Vilken insikt!
"Gay" på engelska betyder "glad" från början...
Vilken insikt!
Vem mår dåligt av att han inte kommer ut? Han, du eller hans pappa? Jag hade nog skitit i att luska i det. Vad är poängen? Att ni kan sortera in honom i ett fack?Min närmaste kompis (kille) tror jag kan vara homosexuell. Alternativt asexuell, men det är ju en procentuellt större chans att han är homo.
"Problemet" är att han isåfall inte vågar komma ut. Hans pappa har sagt öppet flera gånger, även i min närvaro, att "om du blir bög så skjuter jag skallen av dig och sen tar jag livet av mig". Hans pappa vistas inte ens innanför tullarna så länge prideparaden pågår. Om han nu är homosexuell så är det ju inte direkt lätt att komma ut under sådana förutsättningar...
Personligen skulle ju inte relationen förändras då vi känt varandra i över 15 år. Om han nu inte skulle vara kär i mig, vilket jag inte tror är någon större risk alls.
Ska jag försöka prata med honom på något vis, eller ska jag bara låta det vara så får vi se i framtiden? Han fyller 25 i sommar (som mig) och har väl inte visat något större intresse för tjejer och aldrig haft någon flickvän eller dylikt.
Jag menar, om han nu är homo så vore det ju bättre att komma ut och sen kunna vara lycklig efter ett tag när omgivningen insett fakta.
Men det kanske är dumt att försöka dra det ur honom
Vem mår dåligt av att han inte kommer ut? Han, du eller hans pappa? Jag hade nog skitit i att luska i det. Vad är poängen? Att ni kan sortera in honom i ett fack?
Min närmaste kompis (kille) tror jag kan vara homosexuell. Alternativt asexuell, men det är ju en procentuellt större chans att han är homo.
"Problemet" är att han isåfall inte vågar komma ut. Hans pappa har sagt öppet flera gånger, även i min närvaro, att "om du blir bög så skjuter jag skallen av dig och sen tar jag livet av mig". Hans pappa vistas inte ens innanför tullarna så länge prideparaden pågår. Om han nu är homosexuell så är det ju inte direkt lätt att komma ut under sådana förutsättningar...
Personligen skulle ju inte relationen förändras då vi känt varandra i över 15 år. Om han nu inte skulle vara kär i mig, vilket jag inte tror är någon större risk alls.
Ska jag försöka prata med honom på något vis, eller ska jag bara låta det vara så får vi se i framtiden? Han fyller 25 i sommar (som mig) och har väl inte visat något större intresse för tjejer och aldrig haft någon flickvän eller dylikt.
Jag menar, om han nu är homo så vore det ju bättre att komma ut och sen kunna vara lycklig efter ett tag när omgivningen insett fakta.
Vem tror du själv skulle må dåligt i en sån situation? Antagligen den som inte kan komma ut.
Poängen med att komma ut är ju naturligtvis att man, inbillar jag mig, får ett mer fullständigt liv och kan vara sig själv på ett annat sätt.
För mig ligger han redan i kompisfacket, och det är inget som skulle ändras.
Men jag kommer strunta i det ändå, då det onekligen är ett känsligt ämne. Han gör ju givetvis som han vill.
Tycker bara det är tråkigt ifall han ska gå runt och aldrig våga komma ut.
Jag hjälpte en kille att våga komma ut inför sina vänner men framförallt sina inskränkta föräldrar som istort sett sade samma saker som din polares pappa.Min närmaste kompis (kille) tror jag kan vara homosexuell. Alternativt asexuell, men det är ju en procentuellt större chans att han är homo.
Fast det framgår inte i din beskrivning att han skulle gå runt och våndas. Verkar det inte som om det trycker honom (ja, här finns en sexanspelning) så är det väl inget problem?
"Gay" på engelska betyder "glad" från början...
Jag hjälpte en kille att våga komma ut inför sina vänner men framförallt sina inskränkta föräldrar som istort sett sade samma saker som din polares pappa.
Det var inte lätt det tog tid,många tårar,hårda ord, men det gick vilket jag men framförallt killen det handlade om absolut inte trodde.
Nu har dom en ärlig och rak relation till varandra och dom har insett vilken press deras son levat under.
Exakt. Slår vad om att väldigt många är glada när dom kör hoj. Kontentan blir alltså...
Köra hoj gör mig jävligt gay!
Det är inte långt kvar till våren...
men han vart jäkligt annorlunda när han kom ut.. fast man är ju alltid kompisar
Skumt att han blev annorlunda?
Själv va jag nyss nere i Berlin å hälsa på min "bög-kusin" å hans thai-pojkvän, vi va ute å käka på restauranger mm.. Inga konstigheter, helt normala människor. Vad dom gör i sängen, eller vilka okristliga aktiviteter de utövar när ingen ser på -skiter jag fullkomligt i, det angår inte mig. Dom raggar inte på mig bara för att dom är homo. Den lilla procenten tidsmässigt av vardag som gör dom onormala mot omgivningen är nästan obefintlig... De har varit tillsammans i 12 år nu.
Så, jag fattar inte varför det skall vara sån tabu. Visst, kanske tufft mot en far eller mor, men mot en polare? *skratt* -skulle någon av mina närmsta vänner berätta att de gillade snubbar så skulle jag rycka på axlarna -so? Vad förändrar det alla tidigare år av kul vänskap? Och vad förändrar det av framtida vänskap? .... att han doppar penis i kille eller vise versa, när jag varken ser på eller är i närheten -spela roll.
Förstår mig inte på folk som orkar bry sig energiskt över vad andra tänder på - de måste ha problem själva, kanske inte vet om de ska tända mer eller mindre på en blondin vs brunett? Eller skämms inombords för att de tänder mer på en thaitjej än svensk traditionell tjej med blondt hår å blå ögon.... Herregud, livet handlar väl inte om sexualitet?
Jag lovade Hulster att denna filmen skulle hamna i Gaytråden, så här kommer den!
Hulsterdance
[YOUTUBE-ID]0VcYsDxAh-c[/YOUTUBE-ID]
Jag har hittat filmen från händelsen.ungefär samma situation här.. men vi pratas knappt längre.. vet inte vad det beror på men han vart jäkligt annorlunda när han kom ut.. fast man är ju alltid kompisar
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|