Gixxer 7/11 som blev fighter blir sporthoj igen

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Eftersom alla på detta forum är så duktiga på att lägga ut bilder på sina byggen och kommentera andras så får väl även jag datanörda mig lite och bidra med mitt nuvarande bygge.

Utgångsmaterialet är en gixxer 750-88.
org.motorn är utkastad och ersatt med en 91´ans 1127cc som är lagom moddad för vad chassit klarar.yoshi helsystem,dynaspolar,vance n´hines filterburkar(ej på bild)ombest. fuggar.

På bilden nedan,om jag lyckats bifoga ngn,har bakfälgen breddats för att ta 190-200 däck.båda fälgarna pulverlackades sedan.målade även valda delar av ramen svart för att få fram den karakteristiska gixxerramen som för övrigt högglanspolerats.polerade valda motordelar och svingen när trasan väl var uppvärmd.
monterade risers och klämde dit ett 28mm magura.
bakramen sågades av helt och svetsades ihop efter egen smak och tycke.
sedan revs hela elsysset upp för att minimeras och så mkt som möjligt osynliggöras. forts. följer.
 

Bifogat

  • 750 GSXR utan tank.jpg
    750 GSXR utan tank.jpg
    105.2 KB · Visningar: 974

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
korten tagna samma dag men glömde ju skriva en del.

Avgaset fram till youshidämparen blästrade jag och lackades sedan i något som tydligen kallas gjutjärnslack.ska klara riktigt höga temperaturer.ytan skall dessutom få en gjutgärnsliknande look efter att ha hettats upp ordentligt.Enligtförsäljarna en mörk antracitgrå metallicfärg.vi får väl se efter första repan.
Vidare så monterades riktigt grova stålomspunna slangar till oljekylet och samtidigt blev det stålomspunnet till broms fram/bak samt koppling.

Här står alltså bygget och stampar nu men har gett mig fan på att bli klar närmsta veckan.har inte så grymt höga ambitioner så jag bör kunna fixa det om inget krånglar.Har tänkt mig en ganska klassisk fajterstil men har väl tänkt försöka göra något/några detaljer som kommer att skilja den något från mängden.lovar att uppdatera så fort det hänt något med bygget.Har det mesta som skall monteras dit liggande utom det kanske svåraste av allt.Nämligen lyktan fram.Inget ont om endurolyktor eller dubbla runda.(har båda varianterna liggande)Tycker de flesta byggen spricker på just den detaljen så där blir det en kraftansträngning.

Tar gjärna emot lackförslag.Har velat som fan sista veckorna.
Vi hörs snart kära fajteråkare.
 

Bifogat

  • 750 GSXR vänster sida.jpg
    750 GSXR vänster sida.jpg
    136.1 KB · Visningar: 803

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Ort
kungliga huvudstaden
Hoj
ktm & suzuki
Skitfint :tummenupp Tycker allt ser asbra ut. Behåll den svart med lite lackade detaljer, dekaler, och kanske lackade fälgkanter...

Har du skrivit det eller har jag missat det helt? Vad ska du ha för bakdel??
 

The Doc

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
En röd halvsnabb sak
Du ska ju helt klart ha den mörkblåa färgen som sitter på Yama R1...fi attan den äger... :bow
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
snobben skrev:
Skitfint :tummenupp Tycker allt ser asbra ut. Behåll den svart med lite lackade detaljer, dekaler, och kanske lackade fälgkanter...

Har du skrivit det eller har jag missat det helt? Vad ska du ha för bakdel??

Med risk för att bli mobbad till döds så erkänner jag härmed att jag tänker montera en komplett bakdel från en blade 929 årsmodell 00.givetvis inte med stänka och blinkersar osv.håller på och tillverkar en undertail/skylt å blinkhållare.bilder kommer.

som du ser så lackade jag den svart först men har märkt att många gör likadant.hittar jag inte ngt annat så blir den svart för det är ju skitsnyggt.
dekaler blir det oxå.har lite ideer.kort kommer på det oxå.
kul med uppskattning.blir roligare att slita i garaget då.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
The Doc skrev:
Du ska ju helt klart ha den mörkblåa färgen som sitter på Yama R1...fi attan den äger... :bow

Fan du måste va synsk eller nått.Har spanat in den färgen länge.Gillar 02-03 blåa lacken.lirar grymt fint med svart.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Gammelgixxern ser ju skitbra ut som fighter :) Det ska bli kul å se det färdiga resultatet!
 

