Gitarrister på Sporthoj!

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
Jag gjorde ett försök att höra vad han sjöng:confused: .... Men utan lycka:huvet ... Är det någon som kan höra det?

Döds kräver en del från lyssnaren, det är inte musik som bara går in genom ena örat och ut från det andra. Därför blir upplevelsen desto större ;)

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Börjar man i tid och inte gör nåt annat så... (ungjä**l...)

Fan Burre, du måste komma hit och lära mig spela som folk. Vore kul att jääma lite tillsammans!

.

Nu har jag mest suttit och nött klassiskt skit men saknar fan diciplinen man hade som 15-åring när man övade 5 timmar i stöten.

Var iväg och köpte ett sliderör och en 'how to play slide guitar' bok för ett bra tag sedan.. Blev så jävla taggad när jag hörde Alison Krauss & the Union Station att jag kände att jag var tvungen att lära mig. Det har däremot inte blivit av alls :D Men jamma lite bluegrass och dricka öl skulle äga. Och skulle det visa sig att vi sög på att jamma så kan vi alltid fortsätta med att dricka öl... win win liksom...

Bula76

115hk och 107Nm på hjulet räcker till
Gick med
17 May 2007
Hoj
XJR 1300 -99
Döds kräver en del från lyssnaren, det är inte musik som bara går in genom ena örat och ut från det andra. Därför blir upplevelsen desto större ;)

Då är inte jag väl ingen bra lyssnare då....
Jag förstår mig inte på sådan musik.
Kan ju vara för att den sortens musik inte faller mig i smaken..
Är mer för pop/rock, reagge å kanske lite blues då å då..
Men alla har vi ju olika smak....

Mitt senaste förvärv till samlingen...

Bifogat

• Fender strata -90.JPG
    Fender strata -90.JPG
    139.9 KB · Visningar: 85

Bula76

Gick med
17 May 2007
Hoj
XJR 1300 -99
Grymt fin! och en humbucker i stalläge, satt den där orginal? inte det minsta avundsjuk:huvet
:pannkyss din tid kommer också en dag.... Sjäv har jag väntat i många år... :D Nä hot-rail micken (Seymour Duncan) är isatt efteråt, orginalmicken fick jag med..:tummenupp Den är jävligt skön att lira på kan jag tala om..:yoparty
Å då är jag ingen Yngwie precis... men vilken känsla jämfört med min andra strata kopia (Stagg).. Känns som det inte var så farligt med 6K för den.
Gillar plektrumskyddet, mycket snyggare än det vita... :)

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nu har jag mest suttit och nött klassiskt skit men saknar fan diciplinen man hade som 15-åring när man övade 5 timmar i stöten.

Var iväg och köpte ett sliderör och en 'how to play slide guitar' bok för ett bra tag sedan.. Blev så jävla taggad när jag hörde Alison Krauss & the Union Station att jag kände att jag var tvungen att lära mig. Det har däremot inte blivit av alls :D Men jamma lite bluegrass och dricka öl skulle äga. Och skulle det visa sig att vi sög på att jamma så kan vi alltid fortsätta med att dricka öl... win win liksom...

Sanning! Jag sitter och ölar just nu, får nog ta och öva lite gura också... Hämtar en öl på en gång eftersom jag suger på gitarr...

Edit: Har en J&D Les Paulkopia med en Roland Micro Cube, en stålsträngad och en nylon och är nybörjare för er som undrar!

http://www.jerrysmusic.fi/jd/lc3bl.jpg

-

Last edited:

Bula76

Gick med
17 May 2007
Hoj
XJR 1300 -99
Tycker det är dåligt med bilder på gitarrer....

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Tycker det är dåligt med bilder på gitarrer....

OK, eftersom du ber om det...

Ingen av dom här är tyvärr min men,

är det någon som vill att jag ska berätta vad som händer om man stämmer den här
guitar3.jpg
med flageolettmetoden? :)

En sån här
cinque.jpg
måste ju varje seriös hemmaplonkare ha!

Och en sån här:
harp.jpg

Bula76

Gick med
17 May 2007
Hoj
XJR 1300 -99
OK, eftersom du ber om det...

Ingen av dom här är tyvärr min men,=QUOTE]

Jag tror jag vet vems gitarr den överste är...:)

Saraswati (Hunduism Gud med mång armar)

Saraswati, kunskapens och vishetens gudinna, hennes attribut markerar att gudinnan hör ihop med lärdom (böcker), konst (stränginstrumentet veena) samt religiösa och filosofiska frågor (radbandet). Hennes renhet antyds av den vita sarin, av de lotusblommor som hon står på och av svanen som är hennes följeslagare och riddjur. Inte sällan avbildas hon sittande vid en flod. I den vediska mytologin identifieras hon med Sarasvatifloden.
Saraswati kallas även för;
Brahmi
Bharati
Putkari
Sarada
Vagisvari
:D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Har inte gitarren hemma men mina basar står här. Packade upp den vänstra bara för er, den använder jag inte längre.

Mobilbild med dåligt ljus, därav kvaliteten. :tungan

Bifogat

• 20080106.jpg
    20080106.jpg
    100 KB · Visningar: 56

Bula76

Gick med
17 May 2007
Hoj
XJR 1300 -99
Visst är det skoj med bilder ;)
Jag har flera men det här är min senaste älskling:
ESP LTD SC-607B 7-String Baritone

Fet:yoparty
Synd att huvudet sitter upp o ner enligt mitt tycke iaf.. men annars var den fet.. kan tänka mig att där är fett ljud i den med..
Själv har jag en USA strata från -90... Har lagt ut bild i ett tidigare inlägg..:rock :rock

Har inte gitarren hemma men mina basar står här. Packade upp den vänstra bara för er, den använder jag inte längre.

Mobilbild med dåligt ljus, därav kvaliteten. :tungan

Den var iaf jävligt fin av bilden att dömma....

Sitter å håller på med skalor..... inte kul men nyttigt... har aldrig gjort sådan tidigare... men jag försöker bli en bättre gitarrspelare å då får man bita i det sura.....hehe

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Här är anledningen till att jag spelar bas och aldrig gick över till gitarr. Hoppet lever än. Jag sitter också och nöter skalor. Och försöker lära mig Eagle Fly Free av Helloween. Den är jävlar i helvetet så mycket svårare på bas än på gitarr. Fy satan vilka grejjer han spelar. :3freak

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lite suddig bild, men detta är min favoritgitarr. En Fender Japan-strata från 1991, en 72´ reissue med DiMarzio single coils. Jag har spelat på en massa, samt även äger, betydligt dyrare USA-strator men detta är min funkmeister, oöverträffad twang.....

Japanska strator är den mest prisvärda begagnade gitarren som finns, ett ljud och en byggkvalitet som matchar de amerikanska, lätt. Mexicovarianterna av idag är inte ens i närheten.

Bifogat

• l_255a79d449f4cda089974b260d557a3d.jpg
    l_255a79d449f4cda089974b260d557a3d.jpg
    42.2 KB · Visningar: 54

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
slänger upp en bild på min import som snart ska lämna mig pga pengabrist :( smådålig bild, i princip omöjligt att fånga utseendet på bild..

Edit: äsch slänger upp bilder på alla när jag för en gångs skull har en kamera i närheten.
Första raden: första från vänster är en Xaviere, usa importen. Andra är min bruksgitarr, en Aria STG med ungefär inget kvar från orginal. Tredje är en omlackad stratakopia som bara hänger där för den är snygg.
Andra raden: första från vänster är en LTD KH-202 med aktiva 81or istället för orginalmickarna som var passiva HZ (som nu sitter på arian). Andra är en stålsträngad Ibanez och den sista är en gammal Levin nylonsträngad.

hej då...JPGPicture 030.JPGPicture 031.JPG
Picture 032.JPGPicture 034.JPGPicture 033.JPG

Last edited:

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Utöver min gula favoritibanez så har jag även udda fenderstrator...

Fender Contemporary model från 80 talet (Japan Fujigenfabriken)

Jag har 2...
Undra hur många fler här som äger en Fender Contemporary Strat!
INGEN!
Kolla in stallet, Fender system3! :D

Låter otroligt 80 tals rock n roll i kombination med Marshall JMP! :yoparty
Dessa färger och mick setuper är det...
e7c3_2.JPG
con3c.jpg

Last edited:

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Lite suddig bild, men detta är min favoritgitarr. En Fender Japan-strata från 1991, en 72´ reissue med DiMarzio single coils. Jag har spelat på en massa, samt även äger, betydligt dyrare USA-strator men detta är min funkmeister, oöverträffad twang.....

Japanska strator är den mest prisvärda begagnade gitarren som finns, ett ljud och en byggkvalitet som matchar de amerikanska, lätt. Mexicovarianterna av idag är inte ens i närheten.
Är benägen att hålla med dig. Ägde själv en "62 reissue...Nu har jag inte testat ALLA.....men japanstratan är iallafall en av de bättre. MEN då ska man skilja på "Made in Japan" och "Crafted in Japan".

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Är benägen att hålla med dig. Ägde själv en "62 reissue...Nu har jag inte testat ALLA.....men japanstratan är iallafall en av de bättre. MEN då ska man skilja på "Made in Japan" och "Crafted in Japan".

Det går en massa rykten om det men enda skillnaden är namnet. MIJ är gitarrer tillverkade mellan 1982 och 1996-97 någon gång och CIJ är nyare tillverkade av Fender Japan på samma sätt. Oavsett vad det står är det gitarrer av väldigt hög kvalitet.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024