GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
Förstår inte riktigt heller hela ideen bakom pride festivalen. Dagen dom hade spärrat av Hornsgatan här på söder råkade också vara dagen jag flyttade, hoppsan jag kommer visst inte fram till lägenheten pga det! och jag tvivlar starkt på att jag var den enda som blev drabbad den dagen.
Vi som är straigta kanske också borde ha en festival, med halvanakna brudar osv..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nån här som har planer på att hoja till Stan på Europride? :confused:

Nej då har jag (som vanligt under pride) för avsikt att lämna stan. Endera båten ut i skärgården som vanligt eller hojen ut från city.

Att se sin stad fyllas av schablonbögar som ogenerat ska föra min talan är inget som lockar. Inte heller pridepark med skräddarsydda HBT-nöjen som lesbisk gyttjebrottning för damerna eller eviga schlagerevenemang och talanglös drugashow för hänförda trendängsliga hitresta bögar från landet.
Att se flatorna bua åt Reinfeldt och kälkborgerliga bögpar himla inför tjocka Kikki Danielsson utan körkort.

Förstår inte riktigt heller hela ideen bakom pride festivalen. Dagen dom hade spärrat av Hornsgatan här på söder råkade också vara dagen jag flyttade, hoppsan jag kommer visst inte fram till lägenheten pga det! och jag tvivlar starkt på att jag var den enda som blev drabbad den dagen.
Vi som är straigta kanske också borde ha en festival, med halvanakna brudar osv..

Då ska du se när det är Sthlm Maraton,,,
Välkommen hit!

"Halvanakna"? Är du från Skåne? :va

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu har jag inte startat den här tråden. Men innan den här tråden och dess numer stängda poll så tycker iaf jag att det var rätt mycket homoskämt och bög-prefix av det mindre snälla slaget här. Du joinade ju efter det, så jag vet inte om du märkt skillnaden. Tråden vart ett uppvaknande för många, att det faktiskt fanns homosar här. Jag tycker att stämningen vart lite bättre. Bögskämt tycker jag är kul om de, som oftare numer på SH, har rätt ironi

Ang hur många procent straighta som finns här så framgår ju även det av pollen.

Ang Priden så verkar vi tycka lika :hihi

Tycker jag.

/J
blir så imponerad sverige minoriteternas förlovade land.
har inget imot homosexuella tjocka smala rödhåriga vänsterhänta/högerhänta.
de som förbluffar mig varför måste man konstant gno de i folks ansikte ska alla här starta en tråd med att de är straigta. eftersom jag inte ska döma någon efter deras läggning varför bör jag då veta den.
Kan inte förstå poängen med pride festivalen varför måste de springa runt! en dela med rätt udda utstyrslar bara för att väcka uppmärksamhet kan de inte gå i vanliga kläder som vanliga människor de vill ju bara starta debatt och göra rubriker hela tiden.

Last edited:

Micha

Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
välkommen hit? jag bor ju redan här..

*halvnakna

kommer inte från skåne, vuxit upp ute på värmdö! :tummenupp

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
välkommen hit? jag bor ju redan här..

kommer inte från skåne, vuxit upp ute på värmdö! :tummenupp

Vad fint! Du lät så yrvaken inför bögeriet, trots att du flyttat till söder där lejonparten av standardbögen bor. Detta plus "halvanakna" gjorde att jag trodde du var långväga.

Solly! :hihi

Micha

Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
:lol hehe.. jo jag va ganska nyvaken inför allt just då.

att de finns mer homosar på söder än resterande sthlm visst jag inte men däremot att de finns en del, ursäkta uttrycket, böghak här.

en lite lustig händelse från ett par år tillbaka när min chef råkade boka "bysis" till vår firmafest! vi (20st mekaniker) förlät honom eftersom han kom ifrån skåne, hade skit kul den kvällen ändå :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
:lol hehe.. jo jag va ganska nyvaken inför allt just då.

att de finns mer homosar på söder än resterande sthlm visst jag inte men däremot att de finns en del, ursäkta uttrycket, böghak här.

en lite lustig händelse från ett par år tillbaka när min chef råkade boka "bysis" till vår firmafest! vi (20st mekaniker) förlät honom eftersom han kom ifrån skåne, hade skit kul den kvällen ändå :tummenupp

Jag tror tom att den procentuella andelen homosar är störst i landet på söder.

:hihi Kan tänka mig det! Fast jag trodde att det bara var gayställe ngn gång i veckan. Det drevs en klubb som hette Häcktet (stavades så) där förut, schlager, rökigt och knuffiga flator är min bestående minnesbild.

Nåväl, back to work :/

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Okej... Låt mig formulera om frågan... :mad:

Är det nån som tänker hoja hit till Bögstan under Europride OCH vill se lite annat än rosa fjäderboa och paljetter? I så fall kan vi joina ihop oss till en tur till... tja... nånstans. :confused:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inte kompetent att följa med.
Tycker dock att det låter som ett lovande initiativ att samla lite "vanliga bögar".
Skulle vara rligt om någon visade att man (ni!) inte behöver vara fjollig för att vara bög.

Tycker att det är lite roligt att Jörgen verkar tro att homosexuella (nästan) endast finns i Stockholm.
Resten av inläggget har jag dock full förståelse för.
Kan inte låta bli att undra när jag ser repotage från "Pride" om det verkligen är homosexuella eller om det är skådespelare som tävlar om vem som är bögigast!
Om det verkligen är så i verkligheten kan inte jag avgöra.
Skulle tro att media väljer att rapportera från de flashigaste delarna av festivalen.
Kunde naturligtvis åka dit och se efter, men så intresserad är jag inte.
Alls.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Nu har du missuppfattat igen. Det har jag inte sagt. Däremot så är det så att det bor procentuellt fler bögar och flator i Sthlm än ngn annanstans. Många flyttar nämligen hit från övriga landet. Vilket jag delvis kan förstå.

Inte kompetent att följa med.
Tycker dock att det låter som ett lovande initiativ att samla lite "vanliga bögar".
Skulle vara rligt om någon visade att man (ni!) inte behöver vara fjollig för att vara bög.

Tycker att det är lite roligt att Jörgen verkar tro att homosexuella nästan) endast finns i Stockholm.(
Resten av inläggget har jag dock full förståelse för.
Kan inte låta bli att undra när jag ser repotage från "Pride" om det verkligen är homosexuella eller om det är skådespelare som tävlar om vem som är bögigast!
Om det verkligen är så i verkligheten kan inte jag avgöra.
Skulle tro att media väljer att rapportera från de flashigaste delarna av festivalen.
Kunde naturligtvis åka dit och se efter, men så intresserad är jag inte.
Alls.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu har du missuppfattat igen. Det har jag inte sagt. Däremot så är det så att det bor procentuellt fler bögar och flator i Sthlm än ngn annanstans. Många flyttar nämligen hit från övriga landet. Vilket jag delvis kan förstå.
Tror jag säkert!
Men:
Flera gånger har du reagerat med inlägg innehållande: "Är du från Skåne?" eller "Bor du på landet?".
Erkänn - Du har fördommar.

Som oss alla.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Nej då har jag (som vanligt under pride) för avsikt att lämna stan. Endera båten ut i skärgården som vanligt eller hojen ut från city.

Att se sin stad fyllas av schablonbögar som ogenerat ska föra min talan är inget som lockar. Inte heller pridepark med skräddarsydda HBT-nöjen som lesbisk gyttjebrottning för damerna eller eviga schlagerevenemang och talanglös drugashow för hänförda trendängsliga hitresta bögar från landet.
Att se flatorna bua åt Reinfeldt och kälkborgerliga bögpar himla inför tjocka Kikki Danielsson utan körkort.

Då ska du se när det är Sthlm Maraton,,,
Välkommen hit!

"Halvanakna"? Är du från Skåne? :va

Haha, stor skrivkonst! :) :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Tror jag säkert!
Men:
Flera gånger har du reagerat med inlägg innehållande: "Är du från Skåne?" eller "Bor du på landet?".
Erkänn - Du har fördommar.

Som oss alla.

Jag brukar använda metoden tilldelning när ngn yttrar sig om en sk minoritet, dvs jag placerar medvetet sagesmannen själv i ett fack för att se hur bekväma de är med att själva tillhöra minoriteter.
Att vara gay, bi eller straight är ju bara ett sätt att dela upp oss på.
Att vara bördig från Nävragöl, vara bilist, plattfot eller adlig är andra indelníngar.

Klart att jag har fördomar

Micha

Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
haha! nu känns det lite som om allt har spårat ur här.
tråden borde heta "Gay" och inte "GAY på sporthoj" eftersom egentligen ingenting som sägs är relaterat till bögar som åker hoj här på forumet utan mer om pride festivalen och dess fördommar..

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag brukar använda metoden tilldelning när ngn yttrar sig om en sk minoritet, dvs jag placerar medvetet sagesmannen själv i ett fack för att se hur bekväma de är med att själva tillhöra minoriteter.
Att vara gay, bi eller straight är ju bara ett sätt att dela upp oss på.
Att vara bördig från Nävragöl, vara bilist, plattfot eller adlig är andra indelníngar.

Klart att jag har fördomar

Ville bara retas.
Som vanligt.
Vill fortfarande.

Flytta till Söder, så slipper du tillhöra en minoritet!

Men varför skall man vara som alla andra?
Det kan ju dom vara.
Fast:
Vanliga människor är rätt ovanliga.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
haha! nu känns det lite som om allt har spårat ur här.
tråden borde heta "Gay" och inte "GAY på sporthoj" eftersom egentligen ingenting som sägs är relaterat till bögar som åker hoj här på forumet utan mer om pride festivalen och dess fördommar..

Kan vi inte enas om att stava fördomar med ett m, det gäller både dig och Skrotnisse. Jag får fördomar annars! :mad:

Ville bara retas.
Som vanligt.
Vill fortfarande.

Flytta till Söder, så slipper du tillhöra en minoritet!

Men varför skall man vara som alla andra?
Det kan ju dom vara.
Fast:
Vanliga människor är rätt ovanliga.

Söder är fint, liksom landsbygden. Men jag är trögrörlig, för att citera en gammal svensk försvarspolitiker. :hihi

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har förresten en kompis som brukar komma med ett (i mitt tycke) bra svar på dåliga bögskämt.
"Jag kan en!
Det var en tysk, en fransk och en bög..."

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad