Gitarrister på Sporthoj!

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Kul att tråden hålls vid liv! :tummenupp

Själv har jag inte spelat på en månad ungefär. Vet inte varför, men tappade suget över jul och nyår. Jag lovade ju att spela in solot i "Sweet Child O'Mine" och jag har gjort några försök idag. Blev inte helt nöjd dock, men det sitter nog snart. Tyvärr får man ju så jäkla ont i fingrarna när man börjar spela efter ett långt uppehåll... :gnissla

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Basist runt Skara

Lyfter denna tråd då jag och en annan här på forumet har ett band, men nu står utan basist... Spelar i Skara, så det är bara ta kontakt med mej om det är intressant!

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Yamaha rd 125
Själv ska jag kanske köpa en strata idag:)

Ska åka iväg och titta på den lite senare, det är en mexico strata så det är lite fusk men de ska vara bra de också:)

Någonting speciellt jag bör titta på när jag är där?

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Själv ska jag kanske köpa en strata idag:)

Ska åka iväg och titta på den lite senare, det är en mexico strata så det är lite fusk men de ska vara bra de också:)

Någonting speciellt jag bör titta på när jag är där?

Inte mycket du behöver kolla på en strata egentligen. Det vanliga bara...att halsen inte är skev ( vilket jag adrig sett på en strata ) att elektroniken funkar, att stämskruvarna är ok, och sedan stratans svagaste punkt( enl. mig ) att den stämmer på banden.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag testade i alla fall världens fetaste effektmodul idag. En Pod X3 Live. Sjuuuukt mycket roligt! Riktigt feta clean- och distljud med emulering av miljoner olika stärkarkombos (ja, eller rätt många iaf ;)). Vilken pryl. Jag vill ha!

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Yamaha rd 125
Nu är jag en lycklig ägare av en fender stratocaster:yoparty

Den är fiiin som satan, ska spela in sen så kanske jag lägger upp

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Ja, ja. Jag vet att det finns här tidigare och är OT, men jag vill inte riskera
att någon missar det här Steve Vai klippet.

[YOUTUBE-ID]wsXS5fCq4LU[/YOUTUBE-ID]
Har ingen större koll på Steve Vai men när jag såg det här klippet så tyckte jag (förstås) att det var det uslaste skit jag hört, fattade inget! Men nu gör jag det! :D http://blog.wired.com/underwire/2008/02/watch-the-parod.html#more
(har två klassiska gitarrer själv, en elbas och en elgitarr men låter ungefär som i parodierna, ha ha!)

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Nån som vet någon sida där man kan ladda ner bakrundsmusik som man kan använda när man improviserar. T.ex. så som många trubbadurer har när dom sjunger och spelar gitarr, och så har dom basgång, trummer och kompgitarr i bakrunden.

e ni me??

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Nån som vet någon sida där man kan ladda ner bakrundsmusik som man kan använda när man improviserar. T.ex. så som många trubbadurer har när dom sjunger och spelar gitarr, och så har dom basgång, trummer och kompgitarr i bakrunden.

e ni me??

1. Googla reda på midi-filer för de låtar du vill ha. Det finns massvis på nätet.
  2. Ladda ner.
  3. Klipp bort de instrument du inte vill ha med.

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Hoj

Ibanez 321, Akustisk levin, Jim root telecaster och en yamaha bas :yoparty
Sen har jag en liten Ibanez 25 w

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Då har jag utökat gitarrparken med en ibanez K7. Kul sak med fet hals. Kommer dock aldrig bli förstagitarren. Men den väcker smak för en sexsträngad Ibanez, de är ju för fan nästan självspelande.

Bifogat

• ibanezk7fb.JPG
    ibanezk7fb.JPG
    13.5 KB · Visningar: 52
Last edited:

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Bara att tjöpa!
Sen kan du luta dig tillbaka och titta på när fingrarna dansar.
Jag är van vid gitarrer som man behöver brottas en del med.:D

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Då har jag utökat gitarrparken med en ibanez K7. Kul sak med fet hals. Kommer dock aldrig bli förstagitarren. Men den väcker smak för en sexsträngad Ibanez, de är ju för fan nästan självspelande.

Sån kollade jag på idag....insåg att det var sju strängar och ställde tillbaka den. :D Sen plockade jag upp den sexsträngade istället.
Kände på en Indie med...men jag vet inte...halsen kändes väldigt annorlunda. Lite bredare och fylligare.

Sen hamnade en LTD i knäet....när jag såg prislappen, då ställde jag tillbaka den. :gnissla (35000)

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Sån kollade jag på idag....insåg att det var sju strängar och ställde tillbaka den. :D Sen plockade jag upp den sexsträngade istället.
Kände på en Indie med...men jag vet inte...halsen kändes väldigt annorlunda. Lite bredare och fylligare.

Sen hamnade en LTD i knäet....när jag såg prislappen, då ställde jag tillbaka den. :gnissla (35000)

35k för en ltd låter mycket, men de är oftast bra gitarrer med bra mekanik. Är du säker på att det inte var en ESP?

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
35k för en ltd låter mycket, men de är oftast bra gitarrer med bra mekanik. Är du säker på att det inte var en ESP?

Det är möjligt. Jag kollade faktiskt inte så noga då jag tog från sektionen där LTD står....den kan ju hängt fel. :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024