GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag var ironisk. Jag tycker att gay-etablissemanget som tex Pride-festivalen och gaymedia typ QX gör ett dåligt jobb. De har har en i mina ögon fördomsfull bild av homotjejer och -killar. Jag har flera ggr skrivit om detta i tråden.

Människor som tex blir sura på bögar som inte tycker att Charlotte Perelli är världens främsta sångerska... ska inte jobba på en tidning eller festival som representerar bögeriet.
Jag håller med dig till fullo! :tummenupp Dom skapar ju själva fördomarna dom försöker bekämpa! :huvet

Sen kan nån gärna förklara för mig varför bögar anses som så hemska å ba*spackare, samtidigt som flator är skitsexiga, å tjejen/sambon/frugan glatt ska ställa upp på besök i tvåan? :va

Fan, nu retade jag upp mig på samhällets dubbelmoral :mad: Bara att knapra en karta valium å hämta tvångströjan :(

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Jag håller med dig till fullo! :tummenupp Dom skapar ju själva fördomarna dom försöker bekämpa! :huvet

Sen kan nån gärna förklara för mig varför bögar anses som så hemska å ba*spackare, samtidigt som flator är skitsexiga, å tjejen/sambon/frugan glatt ska ställa upp på besök i tvåan? :va

Fan, nu retade jag upp mig på samhällets dubbelmoral :mad: Bara att knapra en karta valium å hämta tvångströjan :(

Flator är inte sexiga! Dom har blonderat snaggat hår, är aldrig sminkade, camobrallor å linne, osmakliga ansiktspiercingar eller nån 80-tals tatto (röd fjäril på bröstet) som enda utsmyckning istället för halsband eller örhänge. Är alltid stabbiga (ej feta) i figuren, är aldrig solbrända å gärna lite småfinniga i hyn.
Tjejer som ligger med tjejer i filmer är ofta sexiga som fan, å det är nog dom killar helst tänker på när dom snackar lesbiska...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Flator är inte sexiga! Dom har blonderat snaggat hår, är aldrig sminkade, camobrallor å linne, osmakliga ansiktspiercingar eller nån 80-tals tatto (röd fjäril på bröstet) som enda utsmyckning istället för halsband eller örhänge. Är alltid stabbiga (ej feta) i figuren, är aldrig solbrända å gärna lite småfinniga i hyn.
Tjejer som ligger med tjejer i filmer är ofta sexiga som fan, å det är nog dom killar helst tänker på när dom snackar lesbiska...
Hehe, inga fördomar här inte :hihi
Men visst, det finns ohyggligt fler skogshuggarbrudar som är homo än som är hetero :hihi

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Länge sedan jag skrev i denna tråden, men nu blev jag faktiskt lite besviken att ni inte visste vem Kevin Schwantz var :huvet. Det hör ju till allmänbildning på ett sporthojsforum tycker jag att kunna sådant :yoparty

Ingen fara. Bara kul att få höra av dig. :)

Sen det där med allmänbildning.... tjaaaa.... Man kan inte känna igen varenda människa. :banana

MikkE

Guest
Vad media, politiker och andra myndigheter säger är en sak, hur verkligheten ser ut är en annan. Självklart är det fortfarande oaccepterat med homosexualitet, det vet både du och jag.

Själv hatar jag homosexualiteten av den anledningen att de har dragit med sig allt annat än bara deras egen läggning. Flera dagar med bara gaytema, parader, TV, film, egna restauranger, nattklubbar, magasiner och sist men inte minst, alla äckliga homolagar.

Om homosexuella bara kunde köra sitt race för sig själva så hade jag inte haft några åsikter alls om detta. Nu är det inte så, och det gör mig fly förbannad.

Dessutom blir jag förbannad när jag hör hur bögar, eller kanske än mer bögälskare som själva är strighta, som rasar över uttryck som "du ser lite gay ut" eller "han beter sig lite bögigt" när alla vet att pridefestivalen säger allt om homosexualiteten och hur de klär sig och beter sig.

För de som vill studera ämnet kan jag rekommendera andra avsnittet av TV-showen Ullared.
Du var ju inte lite dum i huvudet. Kom ut från ditt lilla hus och se världen så ska du nog få en annan uppfattning kring homosexuallitet. De gay-personer jag träffat har vart precis så normal man kan vara. Oftast trevligare än hetro också.

Joinade: Aug 2009
Bor: Talarinteom
Hoj: Haringen

Haha, fegis :D

Last edited:

maccc

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Har ingen!
Har du träffat homosexuella i verkliga livet så vet du att dom knappast ser ut och beter sig som vid prideparaden! Visst finns det dom som passar perfekt in på den klassiska bilden men långt ifrån alla!

Lika intelligent att döma hbt personer för 1 dag om året som att basera sina åsikter om invandrare på klientelet på sergels torg!

Invandrare i allmänhet står inte så högt i kurs heller nej, men det har en helt annan bakgrund.

Jag har heller inte påstått att alla homo klär sig bögigt. Dock är det en ganska tydlig markering när det endast är bögar som beter sig såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=OHhLWPSlROA
http://www.youtube.com/watch?v=1m6l0r-q19M
För att ta två exempel...

Du var ju inte lite dum i huvudet. Kom ut från ditt lilla hus och se världen så ska du nog få en annan uppfattning kring homosexuallitet. De gay-personer jag träffat har vart precis så normal man kan vara. Oftast trevligare än hetro också.

Joinade: Aug 2009
Bor: Talarinteom
Hoj: Haringen

Haha, fegis :D

Gråt mer, jag ber dig!

Du har kanske inte lagt märke till att bögar alltid kommer in på sex-temat, oavsett vilken topic det är?
De är allt lustiga de där...

Last edited:

maccc

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Har ingen!
Det kan finnas undantag alltså?
...eller du trodde kanske att jag hade träffat alla bögar i världen?
Mitt uttalande var en slutsats som generaliserade bögar utifrån det jag och många med mig kommit fram till.

Men du heter Jörgen så oddsen blir ytterligare till min fördel.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Mitt uttalande var en slutsats som generaliserade bögar utifrån det jag och många med mig kommit fram till.

Men du heter Jörgen så då är oddsen ytterligare till min fördel.

Du påstod i inlägg ovan att du visste hur alla bögar klädde och betedde sig. Om det då finns undantag så faller ju hela resonemanget eftersom du då knappast vet om vilka som är är bögar eller inte av de människor du träffar.

Om alla gays gillar rosa tröja tex, ja då skulle ju tex killen på din avatar vara klockren bög. Själv har jag ingen rosa tröja/skjorta, jag tycker det ser tårtigt ut.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*

Men du heter Jörgen så oddsen blir ytterligare till min fördel.

Har du verkligen allt vaselin i burken nu :va

Tycker dina hatiska uttalanden är byggda utan grund.

maccc

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Har ingen!
Ganska komiskt att ni försöka smöra för bögar på sporthoj.com när hela värden är fylld av så mycket finare skapelser. :tuttar

Men det är säkert så för vissa...får man inte det ena, nöjer man sig med det andra... :rolleyes:

En böghatande utvandrad svensk verkar det som :va

Stämmer väl sisådär. Är ingen böghatare eftersom jag inte har någonting emot de enskilda bögarna i allmänhet. Men homosexualiteten ja...
Hade varit fint om vi återgick till 1934 års lagbok på vissa bitar. :)

Last edited:

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Maccc! du är min idol :yoparty

eller..... :va

Du är nog bara sur för att din kille (grön tröja på din bild) träffade nån. Fööresten, klipp dig! Nick Carter är inte så hipp längre.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati