GAY på sporthoj.com

Svara gärna på det som stämmer in på dig. (Anonym poll)

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
Aha, så du känner både Casey och Jesus?

Ja i den mekande skaran ducatister har jag helt klart funnit några mycket sympatiska hojvänner. Jag tror att det är i intresset för bisarra konstruktioner vi förenas.
He he tjaa jag får väl säga att den ene känner jag nog bättre än den andre....men jag har upplevt dem bägge två! Jo visst intressset för bisarra konstruktioner och framförallt helt unika motorljud som slår allt annat.......

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
He he tjaa jag får väl säga att den ene känner jag nog bättre än den andre....men jag har upplevt dem bägge två! Jo visst intressset för bisarra konstruktioner och framförallt helt unika motorljud som slår allt annat.......

Om det är samma Jesus-version som även Åke Green anser sig ha upplevt så förklarar det din vilja att föra in dialogen på vad som är "naturligt" och inte.

Jo duccar låter skönt, det får jag tillstå.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Som det ser ut idag så bryter det dessutom inte mot några "naturlagar", utan är snarare bara en annan variant av sätt att överleva på.
Det där måste jag bara reagera på när det yttras av en biolog. Homosexualitet måste väl vara det ultimata brottet på naturlagarna inom detta område eftersom det i sin utbredning omöjliggör artens fortlevnad...

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
eldstorm
Du vet vad jag menar.
Alla vill inte bli kategoriserade.
Kategorisering leder lätt till generalisering.
Generalisering leder lätt till en felaktig och förenklad bild av verkligheten.
En felaktig bild är felaktig.
Vad är då poängen med att kategorisera?

Men visst blir det enklare att se världen i svart och vitt?
Men det gör det inte rätt för den sakens skull.

Jo, det är sant! Inget nytt.
Men jag blir bara så trött ibland på denna eviga kategorisering inom det sexuella, och att det är SÅ viktigt att just dissekera och sätta/benänma olika beteenden i bestämda fack på allt annat som inte just innefattar
"traditionellt hetrosexuellt beteende".

Det här är för mig en ironi utan dess like. Böga/gay/homosexuella vill inte bli kategoriserade eller särbehandlade.

Därför startar man div gayparader och själv generaliserar sig ofta som bättre på mycket än heterofolk. Sen deras egna kateorier får man väl inte räkna in??

Bl.a straight acting och man acting, kommer inte på alla tusen kategorier dom själva har på sig.

Folk blir inte accepterade för det dom är så länge dom tjatar om det. Och överdriver sin existens

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
Om det är samma Jesus-version som även Åke Green anser sig ha upplevt så förklarar det din vilja att föra in dialogen på vad som är "naturligt" och inte.

Jo duccar låter skönt, det får jag tillstå.
Ha ha jaa folk kan ju ha många beskrivningar på samma upplevelse men jag hade nog aldrig utryckt mej som han....Harley låter ju inte helt fel det heller kan jag tillstå...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det här är för mig en ironi utan dess like. Böga/gay/homosexuella vill inte bli kategoriserade eller särbehandlade.

Därför startar man div gayparader och själv generaliserar sig ofta som bättre på mycket än heterofolk. Sen deras egna kateorier får man väl inte räkna in??

Bl.a straight acting och man acting, kommer inte på alla tusen kategorier dom själva har på sig.

Folk blir inte accepterade för det dom är så länge dom tjatar om det. Och överdriver sin existens

Straight acting är ett ganska illa sett uttryck i bögeriet. Den som använder sig av det visar ju att han anser sig ha förutfattade meningarom hur bögar är. Jag skulle aldrig kalla mig straight acting. Det skulle ju tex kunna få mig att vilja likna Bingo Rimer eller kort sagt vilken typ av varelse som helst.

Straight acting brukar mest användas av anonyma gifta smygbögar när de på fyllan reggar sig på QX på väg hem från krogen med sina 3G-mobiler i hopp om en sexträff med ngn likaledes. Pinsamma killar med problematisk självbild helt enkelt.

Är det ngt jag är sur på så är det (som jag skrivit i tråden alldeles för många ggr) hur gayetablissemanget torgför bilder av bla bögar. Jag mfl ogillar starkt
bilden av hur bögen framställs av gaymedia och Pride-organisationen mm: En glad androgyn oteknisk lallande kille med hela huvet fullt av schlager, fitness, mode, design, inredning, gala, glitter, dokusåpa och glamour.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det ngt jag är sur på så är det (som jag skrivit i tråden alldeles för många ggr) hur gayetablissemanget torgför bilder av bla bögar. Jag mfl ogillar starkt
bilden av hur bögen framställs av gaymedia och Pride-organisationen mm: En glad androgyn oteknisk lallande kille med hela huvet fullt av schlager, fitness, mode, design, inredning, gala, glitter, dokusåpa och glamour.

Ja och det är väl för att normen inte tar sig samma plats i rampljuset.
Att låta prajdfjollorna representera alla som är gay är som att låta Henke, Stefan och Kenneth från Jakan som åker till Ibiza i knälånga, vita bomullsbyxor (för att vara en "sommarkille") och stor-V-urringad tröja för att gruppvåldta tjejer representera oss hetrokillar.

Det är snarare så att det finns bra och mindre bra människor. Alla dårar som fjollar sig på Pride utan att vara gay, dvs bara för att det är ett poppis jippo smittar ju inte av sitt vansinne på övriga hetro.

I dagsläget går paradfjollorna och media hand i hand i kampen MOT homofober.

Om alla homos var som de i Pride skulle Jag också vara skeptisk milt sagt. Nu vet Jag att det inte är så.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ja och det är väl för att normen inte tar sig samma plats i rampljuset.
Att låta prajdfjollorna representera alla som är gay är som att låta Henke, Stefan och Kenneth från Jakan som åker till Ibiza i knälånga, vita bomullsbyxor (för att vara en "sommarkille") och stor-V-urringad tröja för att gruppvåldta tjejer representera oss hetrokillar.

Det är snarare så att det finns bra och mindre bra människor. Alla dårar som fjollar sig på Pride utan att vara gay, dvs bara för att det är ett poppis jippo smittar ju inte av sitt vansinne på övriga hetro.

I dagsläget går paradfjollorna och media hand i hand i kampen MOT homofober.

Om alla homos var som de i Pride skulle Jag också vara skeptisk milt sagt. Nu vet Jag att det inte är så.

Ja generaliseringar av människor är mest negativt i längden. Det var det jag ville ha fram med mina ironiska ducatistliknelser ovan. Att visa hur tokigt det blir när man själv råkar ut för generaliseringar, kategoriseringar som tex liknelser med djurvärlden mm.

Vi får fixa bollhav på ditt Fordflak så kan jag stå där aspackad och infettad och köra rockringsdans med två wärtsiläkolvringar genom hela paraden när du kör bilen bakom mörka solglasögon. Det vore ju sjukt frigjort.

Last edited:

Incredible

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Hoj
Ducati 999
Straight acting är ett ganska illa sett uttryck i bögeriet. Den som använder sig av det visar ju att han anser sig ha förutfattade meningarom hur bögar är. Jag skulle aldrig kalla mig straight acting. Det skulle ju tex kunna få mig att vilja likna Bingo Rimer eller kort sagt vilken typ av varelse som helst.

Straight acting brukar mest användas av anonyma gifta smygbögar när de på fyllan reggar sig på QX på väg hem från krogen med sina 3G-mobiler i hopp om en sexträff med ngn likaledes. Pinsamma killar med problematisk självbild helt enkelt.

Alltså om man som homosexuell vill bli behandlad och sedd som vilken som helst.....då skulle man ju kunna tro att diverse arrangörer av pridegalor etc har exakt motsatt syfte! Om något så späder ju dom på bilden av homosexuella som konstiga osv. Eller? I så fall varför är det inga homosexuella som protesterar mot dom här nidbilderna........

