GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Min närmaste kompis (kille) tror jag kan vara homosexuell. Alternativt asexuell, men det är ju en procentuellt större chans att han är homo.

"Problemet" är att han isåfall inte vågar komma ut. Hans pappa har sagt öppet flera gånger, även i min närvaro, att "om du blir bög så skjuter jag skallen av dig och sen tar jag livet av mig". Hans pappa vistas inte ens innanför tullarna så länge prideparaden pågår. Om han nu är homosexuell så är det ju inte direkt lätt att komma ut under sådana förutsättningar...

Personligen skulle ju inte relationen förändras då vi känt varandra i över 15 år. Om han nu inte skulle vara kär i mig, vilket jag inte tror är någon större risk alls.

Ska jag försöka prata med honom på något vis, eller ska jag bara låta det vara så får vi se i framtiden? Han fyller 25 i sommar (som mig) och har väl inte visat något större intresse för tjejer och aldrig haft någon flickvän eller dylikt.
Jag menar, om han nu är homo så vore det ju bättre att komma ut och sen kunna vara lycklig efter ett tag när omgivningen insett fakta.

Men det kanske är dumt att försöka dra det ur honom :3freak
Vem mår dåligt av att han inte kommer ut? Han, du eller hans pappa? Jag hade nog skitit i att luska i det. Vad är poängen? Att ni kan sortera in honom i ett fack?

jerkap71

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
-01 yamaha r1, en 200cc kinahjuling och en kxf450-10 åt junior
Häcklad för att vara bög...!!!

De finns ju tydligen dom som fortfarande tror att homo e någon slags väldigt smittsam och farlig sjukdom ( så länge det inte e två tjejer som e me varandra för då e de sexigt) å de tycker väl jag e lite konstigt me vårat upplysta å jämställda samhälle....eller ska vara iaf.... nu e inte ja de minsta homo för att jag inte känner något annat inför en gay eller bi i jämförelse med en straight annat än att de e en vanlig människa som jag har främför mig, som jag känner olika saker inför pga hur den människans personkemi stämmer med min.....MEN....MEN.... något som häcklas hårt här inne e ju poliser.... de vore nog mer eller mindre förödande att öppet gå ut å stå för att man e de... jag blev å tänka på de sen jag tittat på lite mer eller mindre lagligt hojkörande här på sh å att det i en massa svar sedan skälls på polisen som e dumma osv... Ja nu svävade jag väl iväg lite gran kanske ifrån själva ämnet då...sorry...

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Vem mår dåligt av att han inte kommer ut? Han, du eller hans pappa? Jag hade nog skitit i att luska i det. Vad är poängen? Att ni kan sortera in honom i ett fack?

Vem tror du själv skulle må dåligt i en sån situation? Antagligen den som inte kan komma ut.

Poängen med att komma ut är ju naturligtvis att man, inbillar jag mig, får ett mer fullständigt liv och kan vara sig själv på ett annat sätt.

För mig ligger han redan i kompisfacket, och det är inget som skulle ändras.

Men jag kommer strunta i det ändå, då det onekligen är ett känsligt ämne. Han gör ju givetvis som han vill.
Tycker bara det är tråkigt ifall han ska gå runt och aldrig våga komma ut.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Min närmaste kompis (kille) tror jag kan vara homosexuell. Alternativt asexuell, men det är ju en procentuellt större chans att han är homo.

"Problemet" är att han isåfall inte vågar komma ut. Hans pappa har sagt öppet flera gånger, även i min närvaro, att "om du blir bög så skjuter jag skallen av dig och sen tar jag livet av mig". Hans pappa vistas inte ens innanför tullarna så länge prideparaden pågår. Om han nu är homosexuell så är det ju inte direkt lätt att komma ut under sådana förutsättningar...

Personligen skulle ju inte relationen förändras då vi känt varandra i över 15 år. Om han nu inte skulle vara kär i mig, vilket jag inte tror är någon större risk alls.

