GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kapten Blåskägg skrev:
2496529 Vad fan snackar du om? :D
Det är min kompis Jörgen som är hushomo här :fakta

Stabilt, då är vi två :tummenupp

Haha! "Åhnej! Baloou, dumma gamla sluga djungelbjörn!" Det kommer ta mig åratal att bli betraktad som hojåkare och polare i första hand och inte sporthojs hushomo efter denna tråd! :gnissla

Tack!! :tummenupp

Gabor

Guest
HanneZ skrev:
2496435 Ja precis som andra måste tjata om sin pojkvän i varendaste tråd.

Mästerskapet i att få så många inlägg per dag verkar vara ett annat problem.
Du vinner...:yoparty ...grattis.

Kom med något vettigt inlägg någon gång.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
andrén skrev:
2496554 visst är det bra att jag lämnar utrymme till folks egna åsikter o uppfattningar o läggningar i så fall:)
Det är helt kanon! :tummenupp Jag tycker att man ska bedömas efter det man gör och inte vad man tycker! :)
Jag kan för dig erkänna att jag kommer tycka det är skönt när den här tråden är klar och avslutad utan osämja. Jag är inte gammal och trött men känner ändå att jag stått klart på barikaderna. Jag med vänner startade tex KTH.s första gay-kårförening när jag gick där osv. Jag har dragit mitt strå till stacken och rycker mest ut på SH om jag ser ngt skrivas här som kanske kan såra lite yngre killar och tjejer som själva funderar över sin läggning. Det finns roligare saker att prata om för mig än ämnen där jag vet att det kan komma fram riktigt obehagliga (alltid anonyma) typer. Jag tvingar mig till det, men är glad när det är över.

Som att testa en R1:a tex! :tungan ;)

/J

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Det som jag retar mig på mest med den här tråden är nog att den ligger i helt fel forumdel!!!

Upprörande!!!

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Var och varannan tråd där tjejer är trådskapare brukar ju förvandlas till raggningsinfernon. Titta bara på tråden som startades igår "killar som vill visa upp sig".
Så det är väl klart att folk som är gay vill veta vad som är lovligt byte!:tungan

Egentligen är det skumt att inte fler snubbar är gay... När en snubbe och en tjej börjar få ett fast förhållande så är det oftast så att snubben vill shagga hela tiden men tjejen får mer och mer ont i huvudet. Så ifall en snubbe och en till snubbe har ett förhållande så lär ju båda få till det när dom vill:D

/Svoosh - straight

Skriver att jag är straight pga ursprungsfrågan i tråden

Xtrnisse

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda VTX 1800 -03
Haha, måste säga att jag drog mig lite för att skaffa hojkort och börja köra hoj... Just p.g.a. macho-stämningen. Jag gillar inte att umgås i kretsar där jag inte kan vara mig själv... Iof så har jag ett par gay-hoj-polare, bl.a. Jörgen.
Men om HD-Bosse på 120 kg får för sig att man förtjänar ett intryckt näsben bara för att man kanske stötte på sin pojkvän på Sveavägen en onsdag och fick en puss på kinden... ja, då är man inte så kaxig liksom...

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Xtrnisse skrev:
2496633Men om HD-Bosse på 120 kg får för sig att man förtjänar ett intryckt näsben bara för att man kanske stötte på sin pojkvän på Sveavägen en onsdag och fick en puss på kinden... ja, då är man inte så kaxig liksom...

Sporthojskollektivet är mjukisar allihopa. Vi kramar bara varandra i trafiken!

Blå R1

Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Xtrnisse skrev:
2496633 Haha, måste säga att jag drog mig lite för att skaffa hojkort och börja köra hoj... Just p.g.a. macho-stämningen. Jag gillar inte att umgås i kretsar där jag inte kan vara mig själv... Iof så har jag ett par gay-hoj-polare, bl.a. Jörgen.
Men om HD-Bosse på 120 kg får för sig att man förtjänar ett intryckt näsben bara för att man kanske stötte på sin pojkvän på Sveavägen en onsdag och fick en puss på kinden... ja, då är man inte så kaxig liksom...
Jobbigt läge..

Men ni som vet, är sånt verkligen ett problem eller sitter det mest i huvudet?
Visst kan tänka mig att på krogen är det säker många som hotar med stryk men i vardagen?

Xtrnisse

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda VTX 1800 -03
xfader skrev:
2496640 Sporthojskollektivet är mjukisar allihopa. Vi kramar bara varandra i trafiken!

Attans! Jag som helst vill ha HD själv... kommer ju köra ihjäl mig på en sporthoj inom en vecka... :tungan

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Bozze skrev:
2496571 En homofob är en som är så osäker på sin egna läggning så att den käner sig obekväm i homosexullas sällskap.

Nej, så tror jag inte det är. Idag är det fult att säga att man inte tycker om homosexuella. Vi MÅSTE idag tycka det är halt naturligt att pojkar pussar pojkar och flickor pussar flickor.
Skulle jag öppet skulle säga att jag tycker det är jätteäckligt att två män kysser varandra, ja då är det mig det är fel på. Jag tycker det är fel att jag ska anses vara annorlunda för att jag tycker just så.

Jag har haft en anställd som är gay, en suverän kille som var omtyckt av alla.
Jag gillade den killen skarpt, men jag gillar inte hans sexualitet, det är min åsikt och det ska jag inte behöva skämmas för. Att däremot respektera en homosexuell som människa och vän tycker jag är en helt annan sak.

sandstream

Guest
steka skrev:
2496450 Från de straightas synvinkel brukar man många gånger höra just detta; att de som är homosexuella alltid skall tala om det. Men hur är det hos oss straighta? Jag talar om min fru och mina barn på min arbetsplats. Då en homosexuell gör samma upplevs detta som om de alltid måste tala om sin sexuella läggning men skillnaden är att jag och mina gelikar utgör normen i samhället vilket innebär att avvikelser uppfattas som ett "mässande".
Men hur många av oss strejta startar en tråd om att vi är just strejta?
Bozze skrev:
2496571 En homofob är en som är så osäker på sin egna läggning så att den käner sig obekväm i homosexullas sällskap.
Vilket bara är en myt som många bögar verkar vilja sprida.

Xtrnisse

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda VTX 1800 -03
Blå R1 skrev:
2496649 Jobbigt läge..

Men ni som vet, är sånt verkligen ett problem eller sitter det mest i huvudet?
Visst kan tänka mig att på krogen är det säker många som hotar med stryk men i vardagen?

Det är kanske inget stort problem i fristaden Stockholm (Där jag iof bor numera). Men jag själv som kommer från Lidköping (som har en ganska utpräglad raggarkultur, närbesläktad med hojkulturen) har sett otaliga männikor blivit misshandlade p.g.a. att de varit lite för vänliga med sina polare. Bland annat en kompis till mig som fick en kram när vi skiljes åt en kväll... och det har varit just av hojåkare, och raggare i kombination.

198

vinter nu igen...
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
2010 BMW K1300S
Nick, hoj, stad, ålder och civilstånd (frivilligt)
1. Cyclops, YZF750R, Täby, 30 år och singel
2. 198, CB400 (övningskör kort till våren), Sörmland, 35 år och singel

Xtrnisse

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda VTX 1800 -03
Just det glömde det...

Xtrnisse, Kawasaki 550 (på väg bort för att ge plats åt Suzuki GSX 750), Stockholm, 21 år och singel (Tror jag...)

Blå R1

Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Xtrnisse skrev:
2496669 Det är kanske inget stort problem i fristaden Stockholm (Där jag iof bor numera). Men jag själv som kommer från Lidköping (som har en ganska utpräglad raggarkultur, närbesläktad med hojkulturen) har sett otaliga männikor blivit misshandlade p.g.a. att de varit lite för vänliga med sina polare. Bland annat en kompis till mig som fick en kram när vi skiljes åt en kväll... och det har varit just av hojåkare, och raggare i kombination.
Det är helt otroligt eg., jag trodde nog mer att det var en rädsla som mer satt i huvudet på dom som inte vågade komma ut och dom som precis hade gjort det!
Men att denna rädslan faktiskt än idag är befogad är en skamfläck för vårat samhälle och kultur!!

sandstream skrev:
Men hur många av oss strejta startar en tråd om att vi är just strejta?

Tja, det tar sig visserligen andra uttryck men dejtingtråden och singeltråden skulle jag nog hålla som bevis till ditt inlägg..
Vet att det inte är just ett uttryck för att vara strejt men iom att det är vårat samhälles norm så behöver inte dessa personer skriva så..
Däremot kan ju en Homosexuellt lagd människa finna det väldigt bra med en sån här tråd då han/hon säker kan få inblick i hur utbrett just deras läggning är på detta forumet..
Har du/ngn annan då rätt att förneka dessa människor det?

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Chirre skrev:
2496662 Nej, så tror jag inte det är. Idag är det fult att säga att man inte tycker om homosexuella. Vi MÅSTE idag tycka det är halt naturligt att pojkar pussar pojkar och flickor pussar flickor.
Skulle jag öppet skulle säga att jag tycker det är jätteäckligt att två män kysser varandra, ja då är det mig det är fel på. Jag tycker det är fel att jag ska anses vara annorlunda för att jag tycker just så.

Jag har haft en anställd som är gay, en suverän kille som var omtyckt av alla.
Jag gillade den killen skarpt, men jag gillar inte hans sexualitet, det är min åsikt och det ska jag inte behöva skämmas för. Att däremot respektera en homosexuell som människa och vän tycker jag är en helt annan sak.

Du MÅSTE inte alls gilla det, du har rätt till din åsikt!
Däremot MÅSTE du acceptera, för var hittar du rätten att döma andra efter deras sätt att leva?
Helt ärligt tycker jag personligen inte att det är lockande för mig att kyssas med en annan man, men jag ger blanka fan i om dom som finner lockelse i det gör det... vem skadar det? Positivt förvånad annars över att det verkar finnas rätt mycket sunda åsikter som kommer fram här! En o annan inskränkt medeltidsmänniska som basunerar ut sina kommer man nog aldrig ifrån, men majoriteten verkar ha sjyssta värderingar! :tummenupp

Last edited:

steka

Dansar helst i sin egen takt
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Bianchi 928 Carbon
Tja, det tar sig visserligen andra uttryck men dejtingtråden och singeltråden skulle jag nog hålla som bevis till ditt inlägg..
Vet att det inte är just ett uttryck för att vara strejt men iom att det är vårat samhälles norm så behöver inte dessa personer skriva så..
Däremot kan ju en Homosexuellt lagd människa finna det väldigt bra med en sån här tråd då han/hon säker kan få inblick i hur utbrett just deras läggning är på detta forumet..
Har du/ngn annan då rätt att förneka dessa människor det?[/QUOTE]

:tummenupp

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Joe Schmoe skrev:
2496548 En liten fråga, varför heter det homofobi?
En fobi är ju en rädsla eller rent av skräck för något. Det är väl ändå rätt få människor som har en riktig fobi för homosexualitet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Homofobi
det har flera betydelser

mer allmänt, ett starkt ogillande av homosexualitet oavsett motiv

Xtrnisse

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2006
Hoj
Honda VTX 1800 -03
andrén skrev:
2496734 http://sv.wikipedia.org/wiki/Homofobi
det har flera betydelser

mer allmänt, ett starkt ogillande av homosexualitet oavsett motiv

Du glömde raden som också låg under "Mer allmänt"

"mer allmänt, ett starkt ogillande av homosexualitet oavsett motiv, eller också
stark rädsla att möta egna homoerotiska känslor och impulser, dock utan att anses innebära fobi i medicinsk mening."

Haha, det tyckte jag var lite roligt...

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...