Alltså om man som homosexuell vill bli behandlad och sedd som vilken som helst.....då skulle man ju kunna tro att diverse arrangörer av pridegalor etc har exakt motsatt syfte! Om något så späder ju dom på bilden av homosexuella som konstiga osv. Eller? I så fall varför är det inga homosexuella som protesterar mot dom här nidbilderna........
Du kan tro att jag har tagit upp det med de jag träffat från Pridestyrelsen, jag har även diskuterat det med namnkunniga kändisbögar jag känner. Några år har jag även legat med min tändkulebåt plus polare och regnbågsflagga utanför Skeppsbron när paraden gått på densamma.
Det anordnas även en alternativ festival. Min hemsida på QX-forum är även rätt kritisk mot den schablonbög som framställs i tidningar som tex QX. På QX forum finns tex många klubbar för oss som är kritiska till gaymedia (där tex tidningen QX ingår) Klubbarna heter "Ni representerar inte oss" och såna saker.
Jag tror att många som är med och anordnar Pridefestivalen har svårt med min tanke jag brukar konfrontera dem med: "Är ni medvetna om att den bästa Pride-paraden bör genomföras på ett sånt sätt att den på sikt inte längre behövs, att målet med Paraden bör vara att den med tiden ska kunna avveckla sig själv" Detta har en del av arrangörena svårt att förstå.
För arrangörerna har paraden blivit ett självändamål som ska överträffa sig själv och alla andra parader för varje år. Styrelsen är felrekryterad, det har blivit entertainment med en helt annan agenda, som melodifestivalen. Särarter och "vi och dom" framhävs istf likheter, inhägnat festivalområde osv. Som nån sorts jävla Jim Jones-sekt
Det ÄR okej att köra en ren underhållningsparad för Stockholmarna i likhet med tex KTH:s Quarneval. Men då ska man ju säga det: "vi är ett gäng glada homosaa som gillar att stå på scen som nu vill bjuda er på en kul karneval där vi driver med oss själva" tex... Inte som nu: föresväva allmänheten att man utmanar fördomar, bygger broar och att man representar alla homosar.
Men som sagt, detta har jag skrivit om och om igen i denna tråd. Jag känner mig sedan länge rätt färdigskriven med denna tråd.
Det jag har velat med mina inlägg i denna två år gamla tråd är bara en sak. Att tex unga motorcykel- och bilintresserade killar som nu växer upp likt jag gjorde. Som inte heller kan identifiera sig med mediebilden av bögar och kändisbögar, men som ändå märker att de oftare tänder på killar än tjejer. Att dessa unga människor inte ska göra som jag gjorde, att förtränga sina känslor och därmed ge bort hela sin ungdom eller kanske hela livet till de som de är rädda för, bara för att de tex jobbar på en bilverkstad. Jag tycker att det är viktigt att såna unga killar (och tjejer) ska få se att det är okej, att det är lugnt, att det är accepterat. Att de kan fortsätta med sina tekniska intressen och hojar eller vad det nu är och ändå ha ett kärleksliv och en partner, att det finns fler som är som dom. Tom i motorcykleriet.
hur många har ni på listan nu nästan 3 år in på tråden. hitta bara en lista där det stod med 2 namn...
mvh
Då är du rätt kass på att leta
Jag tror att KamikazeKid uppdaterade listan när tråden var nystartad. Och fler än två var det du sist jag såg den.