Precis. Det är minst lika viktigt att den sitter bra. Men det går ju inte att bedömma i ett test då det är så individuellt.
Vinner Arai, kommer alla säga att testet var korrekt.
Vinner Biltema så kommer det bli ett jävla gnäll om felaktigt test.
;synsk
Det finns inget vettigt sätt att mäta säkerheten egentligen genom att utsätta dem för samma saker, de byggs ju efter olika huvuden, olika hastigheter, olika sorters smällar, smällar på olika ställen etc etc. Så det är inga problem att få en viss hjälm att floppa medan andra inte går riktigt lika bra. De tester jag har sett, som den du nämner är ju egentligen ganska primitiva grejer. Därmed ingenting illa sagt om biltemas/lidls prylarMin vy är lite oklar. Håller jag min RX7'a i ena handen och jämför den med en kruka från Biltema är den spontana reaktionen att kvalitén och finnish inte håller måttet på Biltemaprodukten.
Men drar jag mig till minnes gjorde Plus ett test där Lidl och Biltemas hjälmar bara rasade rakt igenom prickfritt medans betydligt dyrare produkter från Shoei och Arai fick backning.
Men om det är så .. att biltemas/lidl hjälm klarar alla tester, varför används den då inte i större utsträckning? Säkerhet borde väl vara prio?
Men om det är så .. att biltemas/lidl hjälm klarar alla tester, varför används den då inte i större utsträckning? Säkerhet borde väl vara prio?
Vilken är den stora skillnaden, menar du?
Man gör nog klokt i att inte tro allt för mycket på Bikes resultat.
Jag har gjort misstaget att prenumerera på Bike och jag förbluffas av en del riktigt dåliga produkttester. Har sett flera tester där de tycker att passformen är dålig på diverse skydd. Inser de inte att bara för att skyddet inte passar på deras testperson (1 st) så kan det sitta perfekt på någon annan?
Man gör nog klokt i att inte tro allt för mycket på Bikes resultat.
Hamra på en hjälm – vem gör det?Ie finns andra parametrar än att hamra på en hjälm som avgör om den höjer säkerheten eller inte.
Plasthjälmar suger jag kör med mössa dom spricker aldrig!!!!
Hamra på en hjälm – vem gör det?
Vilka parametrar tänker du på?
Jag gillar MC Nytts (det är väl SMCs?) tester (infonotiser) bäst
Alltid med en fet reklamblaffa bredvid om produkten.
Lite offropic. Hjälmar med solskydd ser så sjukt jävla fula ut. Ljust visir och Sedan topgun lookalike mörk visit vid ögona
Men det är förbannat praktiskt.Hjälmar med solskydd ser så sjukt jävla fula ut. Ljust visir och Sedan topgun lookalike mörk visit vid ögona
Ännu mer offropic (vad det nu är): Klart visir och solbrillor under borde vara straffbart. Style Police borde komma och arkebusera förövarna på fläcken.Lite offropic. Hjälmar med solskydd ser så sjukt jävla fula ut. Ljust visir och Sedan topgun lookalike mörk visit vid ögona
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|