GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Brandfackla?
Jag fattar inte att folk som stör sig på sånt här isåfall hänger i den här tråden. Det står var och en fritt att inte göra det. ;-p

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
On topic?
Har funderat på en sak.
Har egentlien inte med det att göra.
Men:
Ni som är gay, och har blivit lite äldre, har ni funderat på barn?
Hur, i så fall?
Adoption, insemination, "blunda, jucka och tänka på Brad Pitt"?
Om möjligheten fanns att förena sina gener med den man älskar, så antar jag att samtliga skulle välja den vägen.
Men mig veterligen går detta inte ännu.
Om man inte får en syster att "ställa upp".

Ja: Jag har för mycket tid över för funderingar.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
On topic?
Har funderat på en sak.
Har egentlien inte med det att göra.
Men:
Ni som är gay, och har blivit lite äldre, har ni funderat på barn?
Hur, i så fall?
Adoption, insemination, "blunda, jucka och tänka på Brad Pitt"?
Om möjligheten fanns att förena sina gener med den man älskar, så antar jag att samtliga skulle välja den vägen.
Men mig veterligen går detta inte ännu.
Om man inte får en syster att "ställa upp".

Jo visst har den tanken kommit och gått. Men ett barn är, för mig ialla fall, frukten av ett hållbart äktenskap. Eftersom jag fortfarande är singel (!) så får barn vänta.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo visst har den tanken kommit och gått. Men ett barn är, för mig ialla fall, frukten av ett hållbart äktenskap. Eftersom jag fortfarande är singel (!) så får barn vänta.

Sorry om jag krossar illutioner här, men ett barn är frukten av att en man och en kvinna idkar sex, sen om det är inom ramen för ett hållbart äktenskap så är det ju bra, men det vet man ju inte förän efteråt.
(jag har fått facit i mitt fall)

Ett barn kan även vara frukten av dåligt hembränt på en firmafest och fem minuter mot porslinet på handikaptoan.

Sen kan man skaffa barn på andra sätt, insemination, adoption, och snart även genom kloning, det går åsikterna isär om vad som är lämpligt.

Det är ett getingbo som inte jag vill stoppa huvudet i.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sorry om jag krossar illutioner här, men ett barn är frukten av att en man och en kvinna idkar sex, sen om det är inom ramen för ett hållbart äktenskap så är det ju bra, men det vet man ju inte förän efteråt.
(jag har fått facit i mitt fall)

Ett barn kan även vara frukten av dåligt hembränt på en firmafest och fem minuter mot porslinet på handikaptoan.

Sen kan man skaffa barn på andra sätt, insemination, adoption, och snart även genom kloning, det går åsikterna isär om vad som är lämpligt.

Det är ett getingbo som inte jag vill stoppa huvudet i.
Inte direkt någon nyhet.
Men.
Knappt genomförbart för homosexuella.
Skulle du smäcka på en snubbe i arselet för att skaffa barn?
Inbillar mig att det skulle ha samma lockelse för dig, som det skulle ha för en homosexuell att stånka på en kärring.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
(jag har fått facit i mitt fall

Rent fysikt, ja. Men med "frukt" menar jag naturligtvis att när två bögar, eller flator, har ett etablerat förhållande kan man gå vidare med att exempelvis adoptera ett barn. Ett annat sätt är naturligtvis insemination.

Knappt genomförbart för homosexuella.
Skulle du smäcka på en snubbe i arselet för att skaffa barn?

Skulle vilja se den bög som blir gravid... :D Att "smäcka på" en snubbe i arslet är bara skönt. :yoparty

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Rent fysikt, ja. Men med "frukt" menar jag naturligtvis att när två bögar, eller flator, har ett etablerat förhållande kan man gå vidare med att exempelvis adoptera ett barn. Ett annat sätt är naturligtvis insemination.

Vad jag försökte säga var att i hetrovärlden blir barn till lite hipp som happ, dvs både som frukt av långa förhållanden och på firmafester.
Visst vore det vackert om alla graviditeter vore noga planerade och efterlängtade.

Förekommer homo-adoption ens i sverige?
Att cheyerna kan beställa en skvätt på postorder har jag hört talas om.
Mina kunskaper i ämnet är pinsamt dåliga.
Mitt homoumgänge är begränsat till ett tjejpar, och dom umgås med mina barn, så dom är nog avskräckta från att skaffa egna :D

Ena tjejen är en bekant till mig och min familj sedan jag var tonåring, och det var innan hon hade "kommit ut", när vi sedan återsågs för första gången efter en massa år så var det i något sammanhang där min farmor var med, och hon hälsade genom att säga "men hej, dig har jag inte sett på tio år, och vad kul att du tog med dig flickvännen också"
Min farmor är över 80 år, och har mindre fördomar än många i min ålder... :yoparty

IronMike

Guest
Har inte ultrabögarna Jonas och Mark en adopterad unge? Eller är det jag som bara får för mig saker?

jag är helt odemokratisk.. men just i det fallet, så undrar man "hur många fler %" av adoptivbarnen som blir hbt kontra en heterofamilj där barnet adopteras? Finns det studier på detta?

Det borde väl många fundera kring.. Iom att man inte vet varför vissa personer blir gay andra inte, vissa menar på att dom var det vid födseln, andra genom påverkan.

Jag har en kusin som e bög.. Han säger själv att han blev bög, iom att han ingick i en gosskör i kyrkan, därkörledaren va bög, och som på ngt sätt påverkade honom under puberteten.

:confused:

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
ang. adoptera: existerar cirka noll personer i världen som e skrupelfria nog att få adoptera, och de e ännu svårare för queers eftersom många länder lägger sej på tvären och vägrar adoptera bort till samkönade par/länder som låter samkönade par adoptera. Och så tar det typ fem år. Inga samkönade par har ännu fått adoptera i Sverige tror jag. Jonas och Mark hade surrogatmamma tror jag.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
jag är helt odemokratisk.. men just i det fallet, så undrar man "hur många fler %" av adoptivbarnen som blir hbt kontra en heterofamilj där barnet adopteras? Finns det studier på detta?
:confused:

i dröser, tror American psychiatrist association APA har gjort den tyngsta och man har inte kunnat påvisa en skillnad. Inte heller kan man påvisa att biologiska barn till HBT-personer skulle va gay i större utsträckning än gemene man.

Jag blir lite avis för de regnbågsbarn som e gay behöver knappast oroa sej för å komma ut för päronen...

Stefanho

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
Zx9r -96
Har ju visserligen inget med motorcyklar att göra men det har gjorts många vetenskapliga undersökningar på sexuell läggning. Både arv och miljö. En del finns redovisat i " Psychology - The sience of mind and behavior " av Michael W Passer och Ronald E Smith. För min del får man ha vilken läggning man vill så länge alla de inblandade vill samma sak.

IronMike

Guest
Har en annan grej som jag ska komma loss från och funkar det så absolut. Det var kul senast, trots att jag blev beskylld för att inte ens ha varit där. :mad:

Kanske ska trycka en tröja med CYCLOPS i stora bokstäver? :D

Kommer du?

haha ja jag kommer, arrangerar ju :rolleyes: ... kör på en sån tröjja haha :hihi

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA