GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Det var bättre förr när män var män, när kvinnor var kvinnor och när fikus var en krukväxt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Dunderhonung: Människan har alltid kategoriserat sin omgivning... se själv vilka fack du sätter de personer du träffar i.
Sen att det finns mer kända fack och mindre kända fack är en annan sak... alltså klassificeringar som alla känner till och andra som du själv skapat med andra ord.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Så bögar ska inte få kalla sig bögar längre?
Bra tänkt. :rofl
Please kalla mig en pudel, jag blir så kåt då. :lol

Du vet vad jag menar.
Alla vill inte bli kategoriserade.
Kategorisering leder lätt till generalisering.
Generalisering leder lätt till en felaktig och förenklad bild av verkligheten.
En felaktig bild är felaktig.
Vad är då poängen med att kategorisera?

Men visst blir det enklare att se världen i svart och vitt?
Men det gör det inte rätt för den sakens skull.

Människan har alltid kategoriserat sin omgivning...

Jo, det är sant! Inget nytt.
Men jag blir bara så trött ibland på denna eviga kategorisering inom det sexuella, och att det är SÅ viktigt att just dissekera och sätta/benänma olika beteenden i bestämda fack på allt annat som inte just innefattar
"traditionellt hetrosexuellt beteende".

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Dunderhonung: Inte så konstigt... det var inte alls så länge sedan oralsex var tabubelagt och något man talade illa om.

Grejen är att människor måste alltid ha något att hänga upp sig på hos andra...

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
Nu sa jag homosexualitet och inte bisexualitet, forskningen beskriver ren homosexualitet. Och det finns forskning på området, så vi pratar inte om enstaka observationer, detta är vanligt förekommande.

Eftersom det är vanligt förekommande så kan man därför uttrycka sig såsom att det är naturligt. Om man i begreppet naturligt pratar om antalet studerade fall, och anser att det är vanligt förekommande.

Nu är det väl ändå inte så att bara för att det är förekommande så kan det anses som naturligt. Det är ju väldigt mycket som är vanligt förekommande, så som kromosomfel osv och inte naturligt för det. Jag har inget emot homosexuella och tycker inte att jag med mina brister i alla möjliga saker är bättre. Däremot tror jag inte att det är naturligt. Gör det mig till homofob? Nej det tycker jag inte...hoppas att man i framtiden kan ha ett bättre debattklimat angående såna här frågor än vad som finns nu, i samhället i stort menar jag då......

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Nu är det väl ändå inte så att bara för att det är förekommande så kan det anses som naturligt. Det är ju väldigt mycket som är vanligt förekommande, så som kromosomfel osv och inte naturligt för det. Jag har inget emot homosexuella och tycker inte att jag med mina brister i alla möjliga saker är bättre. Däremot tror jag inte att det är naturligt. Gör det mig till homofob? Nej det tycker jag inte...hoppas att man i framtiden kan ha ett bättre debattklimat angående såna här frågor än vad som finns nu, i samhället i stort menar jag då......

Det har du en poäng i, men det är inte bara vanligt förekommande. Det är dessutom troligen en överlevnadsstrategi, eftersom det uppenbarligen är effektivt som strategi eller nisch. Men de exakta mekanismerna är inte klarlagda. Det har länge varit förbjudet att forska på detta eftersom det inte har ansetts seriöst. Richard Dawkin är en biolog som har varit inne på möjliga förklaringsmekanismer, men mer kunskap är nödvändig. De flesta evolutionsbiologer är idag inne på att homosexualitet kan förklaras.

Det är på detta sätt helt naturligt och förståeligt. Som det ser ut idag så bryter det dessutom inte mot några "naturlagar", utan är snarare bara en annan variant av sätt att överleva på.

Men samhället vi lever i idag behöver mer tid på sig att förstå dessa teorier. Även Charles Darwin hade stora problem att få samhället att acceptera sina forskningsfynd. Detta var aldrig något stöd för hypotesen att han skulle ha fel.

Bara ett bevis på hur fördomsfulla och dumma människor som samlas i grupp kan vara ibland...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Att gilla att sitta gränsle på en förbränningsmotordriven italiensk tingest med tvenne desmodromiska bröst förekommer inte bland övriga arter i naturen.

Det här är ännu en principiellt viktig fråga som vi måste vara öppna för.
Äntligen ngn som vill diskutera det här!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
jag skulle nog klassa mej som ducatifob, är livrädd för min polares 1098, speciellt när jag ligger bakom och försöker höra motorvarvet på min egen smått modesta 675. Men jag har inget emot att han äger och älskar den :tummenupp

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
Att gilla att sitta gränsle på en förbränningsmotordriven italiensk tingest med tvenne desmodromiska bröst förekommer inte bland övriga arter i naturen.

Det här är ännu en principiellt viktig fråga som vi måste vara öppna för.
Äntligen ngn som vill diskutera det här!
Hmm ja det är ju inte utan att man känner sig lite utpekad i ditt inlägg:hihi Jag brukar säga som så lite skämtsamt att vore jag tjej så skulle jag då vara lesbisk....förstår inte hur kvinnor kan stå ut med att vara med oss män så fula som vi är.....jag är så tacksam att min fru faktist vill ha ett sånt åbäke som jag är. Jag får samma känsla när dessa italienska tingestar kommer på tapeten. Ja menar....vad är en ful kantig japan jämfört med ett italienskt fullblod! Det är ju tur att det finns folk som vill ha japsarna......

jag skulle nog klassa mej som ducatifob, är livrädd för min polares 1098, speciellt när jag ligger bakom och försöker höra motorvarvet på min egen smått modesta 675. Men jag har inget emot att han äger och älskar den :tummenupp
Vänta tills du får vrida på gasrullen.....då kommer du att skita knäck!!!

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du vet vad jag menar.
Alla vill inte bli kategoriserade.
Kategorisering leder lätt till generalisering.
Generalisering leder lätt till en felaktig och förenklad bild av verkligheten.
En felaktig bild är felaktig.
Vad är då poängen med att kategorisera?

Men visst blir det enklare att se världen i svart och vitt?
Men det gör det inte rätt för den sakens skull.

Jo, det är sant! Inget nytt.
Men jag blir bara så trött ibland på denna eviga kategorisering inom det sexuella, och att det är SÅ viktigt att just dissekera och sätta/benänma olika beteenden i bestämda fack på allt annat som inte just innefattar
"traditionellt hetrosexuellt beteende".

Låter som om "någon" fått sig ett tjejhångel och tycker tanken på att vara lesbisck är lite jobbig. :lol

I kissed a girl and I liked it, taste of her cherry chopstick

[YOUTUBE-ID]4-K1y4xoyJg[/YOUTUBE-ID]

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hmm ja det är ju inte utan att man känner sig lite utpekad i ditt inlägg:hihi Jag brukar säga som så lite skämtsamt att vore jag tjej så skulle jag då vara lesbisk....förstår inte hur kvinnor kan stå ut med att vara med oss män så fula som vi är.....jag är så tacksam att min fru faktist vill ha ett sånt åbäke som jag är. Jag får samma känsla när dessa italienska tingestar kommer på tapeten. Ja menar....vad är en ful kantig japan jämfört med ett italienskt fullblod! Det är ju tur att det finns folk som vill ha japsarna......

Själv tänder jag knappt på nåt, jag tror nog jag bäst gillar saker som jag har byggt själv, eljest hålla på med mig själv. Att leva ihop med ngn som jag själv? Aldrig, jag har redan ett barn för mycket i mitt singelhushåll.

Det här med att stoppa in kroppsdelar i varandra är ju motbjudande när man tänker närmare på det. Ett djädra kladd, fasansfullt omodernt också.

Gillar din liknelse kring det mjukt formade feminina väsen som en Ducati ändå är. Det brukar jag dra i huvet på de som kör med tesen "If God Rides a Harley, the Devil Rides a Ducati" Det påstående är ju helt vansinnigt. HD är ju ett rent helvete, "Engine designed in Hell" liksom.
Ducati är ju mer för finlemmade androgyna stureplansänglar, dvs de som gillar feminint. Håller med!

Last edited:

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
Själv tänder jag knappt på nåt, jag tror nog jag bäst gillar saker som jag har byggt själv, eljest hålla på med mig själv. Att leva ihop med ngn som jag själv? Aldrig, jag har redan ett barn för mycket i mitt singelhushåll.

Det här med att stoppa in kroppsdelar i varandra är ju motbjudande när man tänker närmare på det. Ett djädra kladd, fasansfullt omodernt också.

Gillar din liknelse kring det mjukt formade feminina väsen som en Ducati ändå är. Det brukar jag dra i huvet på de som kör med tesen "If God Rides a Harley, the Devil Rides a Ducati" Det påstående är ju helt vansinnigt. HD är ju ett rent helvete, "Engine designed in Hell" liksom.
Ducati är ju mer för finlemmade androgyna stureplansänglar, dvs de som gillar feminint. Håller med!
hahahaha ja du har ju väldigt rätt i mycket det måste jag säga. Men jag förstår inte riktigt var stureplansnissarna kommer in i bilden....det kan väl inte vara så att det är dom förbehållet med snygga finlemmade tjejer?? Jag trodde dom flesta av oss föredrog såna.....Håller heller inte med om att the devil rides a ducati....om Gud skulle vilja visa lite av sig själv i någon....så måste det ju bli väldigt likt Casey Stoner....

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Låter som om "någon" fått sig ett tjejhångel och tycker tanken på att vara lesbisk är lite jobbig. :lol
I kissed a girl and I liked it, taste of her cherry chopstick

[YOUTUBE-ID]4-K1y4xoyJg[/YOUTUBE-ID]

Tänk att det alltid ska landa där. Enklaste förklaringen på alla problem?
Brukar oftast vara killarna som kommer dragandes med det resonemanget så fort man säger sina åsikter i frågan..

När arrangerar du nästa fördomsfest Markus? :banana

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
hahahaha ja du har ju väldigt rätt i mycket det måste jag säga. Men jag förstår inte riktigt var stureplansnissarna kommer in i bilden....det kan väl inte vara så att det är dom förbehållet med snygga finlemmade tjejer?? Jag trodde dom flesta av oss föredrog såna.....Håller heller inte med om att the devil rides a ducati....om Gud skulle vilja visa lite av sig själv i någon....så måste det ju bli väldigt likt Casey Stoner....

Ja ser man en ducce här i Sthlm så brukar det vara ngn klädfixerad mäklar-, designer- arkitekt- eller reklamartyp runt stureplan som har den. En liten chic accessoar som de föll för när de såg en annons i ngt glättigt modemagasin i flygloungen

Fast kollar jag på mina bögpolare som kör hoj så är det iofs ducatister övervägande delen av dom också. Samma yrken som ovan och lika överåriga som jag. Så Ducatister är ett kulört men ändå homogent släkte, iaf om vi pratar om de som inte mekar själv. De hojflatorna jag mött verkare mest köra skumma japanska HD-kloner.
Men gillar man att i krypfart fritera sin motor i Dykes on Bikes-parader så är det ju logiskt att man inte kan nog om motorer för att uppskatta en äkta HD framför en klon.

Casey Stoner låter som ngn sort engelsk traktorgrävare. Det kan jag inget om.

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
Ja ser man en ducce här i Sthlm så brukar det vara ngn klädfixerad mäklar-, designer- arkitekt- eller reklamartyp runt stureplan som har den. En liten chic accessoar som de föll för när de såg en annons i ngt glättigt modemagasin i flygloungen

Fast kollar jag på mina bögpolare som kör hoj så är det iofs ducatister övervägande delen av dom också. Samma yrken som ovan och lika överåriga som jag. Så Ducatister är ett kulört men ändå homogent släkte, iaf om vi pratar om de som inte mekar själv. De hojflatorna jag mött verkare mest köra skumma japanska HD-kloner.
Men gillar man att i krypfart fritera sin motor i Dykes on Bikes-parader så är det ju logiskt att man inte kan nog om motorer för att uppskatta en äkta HD framför en klon.

Casey Stoner låter som ngn sort engelsk traktorgrävare. Det kan jag inget om.
Det där med flatorna och HD klonerna känner jag faktiskt igen också.....men ducatisterna känner jag inte igen i din beskrivning, även om du säkert har helt rätt, men dom få jag känner kan och andra sidan meka. Med Casey Stoner är det ungefär som med Jesus......om man inte känner honom så är det svårt att förstå hur fantastisk han verkligen är.......

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Det där med flatorna och HD klonerna känner jag faktiskt igen också.....men ducatisterna känner jag inte igen i din beskrivning, även om du säkert har helt rätt, men dom få jag känner kan och andra sidan meka. Med Casey Stoner är det ungefär som med Jesus......om man inte känner honom så är det svårt att förstå hur fantastisk han verkligen är.......

Aha, så du känner både Casey och Jesus?

Ja i den mekande skaran ducatister har jag helt klart funnit några mycket sympatiska hojvänner. Jag tror att det är i intresset för bisarra konstruktioner vi förenas.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA