Glöm nu inte....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
rainman skrev:
Nej, i mina ögon så är det en pungspark på invånarna i dom länder som inte har en fungerande demokrati att INTE utnyttja sin rättighet att rösta :fakta
Du får tycka vad du vill och motivera det hur du vill. Vi har rätten att rösta. Vi har inte skyldigheten att rösta. Dina personliga preferenser och åsikter är ovidkommande. Så ÄR det.

Man skall fö vara lite försiktig med att lägga plikter på folk (dvs man skall ge fan i det). De negativa friheterna (dvs rätten att slippa - t ex slippa gå med i ett parti, slippa delta i valprocessen, slippa delta i möten osv) är lika fundamentala och lika viktiga som de positiva rättigheterna. De har samma rang och samma värde i det demokratiska samhället och i våra grundlagar. Fundera på saken.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fan va jobbigt... jag har fortfarande inte bestämt mig.....

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Så, nu var det klart.

Men det här förstår jag inte. Varför finns de där skynkena som man ska gå bakom och lägga i lappen i kuvertet till för? Det syns ju ändå vilken lapp man tar i ingången eller var de nu ligger.
Jag lade iallafall i lappen helt öppet så alla kunde se. Jag har inget att dölja.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Gustav1 skrev:
Så, nu var det klart.

Men det här förstår jag inte. Varför finns de där skynkena som man ska gå bakom och lägga i lappen i kuvertet till för? Det syns ju ändå vilken lapp man tar i ingången eller var de nu ligger.

Du kan ta av alla tre lapparna och lägga i vilken du vill bakom skynket.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gustav1 skrev:
Så, nu var det klart.

Jag lade iallafall i lappen helt öppet så alla kunde se. Jag har inget att dölja.
Nä, men andra har kanske - för sin man, sina arbetskamrater, kassörskan i Konsum och vem fan vet jag. Se till att göra rätt nästa gång. Ta dina lappar, gå in bakom skynket, välj den lapp som motsvarar din åsikt och stoppa den i kuvertet. Val är fria och hemliga. Det är bara i stater som gamla Sovjetunionen man skall visa hur man röstar.

:fakta

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Bingo skrev:
Röstade vi om EU, det minns jag faktiskt inte... :rodnar

De fyra tidigare omröstningarna avsåg:
Spriten (27 aug 1922)
Högertrafiken (16 okt 1955)
ATP (pensionerna, 13 okt 1957)
Kärnkraften (23 mars 1980)
Spriten och ATP vet jag inget om... men i övriga två så rösta väl svenska folket riktigt fel :)
högertrafik fick vi ju ändå som tur e...

f.ö. bingo! i just detta ämne så är troligen gymnasie elever bra mycket bättre insatta än medel svensson!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Nä, men andra har kanske - för sin man, sina arbetskamrater, kassörskan i Konsum och vem fan vet jag. Se till att göra rätt nästa gång. Ta dina lappar, gå in bakom skynket, välj den lapp som motsvarar din åsikt och stoppa den i kuvertet. Val är fria och hemliga. Det är bara i stater som gamla Sovjetunionen man skall visa hur man röstar.

:fakta

Gör jag fel om jag snart går in och skriker: VAR FAN ÄR DET MAN RÖSTAR JA????

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
f.ö. bingo! i just detta ämne så är troligen gymnasie elever bra mycket bättre insatta än medel svensson!

Vaddå TROLIGEN???
Lyssnar du inte på vad jag säger till dig?
Medelsvensson är dumma i huvet och gymnasieeleverna som läser nån form av samhällskunskap är 1000ggr mer insatt än Bengt som står o diskar just nu.....

750RR

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Gör jag fel om jag snart går in och skriker: VAR FAN ÄR DET MAN RÖSTAR JA????
Det beror på var du står och bölar. Om du står på gatan kan skrikandet tolkas dels som att du har fattat ett medvetet val, dels att du inte vet var vallokalen finns och behöver hjälp att hitta vägen dit. Och det kan man knappast klandra dig för. Men står du inne i vallokalen är risken överhängande att alla komer att undra vad det är för en krondåre som inte ser valbåsen och varför du skriker som en gris med kniven i halsen :D

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bingo skrev:
Det beror på var du står och bölar. Om du står på gatan kan skrikandet tolkas dels som att du har fattat ett medvetet val, dels att du inte vet var vallokalen finns och behöver hjälp att hitta vägen dit. Och det kan man knappast klandra dig för. Men står du inne i vallokalen är risken överhängande att alla komer att undra vad det är för en krondåre som inte ser valbåsen och varför du skriker som en gris med kniven i halsen :D

hahahahaha!!:-D
en väldigt realistisk förklaring.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:

:lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol

Bingo - A.K.A, KUNGEN! :bow

750RR

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
...f.ö. bingo! i just detta ämne så är troligen gymnasie elever bra mycket bättre insatta än medel svensson!
De kunskaper ni gymnasister hittills lagt i dagen i denna diskussion tyder inte entydigt på att det förhåller sig så. Men det hjälps inte. Du har sagt att outbildat folk röstar Nej och därför måste du rösta Nej. För även om ni tror er veta något är ni fortfarande lågutbildade - det tillståndet behöver dock inte vara kroniskt).

Sluta slingra dig nu, Kanylen. Marsch iväg nu och rösta i enlighet med din utbildningsnivå :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy