Gotland Ring 2007 - Actionpics

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
tvålen skrev:
2574576 Jag tycker det verkar helt sjukt att jag enligt mailet som kommit är en av de sista som anmält sig till oförsäkrat när jag gjorde det inom första minuten :brinnerup

Ja det är helt sjukt, på 20 sek kom det in 71 st anmälningar till Oförsäkrad grupp.
Det fanns egentligen bara 30 platser men data-scripten lyckades inte stänga anmälningsmöjligheten och göra "reject" på anmälningarnar.
Troligen för att servern segade ihop när ALLA klickade på F5 hela tiden varje 1/2 sekund.

/Nitrous

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Ja enda anledningen att både jag och min fru kom med är väl att vi kör medel och lugn grupp, känns som det inte var riktigt samma tryck på dessa grupper.

Riktigt skönt att det är 2 helgdagar och bara en arbetsdag som går åt, hade velat åka bra mycket mer bana i år men hade ingen möjlighet att komma loss från jobbet.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Nitrous skrev:
2574617 Ja det är helt sjukt, på 20 sek kom det in 71 st anmälningar till Oförsäkrad grupp.
Det fanns egentligen bara 30 platser men data-scripten lyckades inte stänga anmälningsmöjligheten och göra "reject" på anmälningarnar.
Troligen för att servern segade ihop när ALLA klickade på F5 hela tiden varje 1/2 sekund.

/Nitrous

Siiiiiiiiicked! :gnissla Jaja, är iaf 4 på reservlistan...

En fråga också, det är väl först efter att jag blivit erbjuden en plats som jag måste betala in en summa... Jag måste inte betala något för att stå kvar som nummer 4 på reservlistan?

Kul att det är så stort intresse för era körningar! Mindre kul att jag var en tusendelssekund långsam :näsblod

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
tvålen skrev:
2574632 Siiiiiiiiicked! :gnissla Jaja, är iaf 4 på reservlistan...

En fråga också, det är väl först efter att jag blivit erbjuden en plats som jag måste betala in en summa... Jag måste inte betala något för att stå kvar som nummer 4 på reservlistan?

Kul att det är så stort intresse för era körningar! Mindre kul att jag var en tusendelssekund långsam :näsblod

Helt korrekt, du ska absolut inte betala in något för att stå på reservlistan!

/Nitrous

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
japp, 8-10 juni i oförsäkrad blev det.

Tydligen skriver man för långsamt och läste för mycket av texten innan jag klickade iväg anmälan. Bekräftelsemailet skickades 21:32:00, då var det alltså redan fullt. Nästa år ska jag lägga in makron för att snabbt fylla i anmälningsformuläret.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
tvålen skrev:
2574576 Jag tycker det verkar helt sjukt att jag enligt mailet som kommit är en av de sista som anmält sig till oförsäkrat när jag gjorde det inom första minuten :brinnerup

Anmälde mig första minuten till mellan och kom ändå inte med, jävla kul ju:mad:

Dr.Bike

Guest
icko skrev:
2574642 Då e de till o hänga på annonsforumet då för dig...:gnissla

Ja balle oxå!

Men jag har ju en plats helgen efter, så förhoppningsvis är det nån som vill byta så de får åka med sina vänner osv.
7 månader kvar och allt kan hända! :)

Buster skrev:
2574647 japp, 8-10 juni i oförsäkrad blev det.

Tydligen skriver man för långsamt och läste för mycket av texten innan jag klickade iväg anmälan. Bekräftelsemailet skickades 21:32:00, då var det alltså redan fullt. Nästa år ska jag lägga in makron för att snabbt fylla i anmälningsformuläret.

Tydligen nåt liknande för mig...jag fastnade ju på rutan "fråga"...
Vad DEN gjorde DÄR vetef-n!
Jag trodde man skulle registrera nån slags lösenordsfråga för att verifiera att man var den som skrivit in uppgifterna eller nåt.
Rensa bort ovidkommande saker nästa gång Nitrous! :)
Det stod en till ruta bakom dessutom med talet 150 i...funderade på vad DET var oxå... Förvirrande, då jag tänkte att om man fyller i FEL då är man rökt direkt.

Grattis alla som iaf fick en plats! :tummenupp

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Slappa skrev:
2574658 Anmälde mig första minuten till mellan och kom ändå inte med, jävla kul ju:mad:

Nej men du har ju blivit erbjuden en plats helg nummer två!
Några andra var helt enkelt någon sekund snabbare i anmälan.

/Nitrous

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Vad var syftet med rutan Fråga? följt av fält där det stod 150?
Bromsade mig säkert 1,5 sek (men hann ändå.. :tungan )

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Aaron skrev:
2574785 Vad var syftet med rutan Fråga? följt av fält där det stod 150?
Jag funderade också på det men inte särskilt länge. ;)

Vill veta nu! :D

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Aaron skrev:
2574785 Vad var syftet med rutan Fråga? följt av fält där det stod 150?

En vettvilling skulle gissa på att fältet var till för att ställa en fråga till Actionpics och att man kunde skriva max 150 tecken..

/Sb - som skrev i rutan men ändå hann anmäla två personer!

Last edited:

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Sb skrev:
2574862 En vettvilling skulle gissa på att fältet var till för att ställa en fråga till Actionpics och att man kunde skriva max 150 tecken..

Hmm.. låter mycket sannolikt.
Hade det stått 160 hade jag nog fattat direkt...

/SMS-kungen

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Sb skrev:
2574862 En vettvilling skulle gissa på att fältet var till för att ställa en fråga till Actionpics och att man kunde skriva max 150 tecken.
Ah, så måste det vara, det var därför den var gråad, om man skrev i frågerutan så räknade den säkert ner. Jag var som DrBike inne på mer konspiratoriska spår med att man måste svara på något från texten som jag inte hann läsa och att 150 var kronor. Kanske var därför jag inte skrev någon fråga för jag trodde det kostade 150 kr extra då. :D

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Mattias skrev:
2572150 Då kan man ju undra hur det kommer att funka med reservlistan.

Alla som kommer med i första svängen kommer säkert inte att betala, så då uppstår ju ett nytt dilemma. Ni har säkert tänkt på detta redan, så jag är nyfiken på hur detta kommer att lösas. Det är iofs absolut ingen panik eftersom det är sju månader kvar tills nåt händer på riktigt, men det vore ju skönt att veta säkert hur det blev. Jag hade tänkt åka med en ganska stor grupp människor utspridda i olika grupper, och det här gör ju inte saken lättare.

Jag menar inte att låta gnällig, men som ni säkert förstår så blir besvikelsen lika stor som förväntningarna var innan.

Jag hoppas att detlöser sig på bästa sätt. Ni med, säkert. ;)

Är du säker?

Har nu kollat mail nr 2. Nej, jag fick ingen plats men har erbjudits en plats i andra omgången.

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Tja. Har en plats i oförsäkrat första helgen, skulle vilja byta mot helg 2 då min kamrat fick plats där. Alt byte i andra riktningen, mellan min kompis Max© här på sporthoj.

Hoppas att båda helgerna kommer vara likadana gällande allt?

Dr.Bike

Guest
Sb skrev:
2574862 En vettvilling skulle gissa på att fältet var till för att ställa en fråga till Actionpics och att man kunde skriva max 150 tecken..

DEN rutan kostade mig en plats första helgen... :gnissla
Läs på annan plats i tråden vad jag trodde att den rutan var! :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...