GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
celebrity-pictures-quinto-man-cave.jpg

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Precis, lite av det komiska med alltihop. Först menar bögarna att de är "precis som alla andra" sen startar de trådar bara för deras egen läggning, ungefär som vi andra hade startat en hetrotråd.

Den dumdristiga dubbelmoralen ni alla här lever med är bara löjlig. Den är lika patetisk som Jonas Gardell som gjort hela sin karriär på sin läggning och numer inte vill bli presenterad som bög eftersom citat "jag är ju precis som alla andra, en människa och inte en läggning".

Dubbelmoral? :va

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Jag förstod att det ganska snabbt skulle gå in på personangrepp. Brukar bli så när man saknar argument, sånt som ni i den här tråden lider av.

Och dina argument för att gå tillbaka till 1934 års lagstiftning på vissa punkter är? Seså, fram med dem!

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Apropå försvaret och bögar. När man skulle mönstra på KA4 skulle det tydligen finnas en viss läkare, kallad Dr Pung, som alla var livrädda för att råka ut för. Han skulle klämma en på pungen och de som hade klappat till honom hade blivit placerade i den ökända Bögplutonen på Gotland. Detsamma gällde om man var kaxig mot psykologen. Direkt till Bögplutonen på Gotland! :crash:lol

Anekdoter ifrån lumpen blir trovärdigare från dem som faktiskt gjort lumpen. Övrigt folk har en tendens att mest snacka skit...

Man mönstrar inte på ett visst regemente typ KA4. Man mönstrar hos pliktverket. Hos pliktverket får ALLA (män/snorungar) träffa en läkare som antingen själv känner efter eller frågar om kulornas beskaffenhet. Så lägg ner de där fjantsnacket om förflyttning till nån viss bögpluton på Gotland. Visserligen hade pansartrupperna på Gotland de största kanonerna men man måste vara allt bra korkad om man blandar ihop dem med någon annat...

Jag vill ha fler bögar i världen! Ju fler bögar desto fler kvinnor åt mig! Min dröm är att få gå på krogen med Magnus Carlsson. Om han först hetsar upp kvinnfolket så ökar onekligen chanserna för mig att få till det.. :D

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Humor min vän! Humor :krama

Anekdoter ifrån lumpen blir trovärdigare från dem som faktiskt gjort lumpen. Övrigt folk har en tendens att mest snacka skit...

Man mönstrar inte på ett visst regemente typ KA4. Man mönstrar hos pliktverket. Hos pliktverket får ALLA (män/snorungar) träffa en läkare som antingen själv känner efter eller frågar om kulornas beskaffenhet. Så lägg ner de där fjantsnacket om förflyttning till nån viss bögpluton på Gotland. Visserligen hade pansartrupperna på Gotland de största kanonerna men man måste vara allt bra korkad om man blandar ihop dem med någon annat...

Jag vill ha fler bögar i världen! Ju fler bögar desto fler kvinnor åt mig! Min dröm är att få gå på krogen med Magnus Carlsson. Om han först hetsar upp kvinnfolket så ökar onekligen chanserna för mig att få till det.. :D

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS

Hmm ingen läkare som frågade om mina kuler men om han tallat på mig skulle han fått ett knä i ansiktet. :crash

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Förlåt, men jag orkar inget annat än dra till med ett: Suck...:rolleyes:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag undrar ibland om den omtalade "bögplutonen" någonsin har funnits.
Ett effektivt sätt att kväsa försöken att slippa värnplikten på sjuttiotalet var det i alla fall.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag undrar ibland om den omtalade "bögplutonen" någonsin har funnits.
Ett effektivt sätt att kväsa försöken att slippa värnplikten på sjuttiotalet var det i alla fall.

Haha, det där trodde jag var ett göteborgsrykte bara. Klart det inte har funnits. Eller...? :D

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Hur långt kom ni på listan? Jag fyller på:

Nick, hoj, stad, ålder och civilstånd (frivilligt)
1. Cyclops, YZF750R, Täby, 30 år och singel
2. Mattias, 125a eller nått, Hemma, snart 37
3. Eisbaer, KLE500, Hemma hos Mattias, 33

njelger

Guest

Man mönstrar inte på ett visst regemente typ KA4. Man mönstrar hos bla bla jag vet allt jag var ju skrivbiträde
:D

1. Var ligger pliktverket i Göteborg ?
2. Var låg KA4 i Göteborg ?

Själv hävdade jag att jag mönstrade på P6 på min tid. Kanske var helt felaktigt men det kände så.
Men jag vet nog väldigt lite om försvaret. Men inte har pansartrupperna det största kanonerna? :confused:

Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06

Har inget minne av att min mönstring eller värnplikt (MC-ordonans, vad annars :D) innebar vare sig frågor eller klämning av mina kulor. Va f*n har min pung, eller andras, med landets försvar att göra? :D
För övrigt är skönan om "Gotlands bögpluton" en skröna jämförbar med råttan i pizzan...

-

Att det skulle komma så mycket fördomar i en tråd om homosexualitet är väl lika självklart som maccc:s slutliga erkännande att han baserar alla sina egna fördomar på ett fåtal uppsnappningar av Jonas Gardell och liknande "skrikbögar". Ogillade personligen Gardell (inte för pga hans läggning) tills nyligen faktiskt, när jag valde att fördjupa mig lite om karln. Dvs, läsa, se och ta till sig lite mer än "skrikytan".

Som någon så klockrent sa innan, "bögarna skapade inte pride-festivalen, det var det övriga samhället". Även om jag tycker denna festival är synnerligen överdriven och tramsig så har jag möjligheten att skita i den och låta deltagarna roa sig om det får dem att känna sig bättre. Precis som jag kan med Gardell, Tornehammar i P3 etc etc...

De bögar/flator jag träffat under mitt liv (de jag vetat om åtmindstånde) har varit bland de trevligaste personerna jag träffat. Den som jag varit närmast var en kille som jag gick gymnasiet med samtidigt. Han kom ut det andra året om jag inte minns fel, och iom att man var på en hel del onyktra fester samtidigt så slank ju från ur en givetvis. "Du tänker inte stöta på mig va?". Svaret blev ju ett ungefärligt likadant svar som alla tjejer också gav mig på den tiden, "nä, du är inte min typ, samt att du är ju inte gay". (Det senare utlämnade tjejerna, de bytte ut det mot "jag gillar dig som kompis" :huvet.

Summan av raljerandet är att jag undrar hur många som bygger sin homofobi på verkliga upplevelser och inte bara mediala eller fördomsbaserade åsikter?
Jag brukar utgå från att folk är idioter tills de bevisar motsatsen, sexuell läggning är ringa med detta att göra.

PS. Sedan vill de flesta hävda sin sexualitet. Tänk på det nästa gång du som hetero kille använder :tuttar-smile:it DS.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Summan av raljerandet är att jag undrar hur många som bygger sin homofobi på verkliga upplevelser och inte bara mediala eller fördomsbaserade åsikter?

Jag baserar ALL min homofobi på personliga erfarenheter!

Dvs jag har blivit stött på av en bög en gång, på ett schysst sätt och det skrattade jag bort samtidigt som jag förklarade att jag inte spelade på den planhalvan.
(dock funderade jag i sann homfob anda vad som gjorde att jag såg så bögig ut att han chansade, men slog bort det med förklaringen att jag är så jäkla läcker att han helt enkelt var tvungen att chansa :yoparty )

Paljettbögar däremot har jag svårt för, mest för att jag tycker att dom är pinsamma som spelar över, såna människor undviker jag oavsett kön eller läggning.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
(dock funderade jag i sann homfob anda vad som gjorde att jag såg så bögig ut att han chansade,

Mustaschen och uteslutningsmetoden.

Bara tyskar, kurder och läderbögar som kör med det och eftersom du förmodligen inte pratade tyska och inte ser ut som en kürd så var det fritt fram tänkte han. :hihi

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Ganska komiskt att ni försöka smöra för bögar på sporthoj.com när hela värden är fylld av så mycket finare skapelser. :tuttar

Men det är säkert så för vissa...får man inte det ena, nöjer man sig med det andra... :rolleyes:

Stämmer väl sisådär. Är ingen böghatare eftersom jag inte har någonting emot de enskilda bögarna i allmänhet. Men homosexualiteten ja...
Hade varit fint om vi återgick till 1934 års lagbok på vissa bitar. :)

Att överhuvudtaget tillskriva någon en egenskap på grund av sexuell läggning säger mer om hur fel du fungerar än något annat.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati