Geggmoppetråden

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Jag kan grejat - lite gänglås är KRAFTIGT att rekommendera på bultarna runt styret. :)
Kan du trolla fram exakt storlek som krävs på insexnöckelen' (både till själva klämman runt styret, och infästningen mot kronan) så tar jag med verktyg.

mjopp, kan jag få tills imorrn kväll påmig? jag drar mig för att gå ut i mörkret :tuttar

.

Tryckmätare finns med (fultemas billiga svarta runda och tämligen analoga rackare lirar oförskämt bra, och kostar fickpengar).

en sånn jag har (fast från mekonomen) går det att lyckas med handhavande fel? :va

Jag och Tallen är griniga gubbjävlar som väntar på brevbärarn' bara för att ha någon att fördela våran bitterhet till, och tänker vara hemma till eftermiddags-sjö-rapporten på P1, så vi åker runt 9, skall vi säga att vi sammanstrålar ute på Salavägen 9 Erik (vid infarten mot banjotrakterna dina)?

jopp det blir banjobra! eftersom jag är själv så kommer lastningen gå på två röda :tummenupp
lånar en kärra av johan så man slipper tömma förgasarn vid i å urlastning i chevan :tungan
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Själv kan jag inte på Lördag, själv med kiddsen, samt har lovat ta hundarna till vetrenären..

Nån skrev om Söndag, det skulle kunna funka för mig? Får se om jag lyckas fixa kärra då jag ingen har..annars om någon håller med kärra kan jag hålla med bil! Dock så måste turen ske åt mitt håll då..(o jag måste hämta upp) El så får jag se om jag får sällskap av fiddykompis i köping:)
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Själv kan jag inte på Lördag, själv med kiddsen, samt har lovat ta hundarna till vetrenären..

Nån skrev om Söndag, det skulle kunna funka för mig? Får se om jag lyckas fixa kärra då jag ingen har..annars om någon håller med kärra kan jag hålla med bil! Dock så måste turen ske åt mitt håll då..(o jag måste hämta upp) El så får jag se om jag får sällskap av fiddykompis i köping:)

Inget är omöjligt!:) kan jag inte så finns alltid kärran till låns om du behöver!
 

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Jadu, det är oseriöst att kröka innan enduroträningen! :D Den lär inte bli något större hot den här banjosamlingen till sextimmarsracet...


Ja nej inte har väl vi varit bakis när vi kört nån gång? :D Va ja me tror du? :tungan

Robban: Jaja okej lite koppling pip har det varit, men då är det ju materialet som sviker (vilket det iof alltid är...officiellt)

Erik är det ordning på, redig grabb det där. :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fyfan, Mäster Jonson hakar på - han möter upp mig och Tallen vid Statoil Nordanby vid 9 imöra, vi tar en java och siktar på att plocka upp banjoteamet (eller bara Erik?) vid infarten till hans banjotrakter, skulle gissa på att vi seglar förbi där runt 09:15...exakt! :D
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Fyfan, Mäster Jonson hakar på - han möter upp mig och Tallen vid Statoil Nordanby vid 9 imöra, vi tar en java och siktar på att plocka upp banjoteamet (eller bara Erik?) vid infarten till hans banjotrakter, skulle gissa på att vi seglar förbi där runt 09:15...exakt! :D

gött mos! 915 står jag å tokvarvar på salavägen!

ska kolla om vi har någe mindre vedträn, halvmetersklabbar känns overkill :tummenupp
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Ok förvirringen är total..

De avgår två gäng från statoil nordanby? Ett kl 9 å ett annat kl10 men till samma ställe? Ja hittar inte ett skit å kör med släpkärra, vilket gäng passar man bäst in i då?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
gött mos! 915 står jag å tokvarvar på salavägen!

ska kolla om vi har någe mindre vedträn, halvmetersklabbar känns overkill :tummenupp

Fin skit, du har rätt karaktär helt klart för't! :yoparty

Wazze - som geggbroder goshow säger, så är det den hårda, orakade ligan som samlas vid statoil nordanby 0900 - JD & ligan kommer senare (det skall krökas å grejas, jag säger då det..). :)

Haka på oss 0900, så har du fått upp farten tills JD dyker upp! :hihi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fränt värre idag, det finns inget bättre än spontanturer rakt ut i något geggdike! :D
Jonson Adventure Tours ser alltid till att man får ett brett smajl, och karln är utrustad med radar för de där riktigt fuktiga traktorspåren... :hihi

Hård körning grabbs!