Ska jag försöka prata med honom på något vis, eller ska jag bara låta det vara så får vi se i framtiden? Han fyller 25 i sommar (som mig) och har väl inte visat något större intresse för tjejer och aldrig haft någon flickvän eller dylikt.
Jag menar, om han nu är homo så vore det ju bättre att komma ut och sen kunna vara lycklig efter ett tag när omgivningen insett fakta.

ungefär samma situation här.. men vi pratas knappt längre.. vet inte vad det beror på men han vart jäkligt annorlunda när han kom ut.. fast man är ju alltid kompisar :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vem tror du själv skulle må dåligt i en sån situation? Antagligen den som inte kan komma ut.

Poängen med att komma ut är ju naturligtvis att man, inbillar jag mig, får ett mer fullständigt liv och kan vara sig själv på ett annat sätt.

För mig ligger han redan i kompisfacket, och det är inget som skulle ändras.

Men jag kommer strunta i det ändå, då det onekligen är ett känsligt ämne. Han gör ju givetvis som han vill.
Tycker bara det är tråkigt ifall han ska gå runt och aldrig våga komma ut.

Fast det framgår inte i din beskrivning att han skulle gå runt och våndas. Verkar det inte som om det trycker honom (ja, här finns en sexanspelning) så är det väl inget problem?

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.

Jag hjälpte en kille att våga komma ut inför sina vänner men framförallt sina inskränkta föräldrar som istort sett sade samma saker som din polares pappa.

Det var inte lätt det tog tid,många tårar,hårda ord, men det gick vilket jag men framförallt killen det handlade om absolut inte trodde.
Nu har dom en ärlig och rak relation till varandra och dom har insett vilken press deras son levat under.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Fast det framgår inte i din beskrivning att han skulle gå runt och våndas. Verkar det inte som om det trycker honom (ja, här finns en sexanspelning) så är det väl inget problem?

Sorry, det är korrekt att jag inte skrev något som tyder på att han kan fara illa över det.

Han har blivit mycket mera nedstämd som person sen vi passerade 20 sträcket.
Lite klurigt att förklara men jag märker på honom att det är något som "trycker" honom (för att använda ditt ord).

Men om han är en sån som inte kommer ut förens han är 30+ så får det ju bli så. Tycker bara han förlorar en massa levnadstid om han inte kan vara sig själv fullt ut.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
"Gay" på engelska betyder "glad" från början...

Exakt. Slår vad om att väldigt många är glada när dom kör hoj. Kontentan blir alltså... :D

Jag hjälpte en kille att våga komma ut inför sina vänner men framförallt sina inskränkta föräldrar som istort sett sade samma saker som din polares pappa.

Det var inte lätt det tog tid,många tårar,hårda ord, men det gick vilket jag men framförallt killen det handlade om absolut inte trodde.
Nu har dom en ärlig och rak relation till varandra och dom har insett vilken press deras son levat under.

Underbart! :tummenupp

Last edited:

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
angående föräldradiskussionen innan. Glans glänser.

[YOUTUBE-ID]20R1d8ST7iQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag lovade Hulster att denna filmen skulle hamna i Gaytråden, så här kommer den!
Hulsterdance :tummenupp :yoparty:D

[YOUTUBE-ID]0VcYsDxAh-c[/YOUTUBE-ID]

IronMike

Guest
men han vart jäkligt annorlunda när han kom ut.. fast man är ju alltid kompisar :)

Skumt att han blev annorlunda?

Själv va jag nyss nere i Berlin å hälsa på min "bög-kusin" å hans thai-pojkvän, vi va ute å käka på restauranger mm.. Inga konstigheter, helt normala människor. Vad dom gör i sängen, eller vilka okristliga aktiviteter de utövar när ingen ser på -skiter jag fullkomligt i, det angår inte mig. Dom raggar inte på mig bara för att dom är homo. Den lilla procenten tidsmässigt av vardag som gör dom onormala mot omgivningen är nästan obefintlig... De har varit tillsammans i 12 år nu.

Så, jag fattar inte varför det skall vara sån tabu. Visst, kanske tufft mot en far eller mor, men mot en polare? *skratt* -skulle någon av mina närmsta vänner berätta att de gillade snubbar så skulle jag rycka på axlarna -so? Vad förändrar det alla tidigare år av kul vänskap? Och vad förändrar det av framtida vänskap? .... att han doppar penis i kille eller vise versa, när jag varken ser på eller är i närheten -spela roll.

Förstår mig inte på folk som orkar bry sig energiskt över vad andra tänder på - de måste ha problem själva, kanske inte vet om de ska tända mer eller mindre på en blondin vs brunett? Eller skämms inombords för att de tänder mer på en thaitjej än svensk traditionell tjej med blondt hår å blå ögon.... Herregud, livet handlar väl inte om sexualitet?

:va

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Skumt att han blev annorlunda?

Själv va jag nyss nere i Berlin å hälsa på min "bög-kusin" å hans thai-pojkvän, vi va ute å käka på restauranger mm.. Inga konstigheter, helt normala människor. Vad dom gör i sängen, eller vilka okristliga aktiviteter de utövar när ingen ser på -skiter jag fullkomligt i, det angår inte mig. Dom raggar inte på mig bara för att dom är homo. Den lilla procenten tidsmässigt av vardag som gör dom onormala mot omgivningen är nästan obefintlig... De har varit tillsammans i 12 år nu.

Så, jag fattar inte varför det skall vara sån tabu. Visst, kanske tufft mot en far eller mor, men mot en polare? *skratt* -skulle någon av mina närmsta vänner berätta att de gillade snubbar så skulle jag rycka på axlarna -so? Vad förändrar det alla tidigare år av kul vänskap? Och vad förändrar det av framtida vänskap? .... att han doppar penis i kille eller vise versa, när jag varken ser på eller är i närheten -spela roll.

Förstår mig inte på folk som orkar bry sig energiskt över vad andra tänder på - de måste ha problem själva, kanske inte vet om de ska tända mer eller mindre på en blondin vs brunett? Eller skämms inombords för att de tänder mer på en thaitjej än svensk traditionell tjej med blondt hår å blå ögon.... Herregud, livet handlar väl inte om sexualitet?

:va

han va djävulskt nervös för o "komma ut" men som som du sa.. jag brydde mig inte ett skit,, efter ett tag har man de lixom på känn.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Jag lovade Hulster att denna filmen skulle hamna i Gaytråden, så här kommer den!
Hulsterdance :tummenupp :yoparty:D

[YOUTUBE-ID]0VcYsDxAh-c[/YOUTUBE-ID]

När får vi se honom i Idol? :D :yoparty :tummenupp

Nån, gay eller straight, som har börjat fundera på att rulla upp/ner till Fjollträsk för Europride? Vore kul om vi kunde träffas nån dag och köra lite. :yoparty

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
ungefär samma situation här.. men vi pratas knappt längre.. vet inte vad det beror på men han vart jäkligt annorlunda när han kom ut.. fast man är ju alltid kompisar :)
Jag har hittat filmen från händelsen.
Erkänn!
[YOUTUBE-ID]XPRZgjujWfw[/YOUTUBE-ID]

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
blir så imponerad sverige minoriteternas förlovade land.
har inget imot homosexuella tjocka smala rödhåriga vänsterhänta/högerhänta.
de som förbluffar mig varför måste man konstant gno de i folks ansikte ska alla här starta en tråd med att de är straigta. eftersom jag inte ska döma någon efter deras läggning varför bör jag då veta den.
Kan inte förstå poängen med pride festivalen varför måste de springa runt! en dela med rätt udda utstyrslar bara för att väcka uppmärksamhet kan de inte gå i vanliga kläder som vanliga människor de vill ju bara starta debatt och göra rubriker hela tiden.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning