GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

steka

Dansar helst i sin egen takt
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Bianchi 928 Carbon
Gabor skrev:
2496424 ...verkar finnas ett stort behov av att visa vad man har för läggning. :)

Det verkar vara ett problem för de som är homo att göra sig synliga och verkar vara mycket viktigt att tala om det i varje tråd. :yoparty

Från de straightas synvinkel brukar man många gånger höra just detta; att de som är homosexuella alltid skall tala om det. Men hur är det hos oss straighta? Jag talar om min fru och mina barn på min arbetsplats. Då en homosexuell gör samma upplevs detta som om de alltid måste tala om sin sexuella läggning men skillnaden är att jag och mina gelikar utgör normen i samhället vilket innebär att avvikelser uppfattas som ett "mässande".

F ö är det sannolikt så att det förtryck och hat som homosexuella drabbats och drabbas av i olika omfattning gör att de sluter sig samman och en motreaktion från dem kan vara att emellanåt betee sig mera provokativt än de skulle gjort om de möttes med den respekt och värme de förtjänar!:pannkyss

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Varför är det så viktigt för vissa gay människor att tala om för hela världen att man är det? Jag är inte på något som helst sätt emot gay folk men jag bara undrar över detta...
En kompis lillebrorsa kom ut ur garderoben (genom att vara med i ett repotage i lokaltidningen, som dragqueen där han berättade om sin läggning)
Det kom inte som nån överaskning för de flesta som träffat honom.
Själv är jag 100% straight vad jag vet iaf.

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
steka skrev:
2496450 Från de straightas synvinkel brukar man många gånger höra just detta; att de som är homosexuella alltid skall tala om det. Men hur är det hos oss straighta? Jag talar om min fru och mina barn på min arbetsplats. Då en homosexuell gör samma upplevs detta som om de alltid måste tala om sin sexuella läggning men skillnaden är att jag och mina gelikar utgör normen i samhället vilket innebär att avvikelser uppfattas som ett "mässande".

F ö är det sannolikt så att det förtryck och hat som homosexuella drabbats och drabbas av i olika omfattning gör att de sluter sig samman och en motreaktion från dem kan vara att emellanåt betee sig mera provokativt än de skulle gjort om de möttes med den respekt och värme de förtjänar!:pannkyss

Bra inlägg tycker jag, som sagt, jag talar ju om flickvän, men skulle nog säkert reagera om nån kille pratade om sin kille...tokigt!

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
Sledneck skrev:
2496454 Varför är det så viktigt för vissa gay människor att tala om för hela världen att man är det?

lika viktigt som det är för straighta att tala om för alla att man INTE e gay bara för att man diskuterar homosexualitet. :)

Pizzabagarn

Guest
steka skrev:
2496450 Från de straightas synvinkel brukar man många gånger höra just detta; att de som är homosexuella alltid skall tala om det. Men hur är det hos oss straighta? Jag talar om min fru och mina barn på min arbetsplats. Då en homosexuell gör samma upplevs detta som om de alltid måste tala om sin sexuella läggning men skillnaden är att jag och mina gelikar utgör normen i samhället vilket innebär att avvikelser uppfattas som ett "mässande".

:tummenupp

Erol

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2003
Hoj
Såld
Tycker det var en ganska rolig tråd :)

Har själv klätt ut mig som tjej och gått på krogen av ren nyfikenhet. Var faktiskt roligt. Dock ej att rekommendera för fjollor :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
gaylord skrev:
2496353
har man lite självironi och lite distans till sin läggning utan att för den delen bli alltför tjötig om sin läggning och anspelar på sin homosexualitet och vill synas å höras hela tiden så tror jag inte att det blir några problem att umgås med straighta, tror att straighta killar kan finna det rätt så kul att prata om pojkar som gillar pojkar=bögar. Fastän mitt nick anspelar på att jag gillar skulle gilla killar så tyvärr jögge å ni andra! jag e "rak" som fan:slicka
Jo så är det nog, det gäller nog de flesta människor. Jag orkar inte med självupptagna människor som (oavsett läggning) blott väntar på sin tur att prata när man diskuterar.

Har nog lika många, om inte fler straighta än homopolare. Det är mest mina intressen samt sociala preferenser som styr mitt umgänge.

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Jag skiter i om jag blir hängd på forumet för att jag skriver min åsikt.
Jag menar kan man starta en så extremt ointressant poll utan o bli hängd så.

Nej jag tycker inte på nåt sätt det är naturligt.
Nej dom ska inte adoptera blablabla
Ja låt dom hållas det är naturligtvis upp till var o en vilken läggning man har

Andrén homofob.

(vill egentligen inte trampa nån på tårna bara vädra min åsikt ursäkta!)

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
d1ce skrev:
2496373 Jag vågade faktiskt prata med en bög en gång, men jag säger då det, aldrig mer :D

Eller... Så spelar det väl knappast någon roll vad man har för läggning. Jobbiga människor finns det av alla sorter, straighta som tjötar om sitt är minst lika jobbiga som homosexuella som gnatar om sin läggning. Acceptera varandra föfan, man behöver ju inte tycka och känna likadant :)

Och ja, innan sommaren hade jag inga homosexuella vänner (åtminstone inte vad jag visste) men såhär i efterhand kan man väl bara konstatera att dem också är människor :tummenupp Tyvärr kunde dem vara riktigt j*vla trevliga också så man mer än görna umgås och snackar lite dynga.. Så jävla typiskt, en ny polare lixom :)

Får nästan kategorisera mig som ex-homofob eller någe... :va

-@

Tack mannen! :tummenupp
/J

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
kajlyl skrev:
2496095 Vi har ju husbögen burre (iof inte sett honom på ett tag).
Annars är det nog tunnt, men kanske är ett gäng som gömmer sig. :va

Vad fan snackar du om? :D
Det är min kompis Jörgen som är hushomo här :fakta

d1ce skrev:
2496373

Får nästan kategorisera mig som ex-homofob eller någe... :va

-@

Stabilt, då är vi två :tummenupp

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
andrén skrev:
2496509 Jag skiter i om jag blir hängd på forumet för att jag skriver min åsikt.
Jag menar kan man starta en så extremt ointressant poll utan o bli hängd så.

Nej jag tycker inte på nåt sätt det är naturligt.
Nej dom ska inte adoptera blablabla
Ja låt dom hållas det är naturligtvis upp till var o en vilken läggning man har

Andrén stolt homofob.

(vill egentligen inte trampa nån på tårna bara vädra min åsikt ursäkta!)
Det är mycket som kan tyckas ointressant, tex att en yngling i Linköping berättar om sitt nya körkort:http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2470974&postcount=2370
Men jag tycker ändå det var roligt att läsa! Grattis! :tummenupp

Det är många som (oavsett läggning) inte borde få adoptera i det här landet kan jag också tycka. I synnerhet efter Bobby-fallet.

"Naturligt" är inget rättsnöre för mig, i naturen förekommer (förutom homosexuella beteenden) bland många djur även hemskheter som: incest, kannibalism osv. Så att ta till termen vad som är "naturligt" och inte är en tankevurpa anser jag. Man ska leva på ett sätt där man kan nå självförverkligande utan att såra eller skada andra varelser, det är en bättre devis än att leva "naturligt" .

Tycker jag...

Mvh
Jörgen

Last edited:

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
En liten fråga, varför heter det homofobi?
En fobi är ju en rädsla eller rent av skräck för något. Det är väl ändå rätt få människor som har en riktig fobi för homosexualitet.

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
steka skrev:

Så suveränt sagt.... Jag har alltid tyckt att den sexuella läggningen har en liten betydelse i det hela...så länge man inte skadar andra eller sig själv.. Det är väl ändå inte den sexuella läggningen som avgör vilken sorts människa man är...
Jag tror att det är rädda människor som inte vågar vidga perspektivet som hänger sig åt att nedvärdera och mobba andra som inte på pricken liknar de själva...
Och en kommentar"bara han/hon inte stöter på mig" Varför skulle homosexuella vara mer promiskuösa än vi som är straight... Bara för att han / hon är homosexuell betyder det inte att de tänder på allt som rör sig...

Nej se på människor runt omkring utan förakt eller förutfattade meningar..

Sköt om er!

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Jörgen Karlsson skrev:
2496545 Det är mycket som kan tyckas ointressant, tex att en yngling i Linköping berättar om sitt nya körkort:http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2470974&postcount=2370
Men jag tycker ändå det var roligt att läsa! Grattis! :tummenupp

Det är många som inte borde få adoptera i det här landet kan jag också tycka. I synnerhet efter Bobby-fallet.

"Naturligt" är inget rättsnöre för mig, i naturen förekommer (förutom homosexuella beteenden) bland många djur även hemskheter som: incest, kannibalism osv. Så att ta till termen vad som är "naturligt" och inte är en tankevurpa anser jag. Man ska leva på ett sätt där man kan nå självförverkligande utan att såra eller skada andra varelser är en bättre devis än att leva "naturligt" .

Tycker jag...

Mvh
Jörgen
visst är det bra att jag lämnar utrymme till folks egna åsikter o uppfattningar o läggningar i så fall:)

Bozze

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Honda vtr fighter
En homofob är en som är så osäker på sin egna läggning så att den käner sig obekväm i homosexullas sällskap.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024