minuter på TV3 häromdagen.
Vilka jävla :tomten :tomten :tomten

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
KimL skrev:
2532676 Jag såg en del av och det handlade om att där är en del mindre begåvade och intellektuellt handikappade personer och rörelser i USA som mer eller mindre om man skall göra allt kort och koncist vill att alla killar som föredrar "joystick" skall ha ett skott i nacken och grävas ner på soptippen för att glömmas bort för alltid, så att dom kan få lugn och ro i sina själar att dessa hemska monster som vi måste vara är borta för alltid.

Var egentligen mest skrattretande att se programmet och se hur otroligt korkade dom är och hur otroligt lite förståelse dom verkar ha för sådant som inte exakt stämmer in i deras ideal. Skulle varit kul och lämnat den här listan som någon radade upp för några inlägg sedan med alla andra dumheter som står i bibeln och sett vad dom svarat på det.

Hm. Har man sett det förut? Ideal på pidestal. Dom åker för lite hoj.. :)

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
wannagofast skrev:
2532514 Det som förvånar är att människor fortfarande förfäras över homosexualitet.. Jag antar att det är själva sexet som upprör eller??

Nej, det är det nog inte. Det är väl snarare känslan av att det inte står rätt till.

Jag ser direkt liknelsen mellan homos och din djurtråd. Så länge ingen/inget kommer till skada varför upprör det ena mer än det andra?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
TukTuk skrev:
2532699 Nej, det är det nog inte. Det är väl snarare känslan av att det inte står rätt till.

Jag ser direkt liknelsen mellan homos och din djurtråd. Så länge ingen/inget kommer till skada varför upprör det ena mer än det andra?

:rolleyes:
Det som är särpräglande för bra sex mellan två människor är de båda deltar frivilligt av ren attraktion till varandra.

De flesta har svårt att se att så alltid skulle vara fallet när en människa kliver in i spiltan...

/J

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Jörgen Karlsson skrev:
2532706 :rolleyes:
Det som är särpräglande för bra sex mellan två människor är de båda deltar frivilligt av ren attraktion till varandra.

De flesta har svårt att se att så alltid skulle vara fallet när en människa kliver in i spiltan...

/J

Har du inte här gjort ett vinklat antagande att människor i regel är lättare att förstå än djur? Det kanske är så, eller inte, men det är en helt annan diskussion.

Det kan väl för övrigt liknas med de tidiga fördomarna om att homos förstör sexuellt förvirrade ungdomar?

Så varför blir upprörd när det jämförs?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
TukTuk skrev:
2532760 Har du inte här gjort ett vinklat antagande att människor i regel är lättare att förstå än djur? Det kanske är så, eller inte, men det är en helt annan diskussion.

Jag pratar bara för mig själv, men jag har då lättare att förstå människor än djur.

TukTuk skrev:
2532760
Det kan väl för övrigt liknas med de tidiga fördomarna om att homos förstör sexuellt förvirrade ungdomar?
Så varför blir upprörd när det jämförs?

Det där förstår jag ej. Jag tycker att du uttrycker dig oklart. Det var jag som reagerade när djursex jämfördes i samma tråd som sex mellan två killar.

Om även du reagerade mot detta så är ju allt väl och jag kan äntligen få sluta med denna diskussion.

/J

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jörgen Karlsson skrev:
2532178

Så det är nog bra att visa att det finns homosar här så blir det lite mjukare stämning här mot tex eventuella unga hojkillar och -tjejer som själva sitter med tankar på sin sexualitet och våndas att bli mobbade för den i mc-världen. Se hur många som röstat anonymt och vilka som ställde sig på listan.

Det är så bra tänkt att ett pris borde utdelas:tummenupp

Jag vill också att den här tråden ska bli onödig, jag gillar för det mesta inte att skriva i den men tvingar mig när jag tycker att det behövs. Jag skulle inte använda den här tråden till att ragga i, det tycker jag vore missbruk. Det är QX bättre till.