/J
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Ja tack för idag, kul skit. Mindre kul å blinga till den efteråt. Skapliga surhål ni hitta på, nästa gång tar jag med snorkel å simmfötter, pipiippippiiiiip :tummenupp
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja tack för idag, kul skit. Mindre kul å blinga till den efteråt. Skapliga surhål ni hitta på, nästa gång tar jag med snorkel å simmfötter, pipiippippiiiiip :tummenupp

...det var med viss skadeglädje man såg den välputsade 525:an vid statoilmacken, man visste precis vad dagen skulle leda till med Jonson Adventure Tours vid rodret... :rofl

Det är hög tid att trolla fram en hjälmkamera.
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
fan vikken go dag de vart! :tummenupp
krediter till jonsson adventure tours!

nästa gång bör man ta med en kamera:tummenupp


Ja det här vart ju en kanondag :tummenupp

Lite bröta i leriga traktorspår och kanande över blöta stockar är aldrig fel, Jonsson sydde ihop ett riktigt bra äventyrspaket :fakta

Sköna kryddor i tillvaron var killen som hoppade på sin 125:a under en ilske-psykos, och banjoliraren som kom utan hjälm på en honda cr från way back, ombyggd med 800cc skotermotor :D Jag bara väntade på att få höra plinkandet från en fyrsträngad banjo, åtföljt av kommentaren "skrik som en gris" :arsele

Minuspoäng till mig som gnällde hela dagen över en skrotad rygg, aldrig mer jackass-bråk i bubbelpoolen :huvet

Tack alla inblandade för en grym dag :tummenupp
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sköna kryddor i tillvaron var killen som hoppade på sin 125:a under en ilske-psykos, och banjoliraren som kom utan hjälm på en honda cr från way back, ombyggd med 800cc skotermotor :D Jag bara väntade på att få höra plinkandet från en fyrsträngad banjo, åtföljt av kommentaren "skrik som en gris" :arsele

:rofl

...jajääädrar, var fan var filmkameran när man behövde den?

Galningen som använde 125:an som trampolin behöver dra ned på steroiderna, och han med skotermotorn skall nog se över reningen av fulspriten. :D

Edit - Är man med och kör, har man all rätt att pipa lite över varierade smärtor/krämpor - all heder. :yoparty
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
:rofl

...jajääädrar, var fan var filmkameran när man behövde den?

Galningen som använde 125:an som trampolin behöver dra ned på steroiderna, och han med skotermotorn skall nog se över reningen av fulspriten. :D

Haha jaa där hade vi 2 riktiga specialfall.. Får ju en annan att framstå som rätt normal, trots allt :D

Visste inte att dom rökte crack ute i banjoskogen, men dom där 2 fick mej att tänka om :näsblod

Edit - Är man med och kör, har man all rätt att pipa lite över varierade smärtor/krämpor - all heder. :yoparty

Ja fan jag hade funderingar på att fega ur idag, men kom på bättre tankar och bet ihop.. De va lätt värt de.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
tack för en kanondag fan va nice det var men vet i tusan om man vågar sig ut i banjoskogarna mer. Det var ju mer en en som dök upp som verkade vara en avkomma av syskonkärlek.

Hde varit kul dock att se galningen med skotermotor och utan hjäl varva ur i sandgropen.
 

tobb1967

Träning är för talanglösa
Gick med
9 Mar 2005
Ort
E-tuna
Hoj
GASGAS 300ec Honda XR 650
Man får tacka för att jag fick uppleva inte bara en utan två felandelänken. Det hade varit hårt att se skotermotorn yla i gropen. Jag får försöka sy ihop ett paket med dom djupaste kärren och blötaste myrarna bottenlöst is da shit.
Tack som fan för en rolig dag
/Jonson
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top