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja generaliseringar av människor är mest negativt i längden. Det var det jag ville ha fram med mina ironiska ducatistliknelser ovan. Att visa hur tokigt det blir när man själv råkar ut för generaliseringar, kategoriseringar som tex liknelser med djurvärlden mm.

Såg människans närmaste släkting, chimpansen på Planet Earth. Där slog killarna ihjäl tjejerna och käkade upp dem. Så det där med att om det sker i naturen så är det normalt-snacket är jag inte heller med på.

Vi får fixa bollhav på ditt Fordflak så kan jag stå där aspackad och infettad och köra rockringsdans med två wärtsiläkolvringar genom hela paraden när du kör bilen bakom mörka solglasögon

Bara om Markus är med på flaket.

gaylord

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Hoj
Honda cbr1000rr 06
hur många har ni på listan nu nästan 3 år in på tråden. hitta bara en lista där det stod med 2 namn...

mvh

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Alltså om man som homosexuell vill bli behandlad och sedd som vilken som helst.....då skulle man ju kunna tro att diverse arrangörer av pridegalor etc har exakt motsatt syfte! Om något så späder ju dom på bilden av homosexuella som konstiga osv. Eller? I så fall varför är det inga homosexuella som protesterar mot dom här nidbilderna........

Du kan tro att jag har tagit upp det med de jag träffat från Pridestyrelsen, jag har även diskuterat det med namnkunniga kändisbögar jag känner. Några år har jag även legat med min tändkulebåt plus polare och regnbågsflagga utanför Skeppsbron när paraden gått på densamma.

Det anordnas även en alternativ festival. Min hemsida på QX-forum är även rätt kritisk mot den schablonbög som framställs i tidningar som tex QX. På QX forum finns tex många klubbar för oss som är kritiska till gaymedia (där tex tidningen QX ingår) Klubbarna heter "Ni representerar inte oss" och såna saker.

Jag tror att många som är med och anordnar Pridefestivalen har svårt med min tanke jag brukar konfrontera dem med: "Är ni medvetna om att den bästa Pride-paraden bör genomföras på ett sånt sätt att den på sikt inte längre behövs, att målet med Paraden bör vara att den med tiden ska kunna avveckla sig själv" Detta har en del av arrangörena svårt att förstå.

För arrangörerna har paraden blivit ett självändamål som ska överträffa sig själv och alla andra parader för varje år. Styrelsen är felrekryterad, det har blivit entertainment med en helt annan agenda, som melodifestivalen. Särarter och "vi och dom" framhävs istf likheter, inhägnat festivalområde osv. Som nån sorts jävla Jim Jones-sekt

Det ÄR okej att köra en ren underhållningsparad för Stockholmarna i likhet med tex KTH:s Quarneval. Men då ska man ju säga det: "vi är ett gäng glada homosaa som gillar att stå på scen som nu vill bjuda er på en kul karneval där vi driver med oss själva" tex... Inte som nu: föresväva allmänheten att man utmanar fördomar, bygger broar och att man representar alla homosar.

Men som sagt, detta har jag skrivit om och om igen i denna tråd. Jag känner mig sedan länge rätt färdigskriven med denna tråd.

Det jag har velat med mina inlägg i denna två år gamla tråd är bara en sak. Att tex unga motorcykel- och bilintresserade killar som nu växer upp likt jag gjorde. Som inte heller kan identifiera sig med mediebilden av bögar och kändisbögar, men som ändå märker att de oftare tänder på killar än tjejer. Att dessa unga människor inte ska göra som jag gjorde, att förtränga sina känslor och därmed ge bort hela sin ungdom eller kanske hela livet till de som de är rädda för, bara för att de tex jobbar på en bilverkstad. Jag tycker att det är viktigt att såna unga killar (och tjejer) ska få se att det är okej, att det är lugnt, att det är accepterat. Att de kan fortsätta med sina tekniska intressen och hojar eller vad det nu är och ändå ha ett kärleksliv och en partner, att det finns fler som är som dom. Tom i motorcykleriet.

hur många har ni på listan nu nästan 3 år in på tråden. hitta bara en lista där det stod med 2 namn...

mvh

Då är du rätt kass på att leta :D

Jag tror att KamikazeKid uppdaterade listan när tråden var nystartad. Och fler än två var det du sist jag såg den.

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
För arrangörerna har paraden blivit ett självändamål som ska överträffa sig själv och alla andra parader för varje år. Styrelsen är felrekryterad, det har blivit entertainment med en helt annan agenda, som melodifestivalen. Särarter och "vi och dom" framhävs istf likheter, inhägnat festivalområde osv. Som nån sorts jävla Jim Jones-sekt

Det där med festivalen är inte helt lätt, som jag ser det (utan att vara för invigd... några vändor har jag iof gått i paraden i min ungdom) men Jag kan tycka att paraden är/har blivit något av ett publikspektakel, man tycker dragqueens är kul att se på och förundras över hur mycket jobb som läggs ner per gäng, man applåderar åt gaypoliserna och föräldrar till "gaybarn" eller vad dom heter?! I år stod jag vid sidan om på mariatorget och det enda jag såg var ett gäng(stort gäng :) riktigt jävla trötta paraddeltagare som verkligen försökte stå ut, och dikes on bikes eller vad dom heter där det osade hett om kopplingslammeller. Och jag tänkte för mej själv för kanske första gången -hur fan orkar dom hålla på, vad är nyttan! men vill dom så fine för mej :tummenupp vill inte förta grejjen av det om man tycker det är kul. Men jag skulle vilja se en mer samhälleligt(stavning) knytnävssallad, om ni förstår vad jag menar.

Angående QX(publikationen) riktar dom ju sej åt en ganska smal skara folk, primärt i stockholm/storstad, med en viss böjelse för The Ark och parta. Personligen ger jag inte heller mycket åt den publikationen (vet inget om forumet iof) men det hela måste handla om identitetssökande, och att hitta sin grupp. precis som vilken modetidskrift som helst, eller sub kultur. Och kan man tjäna pengar på det, visst, då är det ett skäl som vilket annat! Glöm inte att gayfolk kan vara en köpstark grupp ej att förringa! Jag har jobbat med medier länge och annonsering i olika former och vet vilka pengar vi pratar om.

Detta är mer ett inlägg som en fundering, som nånn annan gärna får ha funderingar över.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Att homosexualitet skulle vara konstruerat av naturen låter ju alldeles för PK för att vara sant. För att fortsätta på Stuffs resonemang så skulle ju isf naturen se till att öka antalet gays nu för att förhindra vidare befolkningsökningar, på samma sätt som den använder diverse smittsamma sjukdomar.

Däremot kan ju naturligtvis ingen rå för vad man föds till och jag har inget emot någon för att han tycker jag är sexig, tvärtom tar jag det som en komplimang, men heter man Gardell eller hoppar omkring på ett lastbilsflak under Pride utklädd till en stor penis förtjänar man nog faktiskt en liten lavett som reality check.

Att allt, allt, allt måste anspela på r*var och k*kar är så jäkla tröttsamt och jag tycker verkligen synd om de bögar som inte är sådana. Tyvärr måste jag säga att det verkar som om de är i minoritet.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Det där måste jag bara reagera på när det yttras av en biolog. Homosexualitet måste väl vara det ultimata brottet på naturlagarna inom detta område eftersom det i sin utbredning omöjliggör artens fortlevnad...

Då kan jag vända på resonemanget och säga att man måste vara rätt så okunnig för att hävda motsatsen. Eftersom det är såpass vanligt förekommande i många djurgrupper och fortgår att vara det så måste det per definition vara en bra överlevnadsstrategi.

Naturlagarna är per definition inte något som finns, men det verkar då rakt inte vara ett problem med homosexualitet och evolutionen.

Sedan det där med PK används nog lite felaktigt här historiskt. Det har varit synnerligen PK att inte se detta förut och inte resonera kring detta.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati