Riverrafter: Som jag har läst så handlar ofta homosexuella akter om bestraffning och maktutövning och inte något pleasure hos de flesta djurarter.
Sen att jämföra djurarter och människan och sen säga vad som är normalt är ganska vanskligt anser jag då djurlivet ter sig väldigt grundat på instinkter medans vi människor är av en mer tänkande individ.
Nej det är inte homosexualitet med en biologisk definition. Homosexualitet är när två individer av samma kön har sex, där båda individer accepterar detta.
Det du pratar om är dominans, och det finns. Men det är något helt annat.
Sedan har du varianten då en av individerna försöker men den andra ignorerar detta, det är inte heller homosexualitet. Kan vara mycket från osäkerhet till överslagshandling, men homosexualitet är det inte.
Sedan finns det homosexuell parbildning, något som är vanligt bland parbildande fåglar.
På frågan om det är rätt att jämföra människor med djur och natur?
Det får var och en avgöra, jag svarar bara på dom som påstår att detta är onaturligt eller mot naturens lagar. Det är det inte.
För en naturvetare är det iaf intressant att sätta människan i sitt sammanhang som en av homoniderna i en evolution som pågått i åtminstone 40 miljoner år om vi pratar om människans utveckling.