GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skrotnisse: Känner tillräckligt många bögar som kommit ut ur garderoben runt 30 för att ens vilja diskutera det. Du har din syn på saken jag har min.
Jag tror att du missförstår mig.
Jag syftar på überfjolliga kändisar/kändis wannabes som tar varje chans att komma ut ur den garderob de aldrig befunnit sig i.
Ibland betvivlar jag att de är homo.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Homosexualitet är naturligt förekommande hos alla arter med parbildning.

Det där luktar pk-efterhandskonstruktion lång väg, finns det verkligen t.ex. pumor som bara hänger med boys? Är det inte så att de hänger med boys ibland och chicks andra gånger, dvs bisexuella?

För övrigt, frågeställningen i den här pollen är djupt kränkande mot bögarna. Om jag vore bög skulle jag vara normalbög och inte tjejbög, hur fan kan ni klumpa ihop transvestiter med klassiska homon? :confused:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag tycker (som jag tidigare skrivit i tråden) att man ska vara försiktig med att använda naturen som ngt eftersträvansvärt i tex moraliska/etiska frågor. I naturen förekommar ju tex incest, barnamord, raskrig och kannibalism bland många arter.
Man låter sig luras av rasisternas retorik om man med homogiraffer, bögiga jelon och apor bemöter rasisternas kritik om vad som är "naturligt" eller inte.

Sunda människor använder ju inte naturen som riktlinje i moraliska/etiska frågor.

Tycker jag.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
För övrigt, frågeställningen i den här pollen är djupt kränkande mot bögarna. Om jag vore bög skulle jag vara normalbög och inte tjejbög, hur fan kan ni klumpa ihop transvestiter med klassiska homon? :confused:

Men skulle det inte vara kränkande för i sådana fall ex Bi-folk att inte inkluderas i pollen? jag tror inte man ska tolka pollen som någon vetenskaplig undersökning, mer som en intressant kul grej, så ser jag det i varje fall!

Man nämner i princip alltid homo, bi och transpersoner i samma mening, så jag tycker pollen är riktig. En transperson kan vara bi, gay eller faktiskt, hör och häpna: hetro ;)

Last edited:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)

Ni är jag och jag valde den uppställningen just för att separera. Hade jag skrivit HBT-person hade nog många mindre vetande svarat utan att fatta vad dom svarat på.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ni är jag och jag valde den uppställningen just för att separera. Hade jag skrivit HBT-person hade nog många mindre vetande svarat utan att fatta vad dom svarat på.

Kunde du bara inte sagt homo?
En bisexuell person är ju lika homo som den är hetero så då kunde du ju lika bra tagit med allihop.

Transpersoner är ena jävla fjollor, vem som helst hajar att man rankar Acid högre.

:fakta

Man nämner i princip alltid homo, bi och transpersoner i samma mening, så jag tycker pollen är riktig. En transperson kan vara bi, gay eller faktiskt, hör och häpna: hetro ;)

Om jag ska vara lite allvarlig för en stund så kan jag säga att jag på riktigt tycker det är nästintill kränkande för bögarna. Varför inte slänga in folk då som gillar att klä sig i gummimask? Det är väl att jämföra med män som klär sig i kvinnokläder? Och ännu konstigare blir det om man betänker, kan en kvinna som klär sig i manskläder vara trans? Vad är då manskläder, byxor? Y-front? Skjorta?

Jävla trams, så här går det när välfärdssamhället plockar bort alla verkliga problem, folk får för mycket tid.

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Om jag ska vara lite allvarlig för en stund så kan jag säga att jag på riktigt tycker det är nästintill kränkande för bögarna. Varför inte slänga in folk då som gillar att klä sig i gummimask? Det är väl att jämföra med män som klär sig i kvinnokläder? Och ännu konstigare blir det om man betänker, kan en kvinna som klär sig i manskläder vara trans? Vad är då manskläder, byxor? Y-front? Skjorta?

Jävla trams, så här går det när välfärdssamhället plockar bort alla verkliga problem, folk får för mycket tid.

Det är skillnad på fetish och läggning, det handlar snarare om sexuell identitet, Självklart kan en tjej som klär sej i manskläder beteckna sej som trans MEN trans är mer av en frivillig beteckning, transexuell är något annat däremot. Du menar transvestit! Alla heterobrudar går inte runt i kjol, menar du att det är konstigt?

Dessutom är homo-bi-trans inget nytt "påfund" rent historiskt. Beteckningen HBT är däremot något relativt nytt.

Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Jag tycker (som jag tidigare skrivit i tråden) att man ska vara försiktig med att använda naturen som ngt eftersträvansvärt i tex moraliska/etiska frågor. I naturen förekommar ju tex incest, barnamord, raskrig och kannibalism bland många arter.
Man låter sig luras av rasisternas retorik om man med homogiraffer, bögiga jelon och apor bemöter rasisternas kritik om vad som är "naturligt" eller inte.

Sunda människor använder ju inte naturen som riktlinje i moraliska/etiska frågor.

Tycker jag.

Nu var frågan snarare om det var "onaturligt", dvs. mot naturens lagar eller hur tankarna kan beskrivas. Det är det inte. Hur mycket det än kan kännas underligt, så är homosexualitet närvarande även bland de stora kattdjuren i familjen Felidae. Detta har ingenting med politik att göra, det är fakta.

Homosexualitet är ingen moralisk fråga, ej heller etisk. Det är en sexuell läggning baserad på preferens.

Men givetvis skall moraliska frågor inte baseras på studier av naturens mekanismer.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu var frågan snarare om det var "onaturligt", dvs. mot naturens lagar eller hur tankarna kan beskrivas. Det är det inte. Hur mycket det än kan kännas underligt, så är homosexualitet närvarande även bland de stora kattdjuren i familjen Felidae. Detta har ingenting med politik att göra, det är fakta.

Homosexualitet är ingen moralisk fråga, ej heller etisk. Det är en sexuell läggning baserad på preferens.

Men givetvis skall moraliska frågor inte baseras på studier av naturens mekanismer.

Jo det var just den frågeställningan jag tycker är ointressant. Men det kan ju vara ett handfast pedagogiskt grepp i tex undervisning av barn.

Men det är inget jag anser krävs för att rättfärdiga att två människosr av samma kön gillar varann.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Självklart kan en tjej som klär sej i manskläder beteckna sej som trans MEN trans är mer av en frivillig beteckning, transexuell är något annat däremot. Du menar transvestit! Alla heterobrudar går inte runt i kjol, menar du att det är konstigt?

Vänta nu, trans är väl samma som transvestit?
Min poäng är just den du skriver, vem avgör ens vad som är dam resp herrkläder? Om jag tar min bruds halsduk, är jag trans då? Jävla navelskåderi, sådan där sitta i ring och hålla i hand och fråga vad tycker jag och vad tycker du-lek. :fakta

Transsexuell är något synnerligen märkligt som jag tror jag väljer en annan tråd att torgföra mina åsikter om. :gnissla

Tror jag drar från den här tråden igen. :3freak

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Det där luktar pk-efterhandskonstruktion lång väg, finns det verkligen t.ex. pumor som bara hänger med boys? Är det inte så att de hänger med boys ibland och chicks andra gånger, dvs bisexuella?

På frågan om Pumor just specifikt kan jag inte besvara, eftersom Pumors sociala beteende är mycket litet studerat. Pumor är skygga djur som är svåra att studera över huvudtaget. Det finns många listor på vilka djur man har studerat det hos

Detta är inte viktigt eftersom det viktigaste frågeställningen var att det var ovanligt eller onaturligt. Det är det inte det är vanligt och naturligt.

Här finns ett exempel på länk. Men listan är i verkligheten mycket längre än såhär.

Nu menar jag inte att man kan upplysa trångsynta, inskränkta och okunniga människor med fakta. Men man kan bemöta påståenden med fakta, sedan visar sig det ofta att människor med fördomar oftast inte är så bra på att ta till sig fakta objektivt.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Last edited:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Tycker i och för sig inte du kan bygga ditt resonameng på endast en katt men oavsett så hoppas jag du kollar upp om de verkligen är homosar eller endast bisexuella.

Nu sa jag homosexualitet och inte bisexualitet, forskningen beskriver ren homosexualitet. Och det finns forskning på området, så vi pratar inte om enstaka observationer, detta är vanligt förekommande.

Eftersom det är vanligt förekommande så kan man därför uttrycka sig såsom att det är naturligt. Om man i begreppet naturligt pratar om antalet studerade fall, och anser att det är vanligt förekommande.

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Om jag tar min bruds halsduk, är jag trans då? Jävla navelskåderi, sådan där sitta i ring och hålla i hand och fråga vad tycker jag och vad tycker du-lek. :fakta

Nej du är inte transvestit om du tar din bruds halsduk, du kan vara lugn, om du däremot tar din bruds halsduk, sminkar dej, och drar på dej ett par pumps, och trivs i det skulle du ju kunna beteckna dej som transvestit men som sagt, trans är något av en frivillig beteckning, homosexuell, bisexuell, transexuell är något annat än frivilligt. Det vanligaste skulle jag tro, är att en transperson är transvestit, dragqueen. men transexuella räknas in i transgruppen, fråga mej inte varför men så är det.

Du behöver inte göra det så avancerat, vaddå sitta och hålla handen? vi pratar om vuxna människor.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Blir ibland ledsen över denna fixering i att kategorisera människor i olika fack, hetero, bi, homo, trans osv...

Varför är det så jäkla viktigt att kategorisera?
När man kategoriserar in folk i olika grupper generaliserar man också gruppen som sådan och begränsar den utifrån vissa bästamda normer och beteendemönster.
Så enkel är inte verkligheten.

Kan man inte bara få vara en människa utan att bli placerad i ett verbalt och socialt konstruerat sexuellt fack.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Blir ibland ledsen över denna fixering i att kategorisera människor i olika fack, hetero, bi, homo, trans osv...

När man kategoriserar in folk i olika grupper generaliserar man också gruppen som sådan och begränsar den utifrån vissa bästamda normer och beteendemönster.

Kan man inte bara få vara en människa utan att bli placerad i ett verbalt och socialt konstruerat sexuellt fack.

Kategorisera kan vara en metod för att enklare visualisera begrepp som inte är helt lätta att förstå för någon som inte är speciellt intresserad av att förstå eller är insatt, sen tycker ju jag också som du :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Så bögar ska inte få kalla sig bögar längre? Bra tänkt. :rofl

trans är något av en frivillig beteckning,

Just när jag trodde att nu kan det inte bli mer kvasibetonat så dänger du till med det där.

Frivillig beteckning?

Please kalla mig en pudel, jag blir så kåt då. :lol

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...