2FAST4U

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
CBR 1100 Blackbird streetfighter , Aprilia RSVR,Can am Outlander 800 xxc , Triumph Daytona 675 , Honda CB750 Caferacer.
Klockren alltså ! Ska bli intressant o se hur det färdiga resultatet blir !
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
ser ut att bli jävligt nice!! Men snälla välj en annan färg än r1 blå, finns ju inget vanligare.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Henke skrev:
ser ut att bli jävligt nice!! Men snälla välj en annan färg än r1 blå, finns ju inget vanligare.

Det är väl just det som talar emot.det är ju en snygg färg men som sagt vanlig.måste välja snabbt.vill ju köra oxå.inte bara skruva.även om det är lite av nöjet med att va i fajtersvängen.

Nä nu är det dags att dra till färgaffären.hör av mig snart.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Mattsvart är hardcore! Hört dock att det ska va svårt och hålla snyggt (repor syns bättre eller hur det va)

En röd fighter om du verkligen vill stå ut.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Tjenna igen! Färg inhandlades igår.Det blev varken svart,blå eller röd.
Det får bli en surprise.Kan bli hur ful som helst men såklart hoppas man ju på succe.Ska försöka hinna lacka idag.satt och sandpapprade 8 timmar igår så allt går enligt plan.mera bilder kommer snart.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Slangan skrev:
Tjenna igen! Färg inhandlades igår.Det blev varken svart,blå eller röd.
Det får bli en surprise.Kan bli hur ful som helst men såklart hoppas man ju på succe.Ska försöka hinna lacka idag.satt och sandpapprade 8 timmar igår så allt går enligt plan.mera bilder kommer snart.


coolt :tummenupp längtar efter resultat :banana
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
annars är stålgråmetalic ganska het :yoparty
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
lägger in nåra kort från sista dagarnas meck.Allt spacklat,slipat och grundat för lack.För övrigt är detaljerna nu även lackade.la hela torsdagen på lackning av dessa tre detaljer.hur ska det då va att lacka en hel bil.blir matt bara jag tänker på det.
lacken blev skitbra utomhus i dagsljus.i solsken sög den och på kvällen eller inne i garaget så sög den oxå.Ska lägga ut bilderna sen å se va ni tycker.är kluven som fan.ingen ide att lägga ut bilderna på lacken innan jag monterat grejorna.man får ju inget grepp på hur lacken blir förrän man sett helheten.ska försöka hinna göra det imorrn.

idag har bakramen fått svart lack.har även passat in bladebaklyktan å byggt ny lykthållare som va ett helvete att få fast i bakramen.tror jag bockat 30 plåtbitar å borrat det dubbla.för att inte snacka om alla ggr man fick provmontera.men det är ju glömt nu när det äntligen blev bra.
Skönt att se att det börjar ta sig.När man har jonnen i bitar å hela elsystemet hänger ut som magen på en självmordsbombare så tänker man att va fan är det här.Det är ju bara skrot.Men det är ju bara att bita ihop.


Lägger väl upp lite av det som skall monteras när jag ändå är i farten.Dekaler skräddarsydda av dekaltrim.nu. Sukka orgrelief men andra mått och färger.Kommer att bli jävligt snygga och proffsiga.Skylthållare och blinkers från engelska demon tweeks.Mkt bra finish och framförallt skitsnygga.
Ett lite klenare men snyggare styre från tyska LsL.
Ville ha lite lägre rise och flackare vinkel på styret.Fick dessutom en en mkt roligare färg på grejorna och vilken finish det är på det.Tyskarna kan sina grejer.Bakspeglarna är egentligen ducce monsterminispeglar men kommer att passa fint.Annars blir det inga alls.Guldeloxerat tanklock kunde man ju inte motstå heller.Dubbla lyktisarna hade jag innan.Ngt mindre än speedtriplens.mao snyggare.Ska klämma dit dom tills vidare.Har ngt jävligt fett på g fram men det tar lite tid.Bilder kommer när de sitter där.Hare så länge.Dags att hälla upp!!!!
 

Bifogat

  • grundat.jpg
    grundat.jpg
    46.2 KB · Visningar: 345
  • bakram1.jpg
    bakram1.jpg
    84.9 KB · Visningar: 333
  • godis.jpg
    godis.jpg
    114.7 KB · Visningar: 310
Last edited:

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Henke skrev:
...och jag som tänkte föreslå orange:)

Observera.Det är grundfärg på bilderna.Kan säga att jag funderade på orange.Tycker ktm har en jävligt snygg färgkombo men backade.Det skulle bli för härmigt tror jag.men vem vet.om jag ångrar lacken jag la nu så kanske.....
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
blir bra som f*n ju :tummenupp :yoparty
vad köpte du suzuki dekalerna :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top