Ghostrider 6.66 what the f**k

Status
Ej öppen för fler svar.

DUCATIMECCANICA

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Syd
Hoj
Ducati 750ss -96/900ss -93.
Har många gånger läst trådar om denna "fantastiska" Spöket Laban men avhållit mej från att lägga mej i den otroligt välnyanserade debatten.
Men när jag läser denna tråd och många av inläggen och speciellt detta sista av dej on/offroad kan jag inte låta bli längre.
Att säga detta om en person GhostRider (GR) är en legend med kultstatus långt utanför vårat missunsamma land, något att vara lite stolt över. som inte gör annat än utsätter allmänheten för fara med sina egotrippfilmer är något av det dummaste jag hört på länge. Var i ligger stoltheten..? Ska vi vara stolta över en person som leker med andras liv på allmän väg..?
Jag struntar fullständigt i hans körkunskaper och hur snabb han än må vara, så länge det inte körs på någon form av inhägnad bana där inte allmänheten riskerar, eller är medveten om att risken finns, att bli skadade så är ovanstående eventuella skicklighet på hoj eller i bil knappast något att vara stolt över. Att hylla detta är likställt med att hylla vilken annan kriminell verksamhet som helst. Skulle vilja veta hur många här som hyllar Spöket Laban också tycker misshandel och mord tex är något som ska hyllas och som vi ska vara stolta över..???
Med detta inte sagt att ALLA andra inom mcvärlden är laglydiga hastighetshållande mcentusiaster, inte jag heller alltid, men det hindrar knappast mej att ha dessa åsikter.
Det finns absolut inget gott som kan komma ur denna form av beteende, varken för er alla här, för övriga mckollektivet eller för mcsporten.
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Har många gånger läst trådar om denna "fantastiska" Spöket Laban men avhållit mej från att lägga mej i den otroligt välnyanserade debatten.
Men när jag läser denna tråd och många av inläggen och speciellt detta sista av dej on/offroad kan jag inte låta bli längre.
Att säga detta om en person GhostRider (GR) är en legend med kultstatus långt utanför vårat missunsamma land, något att vara lite stolt över. som inte gör annat än utsätter allmänheten för fara med sina egotrippfilmer är något av det dummaste jag hört på länge. Var i ligger stoltheten..? Ska vi vara stolta över en person som leker med andras liv på allmän väg..?
Jag struntar fullständigt i hans körkunskaper och hur snabb han än må vara, så länge det inte körs på någon form av inhägnad bana där inte allmänheten riskerar, eller är medveten om att risken finns, att bli skadade så är ovanstående eventuella skicklighet på hoj eller i bil knappast något att vara stolt över. Att hylla detta är likställt med att hylla vilken annan kriminell verksamhet som helst. Skulle vilja veta hur många här som hyllar Spöket Laban också tycker misshandel och mord tex är något som ska hyllas och som vi ska vara stolta över..???
Med detta inte sagt att ALLA andra inom mcvärlden är laglydiga hastighetshållande mcentusiaster, inte jag heller alltid, men det hindrar knappast mej att ha dessa åsikter.
Det finns absolut inget gott som kan komma ur denna form av beteende, varken för er alla här, för övriga mckollektivet eller för mcsporten.

Du får givetvis tycka vad du vill & jag kan ge dig rätt i sak dvs. man ska följa lagen, ej utsätta andra för fara osv. men det här handlar om något mer. Konst, briljans, totalt dödsförakt, häpnadsväckande planering & körskicklighet - you name it.
Att GR är en legend med kultstatus utanför & i Sverige är inget jag hittat på kolla antal medladdade film snuttar på youtube eller intervjuer i utländsk TV.
Att han hamnat i onåd på detta forum hindrar inte att många här diggar honom.
Sen om du läser mitt inlägg ser du mina invändningar mot saker jag inte gillar i hans kommersialisering av sitt varumärke & risken med att bli en förebild för unga.
Men jag tycker att han är cool/grym. Sen vet jag inte om han är mer trafikfarlig än någon av oss andra, tycker att det ser ut som han har bra koll på sig själv & omgivande trafik & där med inte utgör någon större trafikfara. Men det är min åsikt.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
On/offroad En gång kanske det var så....men det man får läsa på utländska forum nu är hur korkad/idiotisk/dum patetisk GR är...man skäms för att va svensk när man har någon som beter sig och kör som han kör och riskerar andras liv. Det finns ju banor, iom och andra tävlingar. Varför uppmuntra andra att köra som svin i trafiken?!(och riskera onödigt många andras liv)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Så du menar bara för att motorcyklister gasar på lite ibland (och ibland mer än så) så är dom hycklare om dom höjer rösten här? Du kan inte sätta likhetstecken mellan en vanlig Svensson som luftar hojen lite och det här.

Det kan tyckas att han har hygglig koll och visst fasen har han det eftersom han klarar att manövrera i dessa hastigheter, men faktum är ändå att han kör helt utan marginaler. Det kan vara vilken skitgrej som helst, lite diselspill på en vägmarkering, en bil som byter fil lite för snabbt, en bil som tränger han, etc. Uppstår en situation så är han död. Det är skillnad på att köra 20km/h för fort och 120km/h för fort. Det är nog svårt att stanna i 90km/h om en situation uppstår, hur tror du det blir i 210km/h när du sicksackar genom trafiken?

Hade jag varit i Stockholmsområdet och blivit passerad av GR som av någon anledning krashar våldsamt så hade jag utan någon som helst tvekan stannat. Det har ingenting med min åsikt om han att göra utan det handlar om helt vanlig medmänsklighet. Krashade du själv skulle du nog gärna ha någon med dig som hjälp, oavsett om det är dina sista minuter i livet eller om du klarar dig någorlunda oskadd.
 

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
Vi kanske skulle starta en insamling för GR´s startavgift till isle of man. Vem vet, det kanske räddar oskyldiga liv och i stället får vi lite sjyssta "closer to the edge" filmer =)

Hur tror ni han skulle hävda sig bland dom galningarna?
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Så du menar bara för att motorcyklister gasar på lite ibland (och ibland mer än så) så är dom hycklare om dom höjer rösten här? Du kan inte sätta likhetstecken mellan en vanlig Svensson som luftar hojen lite och det här.

Det kan tyckas att han har hygglig koll och visst fasen har han det eftersom han klarar att manövrera i dessa hastigheter, men faktum är ändå att han kör helt utan marginaler. Det kan vara vilken skitgrej som helst, lite diselspill på en vägmarkering, en bil som byter fil lite för snabbt, en bil som tränger han, etc. Uppstår en situation så är han död. Det är skillnad på att köra 20km/h för fort och 120km/h för fort. Det är nog svårt att stanna i 90km/h om en situation uppstår, hur tror du det blir i 210km/h när du sicksackar genom trafiken?

Hade jag varit i Stockholmsområdet och blivit passerad av GR som av någon anledning krashar våldsamt så hade jag utan någon som helst tvekan stannat. Det har ingenting med min åsikt om han att göra utan det handlar om helt vanlig medmänsklighet. Krashade du själv skulle du nog gärna ha någon med dig som hjälp, oavsett om det är dina sista minuter i livet eller om du klarar dig någorlunda oskadd.

Jag ger dig rätt i att han kör på marginalen & det kan man tycka vad man vill om. Sedan ärligt skulle jag aldrig lämna en kraschad broder, utan att hjälpa efter bästa förmåga, då det mycket riktigt som du skriver kunnat vara jag som låg i buskarna. Mitt inlägg får läsas som en tillspetsad/provocerande formulering mot den "de får skylla sig själv" anda som några gett uttryck för på detta forum.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Får man se på dvd´n om hoppet över hornsgatan?
Va kul o se subban, hojåkningen va väll inge nytt....
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det är är kutym på SH att den som modererar ger sig tillkänna

Jag gav mig till känna på föregående sida med mina intentioner för tråden och det syns tydligt vem som tagit bort inläggen. Men jag ska bättra mig och hädanefter skicka ett PM också för att förklara varför meddelandet togs bort.
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
ja kan garantera att alla här inne har någon gång legat över 120km/h. . så sluta klaga, GR gör sin grej o du gör din... jag tyckte filmen lyste upp denna kalla natt, bra underhållning!

Är du seriös? Jämförde du precis att köra för fort i allmänhet med GRs film? I så fall bör du nog vakna upp till verkligheten och lära dig förstå skillnaden. Tål du dessutom inte att folk kritiserar en film bara för att du gillar den? Tråden skapades med syftet att diskutera, vilket folk nu i viss mån gör. Sen att du ser det som klagan är väl en annan sak.
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Såg filmen idag och precis som tidigare sagts i tråden så var den väl inget vidare, dessutom kommer jag på mig själv moralpredika om hur farlig och onödig körningen är under filmens gång. M a o jag är fel målgrupp.
En grej som jag fann märklig är att materialet i en av teaserfilmerna inte fanns med i riktiga filmen, kanske är slutprodukten bara att hafsigt hopplock för att få ut något på marknaden?
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Jag är förundrad över alla dom som skriver i den här tråden att filmen är tråkig eftersom filmen innehåller scener där GR kör extremt fort och kör ifrån poliser.
Är inte det som att gå på rockkonsert och sedan klaga på att det inte spelades Mozart på låg volym??
Men för all del, vill man framstå som förståndshandikappad så varsågod.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag är förundrad över alla dom som skriver i den här tråden att filmen är tråkig eftersom filmen innehåller scener där GR kör extremt fort och kör ifrån poliser.
Är inte det som att gå på rockkonsert och sedan klaga på att det inte spelades Mozart på låg volym??
Men för all del, vill man framstå som förståndshandikappad så varsågod.

...eller som att ge sig ut på världsturne år efter år med bara ett skivsläpp i bagaget och hoppas att publiken skall gilla samma låtar om och om igen!!
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Jag är förundrad över alla dom som skriver i den här tråden att filmen är tråkig eftersom filmen innehåller scener där GR kör extremt fort och kör ifrån poliser.
Är inte det som att gå på rockkonsert och sedan klaga på att det inte spelades Mozart på låg volym??
Men för all del, vill man framstå som förståndshandikappad så varsågod.

...eller som att parkera sin hoj utanför Ica Rosengård och förvänta sig att den står kvar när man kommer ut?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Är inte det som att gå på rockkonsert och sedan klaga på att det inte spelades Mozart på låg volym??
Men för all del, vill man framstå som förståndshandikappad så varsågod.

En liten skillnad skulle ju kunna vara att både när det gäller en rockkonsert, men även en mozartkonsert, så väljer man själv vad man gillar och vill gå på. Jag tror inte att alla vanliga trafikanter som riskerar att bli torpederade av GR med anhängare har valt att hamna i den sitsen de omedvetandes befinner sig i när han är ute och kör.

Men det är klart, den aspekten måste man ju vara förståndshandikappad för att inte förstå.
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Filmen var stundvis lika intressant som att kolla på "Myrornas krig" på en för natten avstängd tv-kanal. varför har man med matrial med så pissig bildkvalitet?

kul med film men skippa material där man fan får gissa sig till vad som händer pga skitbild.
 

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Är det bara jag som tycker att dom flesta scenerna i filmen är aningen snabbspolade?... ingen människa i världen klarar av att röra fingrar osv i den takten han gör......
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Är det bara jag som tycker att dom flesta scenerna i filmen är aningen snabbspolade?... ingen människa i världen klarar av att röra fingrar osv i den takten han gör......


nee såg en snutt själv igår och jag håller med...men det är ju spökgösta vi pratar om här...det mesta snabbspolas i hans värld :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top