Gjort bort mig,sms exet

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jag känner mest att om din blivande sambo surar ihop så totalt för några SMS, så vill du kanske inte bo med henne ändå. Skit i alltihop och vänta och se. Panikreaktioner med överdrivna ursäktsgester sätter dig bara i ett sämre läge.
Förklara sanningsenligt hur det ligger till och be om ursäkt. Räcker inte det kan hon dra åt helvete.

Det här är otroligt, förmodligen första gången jag sett ett seriöst tips från dig Mattias. :hihi

Än mer otroligt är att jag håller med helt och hållet.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Sen är du ett jävla arsel som ens har kontakt med ditt ex...

Skäms!

What?

Mitt ex är en av mina bästa vänner, jag älskade henne då, jag älskar henne nu och jag kommer älska henne om 20 år. Jag skulle däremot aldrig få för mig att försöka ha ett förhållande med henne igen för vi bet skallen av varann alldeles för ofta.

Min nuvarande är inget fan av den relationen, men skulle hon ställa ultimatum på vilka jag får umgås kan hon dra åt helvete pronto.

Man up och sluta toffla ff.. Och framförallt, tryck inte på andra dina skeva ideal när "andra" är ledsna för något de inte ens gjort direkt fel.

Tommy.exe

Guest
What?

Mitt ex är en av mina bästa vänner, jag älskade henne då, jag älskar henne nu och jag kommer älska henne om 20 år. Jag skulle däremot aldrig få för mig att försöka ha ett förhållande med henne igen för vi bet skallen av varann alldeles för ofta.

Min nuvarande är inget fan av den relationen, men skulle hon ställa ultimatum på vilka jag får umgås kan hon dra åt helvete pronto.

Man up och sluta toffla ff.. Och framförallt, tryck inte på andra dina skeva ideal när "andra" är ledsna för något de inte ens gjort direkt fel.

Dom flesta lackar nog om ens partner umgås med sina ex.
Men ja, du har rätt. I sak.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Det låter som när mitt ex kollade mitt inkommande mess en gång som innehöll bild på en tidigare tjejs kön.. Måste känts så där för henne... knappast något man vill råka ut för själv.. Så innan man gör något som kan skada någon man håller av, så ska man ta sig en funderare om man vill råka ut för samma sak.. Då är det rätt lätt att låta bli...

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Grabbar grabbar grabbar. Finns ju en sak till att ta i beräkning här. Hur snygg är ditt ex? ;) Nä, skämt å sido. Jag hade inte gjort så, dock hade jag lagt alla korten på bordet, berättat varenda jävla snuskdetalj du sagt och säg till henne att det är 100% ärligt som gäller från och med nu. Tro mig!!! Du kommer flera gånger längre genom att vara ärlig ta bråket och vänta tills du blir förlåten än att ljuga, böna och be och några månader senare visar det sig att du skickade ytterliggare något sms under de 4 dagarna.

Nej säg exakt allt du gjorde så det inte finns några fula fiskar så kan du fortfarande hoppas på ett långt och lyckligt förhållande! Man ska inte försöka dölja saker när man blir påkommen, been there done that, slutar inte bra. Lycka till

p.s. köp för fan inte rosor och bete dig som en jävla romantisk gubbe, nej var dig själv. Det kommer på sin höjd hålla ett litet tag. Äkta kärlek är inte presenter och stora lovord, det är tillit och känsla.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
lite lugnare idag hmm kanske det löser sig ändå...

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Det här är otroligt, förmodligen första gången jag sett ett seriöst tips från dig Mattias. :hihi

Än mer otroligt är att jag håller med helt och hållet.

sant,och det har jag gjort men tilliten fick sig en törn

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Nu har jag inte läst hela tråden men... Skyll dig själv din dumma jävel!
Ps. Jag har vart lika dum.

jo jag får skylla mig själv,hade man tänkt sig lite för hade det aldrig hänt,men i den bästa av världar

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Smörj henne med lite beröm istället. Säg att du är stolt över henne för att hon hittade meddelandena och att du trott att hon var för dum för att hitta SMS i en smartphone.

hon har en iphone precis som jag,nej dum är hon inte

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Håller med money här, 4 dagars smsande, fan tänker du med!!! Du borde känt innan din tjej kom på dig att detta är inte okej sak samma och det är internt skämt eller inte....

Min rekomendation är att ta bort ALL kontakt med exet, om du nu vill säga vill ha kvar din nuvarande tjej. Att ha kontakt med sina ex som är vänskaplig nivå är ju en sak men när du själv säger att hon vill ha dig tillbaka så bryter man ju kontakten direkt, finns ingen anledning att du ska ha kontakt med henne då ju.
det var exet som sms mig,angående om jag ville träffa hennes tre småbarn som jag älskar,det var så det började,sen rullade det på. det är inte jag som kontaktat exet,men jag borde slutat sms at när det spårade ur så att säga

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Hur hade du själv reagerat om situationen var omvänd och vad hade fått dig att lita på och förlåta din partner?

Börja där är ett gott råd.

jag hade nog blivit förbannad och sårad jag med,jag säger inget om det

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Tror nog din tjej har jävligt svårt att tro på dig när du säger att det inte blir något om ni skickar så grova sms. Hon tror garanterat ännu mindre på dig om hon vet att ditt ex vill ha dig tillbaka.

Finns ingen du kan göra, det är helt upp till din tjej nu.

Edit: Visst kan man tabba sig på fyllan och svara på ett sms som man inte borde svarat på, eller hade svarat på om man varit nykter. Men 4 (!!!) dagars smsande?! Hur tappad är du? Förlåt, men bajsa du ut hjärnan eller? Du måste ju ha hunnit tänka efter någon gång under den första dagen att detta är nog inte OK!?
uppenbarligen gjorde jag det :(

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det låter som när mitt ex kollade mitt inkommande mess en gång som innehöll bild på en tidigare tjejs kön.. Måste känts så där för henne... knappast något man vill råka ut för själv.. Så innan man gör något som kan skada någon man håller av, så ska man ta sig en funderare om man vill råka ut för samma sak.. Då är det rätt lätt att låta bli...

Jag dejtade en tjej för några somrar sen som lånade min gamla mobil. Självklart hade jag glömt att rensa den från gamla bilder och hon rotade igenom och hittade en sådan bild. Bilden var fem år gammal och jag hade inte ens tagit den själv. Det blev inget förhållande med tjejen som lånade mobilen :gnissla

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker att du ska vara ärlig. Inte fjäska, krypa eller något annat, utom möjligtvis kämpa. Fast för att ärlighet ska funka måste du ha grundat förhållandet med ärlighet. Ett förhållande som inte är grundat på ärlighet tycker jag iofs inte är så värst mycket att ha till att börja med.
Köp inget heller, för om det funkar är det en jävligt dålig sak (vem fan vill ha en sambo som går att köpa med lite prylar liksom, det blir dyrt i längden). Om det inte funkar har du bara sänkt dig själv ännu mer.

mojja83

Guest
What?

Är man ärlig med det från början och talar om läget att så här är det så fine då har du helt rätt.
Men att mygla bakom ryggen mot sin andra part är och kommer alltid vara fel och moraliskt förkastligt PuNgt!

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Det gills inte.

Varför? Hon hade inte i din telefon att göra. Inget som hon läst i din telefon utan din explicita tillåtelse kan någonsin bli föremål för diskussion.

Den linjen har jag valt i liknande situationer då fruntimmer rotat i mitt skit, och det har funkat för mig.
Barnen kluddar ju till det här dock. Barnen är ju viktigast, av allt, alltid.

Sen är du ett jävla arsel som ens har kontakt med ditt ex och allra helst skickar så hemska sms.
Skäms!

This! Istället för att köra på alla andras linjer med massa smicker, förlåt och presenter hade det varit bra mycket smartare att vända på steken och fråga vad fan hon gjorde i din telefon. Lite sent nu dock om du inte redan har börjat spela det kortet vid det här laget.

Helt ärligt, alla har varit i din sits, kanske inte lika hårt men men, älskar hon dig så kommer hon lugna ner sig och ni bli ihop igen. Förtroendet kan dock ta ett tag och den här skiten kan komma upphoppandes några gånger under årens lopp. Men är det så oskyldigt som du säger är det inget ett riktigt par gör slut för gott över.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Sen håller jag med tommy att man ska lita så mycket på sin partner att man inte känner ett behov av att läsa dennes sms. Dock brukar vi tjejer ha ett rätt så bra sjätte sinne när det kommer till sånt och vet när det behövs. ;)

Du menar att man ska nog lita på sin partner istf att gå & rota, men egentligen gäller det ju bara killar?
:hihi

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...