Hilsen
/Värsta bögen

Men, när du skriver här gör du ett utmärkt jobb i egenskap av fördomsdödare, utan att göra dig till på något vis. Jag tror många straighta, däribland jag själv, läser tråden med stort intresse. Sållar man lite bland inläggen är den riktigt bra och bidrar nog till att så ett frö för ökad förståelse här på forumet för hårdingar:)

//Jonas

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Jörgen Karlsson skrev:
2532787 ...
Om även du reagerade mot detta så är ju allt väl och jag kan äntligen få sluta med denna diskussion.
/J

Hoppas du inte tog illa vid. Tanken var att se om det råder en större generell öppenhet mot olika sexuella läggningar( givetvis förutsatt ingen tar skada ) i en tråd med gay i topic än för övrigt. Frågan väcktes av länken men är kanske egentligen lite OT.

Jag reagerar inte mycket mer på det ena eller det andra utan lägger det i samma fack och resonerar så länge ingen tar skada så har alla sin frihet. Men men...

:pannkyss

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
pw skrev:
2532873 Det är så bra tänkt att ett pris borde utdelas:tummenupp

Men, när du skriver här gör du ett utmärkt jobb i egenskap av fördomsdödare, utan att göra dig till på något vis. Jag tror många straighta, däribland jag själv, läser tråden med stort intresse. Sållar man lite bland inläggen är den riktigt bra och bidrar nog till att så ett frö för ökad förståelse här på forumet för hårdingar:)

//Jonas

Tack! :krama

/J

wannagofast skrev:
2532890 Jag ville med mitt inlägg bara påpeka att vi alla har olika läggningar och att man ska vara försiktig med sitt fördömmande..
Det kanske var något oklart men naturligvis jämför jag inte homosexualitet med djursex!!!

Vad bra! Det första inlägget kunde misstolkas! :tummenupp

/J

Last edited:

sandstream

Guest
KimL skrev:
2532676 Jag såg en del av och det handlade om att där är en del mindre begåvade och intellektuellt handikappade personer och rörelser i USA som mer eller mindre om man skall göra allt kort och koncist vill att alla killar som föredrar "joystick" skall ha ett skott i nacken och grävas ner på soptippen för att glömmas bort för alltid, så att dom kan få lugn och ro i sina själar att dessa hemska monster som vi måste vara är borta för alltid....
Diskuterade detta med en vän över lunchen och han hade läst lite mer om den här stolliga sekten.
När en ung homosexuell dör och det kommer till deras kännedom skickar de gratulationskort till föräldrarna :näsblod

Jag försöker att inte vara så fördomsfull (förutom mot Ducati-ägare så klart ;) ) men sånna människor har jag svårt att inte tycka direkt illa om.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
TukTuk skrev:
2533118 Hoppas du inte tog illa vid. Tanken var att se om det råder en större generell öppenhet mot olika sexuella läggningar( givetvis förutsatt ingen tar skada ) i en tråd med gay i topic än för övrigt. Frågan väcktes av länken men är kanske egentligen lite OT.

Jag reagerar inte mycket mer på det ena eller det andra utan lägger det i samma fack och resonerar så länge ingen tar skada så har alla sin frihet. Men men...

:pannkyss

Nej jag tog inte illa vid mig, det är lungt. Men tack för att du frågar.
Jag tar inte mig själv på så stort allvar nuförtiden och tål att delta i hypotetiska resonemang kring det mesta.

(Men eftersom jag vet att jag inte alltid har varit så trygg i mig själv, och att självmord och depressioner är överrepresenterat vanligt bland unga homosar som inte kommit ut så tycker jag att gay-tråden är en olämplig tummelplats att roa sig med hypotetiska betraktelser på ämnet djursex. Det riskerar ju bara att spä på ev skamkänslor)

Det fanns en tråd kring den där djursexartikeln i off-topic forumet, den kanske de som är intresserade av ämnet kan blåsa liv i isf.

No hard feelings här! :pannkyss på dig med förresten!

/J

Last edited:

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Jörgen Karlsson skrev:
2532706 :rolleyes:

/J

Du har aldrig sett grannens tax vilja rida på ditt underben? :D

Sorry.. kunde inte hejda mig. Men jag tycker som du, all sån här debatt som är antinormativ är rätt störande. Som du säger, gayrörelsens främsta mål måste vara att kunna avveckla sig precis som feministiska jämlikhetsdebatter.

Så länge man måste dela in i olika läger så befäster man bara olikheter och meningsskiljaktligheter och fortsätter skyttegravskriget.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept