Snabbe_jag
Kalla på Åsa!!!
Estremo skrev:Det är inte alls ett vägledande val.
Det är ju det jag skrev eller??
Estremo skrev:Det är inte alls ett vägledande val.
Alla folkomröstnngar är "vägledande", dvs till intet förpliktigande. Har du inte läst RF (Regeringsformen)?Estremo skrev:Det är inte alls ett vägledande val.
I detta fallet är det väl inte vägledande. Blir det nej så blir det nej och det kan ingen ändra på. Annars är jag felinformerad.Bingo skrev:Alla folkomröstnngar är "vägledande", dvs till intet förpliktigande. Har du inte läst RF (Regeringsformen)?
Mattias är kryptohomo, så honom tar vi ingen notis om i viktiga frågor. För att vidare utreda frågan om huruvida en folkomrösning är decisiv eller konsultativ får vi gå till RF 8 kap, §4, som säger att en fråga kan hänskjutas til folkomröstning, men att resultatet av folkomröstningen inte är bindande för frågans avgörandeanja skrev:skärp er! Mattias säger att man inte ska bry sig så mycket om politik. Mattias har alltid rätt.
Du HAR fel. Du kan inte käfta mot RFEstremo skrev:I detta fallet är det väl inte vägledande. Blir det nej så blir det nej och det kan ingen ändra på. Annars är jag felinformerad.
Snabbe_jag: Jag tyckte du skrev "där det tyvärr bara är "vägledande"" vilket jag inte tror att det är men som sagt, jag kan ha fel.
Det kan jag visst det.Bingo skrev:Du HAR fel. Du kan inte käfta mot RF
Slyngel...
Estremo skrev:I detta fallet är det väl inte vägledande. Blir det nej så blir det nej och det kan ingen ändra på. Annars är jag felinformerad.
Hävda på, men fel har du!Estremo skrev:Det kan jag visst det.
Jag hävdar fortfarande att valet i detta fallet är bindande och inte vägledande som det vanligtvis brukar vara.
Jonne_boy skrev:rösta NEJ.!!
Tänker inte skriva varför.. kommer bli en lång lista..
Gör sverige en tjänst
Sveriges författning består av tre grundlagar. Dessa är:Estremo skrev:Det kan jag visst det.
Jag hävdar fortfarande att valet i detta fallet är bindande och inte vägledande som det vanligtvis brukar vara.
Känner mig nedtryckt så jag får väl ge mig då.rainman skrev:Det har aldrig sagts nåt annat än att denna omröstning skall vara vägledande.
Blir det nej så blir det ja, blir det nej, så kanske det blir en ny omröstning osv... blir det ja, så kan dom säga nej, vilket dom inte skulle göra, men som sagt, det är enbart vägledande...
Vart har du hört nåt annat?
Inte har Göran sagt det i allafall...
Estremo skrev:Känner mig nedtryckt så jag får väl ge mig då.
Det var min SO-lärare som sa det och han har dittills aldrig någonsin haft fel.
Du skall inte känna dig nedtryckt utan upplyst. Be din SO-lärare, den kanaljen, läsa högt ur RF (se ovan, källan är korrekt) och sedan förklara hur det han tidigare sagt stämmer överens med vad som står i rikets grundlag. Han kommer att få en svettig stundEstremo skrev:Känner mig nedtryckt så jag får väl ge mig då.
Det var min SO-lärare som sa det och han har dittills aldrig någonsin haft fel.
Bingo skrev:Det har fö förekommit fyra folkomröstningar tidigare
För att vi redan är EU-anpassade?kajlyl skrev:Varför finns det så många dåligt utbildade och pinsamt dåligt insatta svenskar???
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|