Gotland Ring 2007 - Actionpics

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Neutral skrev:
2579773 Äsch, vi tar med oss eget bränsle, går ju inte att lita på pumpjunk. :cool:

Hmm, två eller tre 25-litersdunkar? :va

0010_copy.jpg

he he...jag tjackar en dunk billigt av dig efter första värmenypet :D

Nogger skrev:
2579782 ...va det du eller Doktorn som va med i 2:a världskriget ?? :va :felämne :D
Jag är YNGRE än dig jue :arsele

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Nogger skrev:
2579782 ...va det du eller Doktorn som va med i 2:a världskriget ?? :va :felämne :D

Fabbo kan va me å leka han mee...

Jaja, vi hajar piken, man ska BARA hålla sig till ämnet!!
(för det har ju alla andra gjort i tråden!) :D
:backontop

Sisådär! Inte ett ord till! ;)

Neutral skrev:
2579773 Äsch, vi tar med oss eget bränsle, går ju inte att lita på pumpjunk. :cool:

Hmm, två eller tre 25-litersdunkar? :va

Uppmärksam som jag är, ser jag att en dunk är grön. En röd.
vad skiljer? Och hur mycket kostar såsen?

Last edited:

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Betalning

Hur va de nu, e de OK o betala nu lr ska man vänta än flera dar tills ni rett ut allt???:confused: :va

/Micke

Triggerhappy skrev:
2579730
95 är ju ok för alla hojar utom trimmade högkomps 4-takts monster (icko)

Jaja, lite avis e du.. Men springstart rekommenderas inte...:gnissla

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
icko skrev:
2579875 Hur va de nu, e de OK o betala nu lr ska man vänta än flera dar tills ni rett ut allt???:confused: :va

/Micke

1# Om man fick ett bekräftelse mail vid anmälan så läser man vidare under 2#

2# Du har då fått ett mail i helgen som innehåller information om vilken helg din plats gäller för, läs vidare under 3#

3# Har du inget önskemål på byte av helg etc så är det helt ok att betala in bokningsavgiften, vi kommer även skicka ut mail inom någon dag eller två för att förtydliga att allt är i sin ordning och att betalning med fördel kan ske.

- Om man inte fick något bekräftelsemail vid anmälan så var man mest troligt några sekunder sen med sin anmälan. För att vara helt säker på detta (ganska ofta kan spam-filter slänga dessa autogenererade mail) så mailar man oss och kontrollerar.

- Om man fick bekräftelsemailet i torsdag men sen inte har fått något mail från oss under helgen så bör man kontakta oss ASAP för då har något gått fel under vårt Maraton-dygn med arbete :näsblod

- Fick du inget bekräftelsemail men ett mail under helgen från oss så har du ett bra spam-filter men då har du givetvis heller aldrig fått några betalningsuppgifter, kontakta oss för att erhålla rätt uppgifter.

Obs! Alla som betalt eller betalar bokningsavgiften kommer att inom ett par dagar erhålla en bekräftelse med epost på inbetalningen.

Mvh
Nitrous & Liwa1

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Nitrous skrev:
2579979
3# Har du inget önskemål på byte av helg etc så är det helt ok att betala in bokningsavgiften, vi kommer även skicka ut mail inom någon dag eller två för att förtydliga att allt är i sin ordning och att betalning med fördel kan ske.
Mvh
Nitrous & Liwa1

Okidoki!!
Har inga önskemål om byten!!:)

/Micke

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Triggerhappy skrev:
2579833 he he...jag tjackar en dunk billigt av dig efter första värmenypet :D
:rofl Jag kommer att ha kolvar med mig också men om det går riktigt illa får du köpa hela hojen billigt inklusive soppan! :D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Dr.Bike skrev:
2579840 Uppmärksam som jag är, ser jag att en dunk är grön. En röd.
vad skiljer? Och hur mycket kostar såsen?
Det var enda bilden jag hittade, den gröna är någon billigare miljösoppa tror jag. Det är den röda jag köper för runt 30:- litern. Sedan är det en flaska Motul 800 för 150:- till det för 3,85% färdigt bränsle. Det ger en milkostnad på cirka 43 kr bara för bränslet.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Undra om det är någon som kommer sätta något nytt banrekord under dessa dagar, som det är nu ligger det på mitten 1:29sec. Satt av en av oss ordinäre instruktörer på ringen i sommras.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
sandstream skrev:
2579757 Risken är nog stor att den dyker upp även i år om Nitrous har den kvar och tar med hans och Liwa1s lilla monster :D

Själv tar jag nog med grabbens minimoto så han kan få köra lite längst ner i depån och känns sig som de stora grabbarna :)

Vårt söta underbara monster ska inte med och hade hon följt med hade hon terrat alla idepån då hon nu är 2,8 år och kör den där skiten själv.

När vi ställde ner gasen på den för att hon skulle köra själv utan att vi satt med bakpå blev hon så sur och arg....för den gick för sakta. :D

Men lilla 4-hjuligen ska med...om den får plats. Nitrous ska ju ha så mycket skit med sig hela tiden, typ massor av däck och reservdelar och så :tungan

Äh, det går bra med barn i depån, ett tag. Sedan bör ni ha backup. Dino med familj gjorde det bästa med att sätta upp en gunga i deras lastutrymme i bussen, sen var det kö av barn där'

/Liwa1

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Fighter skrev:
2580105 Undra om det är någon som kommer sätta något nytt banrekord under dessa dagar, som det är nu ligger det på mitten 1:29sec. Satt av en av oss ordinäre instruktörer på ringen i sommras.

Vi får väl se, en viss Mr Swedie låg på 1.30 tider enligt digitalt tid-ur 2005 när vi körde där om jag inte minns helt fel. Han har ju utvecklats en del sedan dess. Blir intressant som sagt.
Finns även en hel del andra snabba förare med nu till 2007 som inte kört med oss tidigare på Gotland.

/Nitrous

Dr.Bike

Guest
Nitrous skrev:
2580240 Vi får väl se, en viss Mr Swedie låg på 1.30 tider enligt digitalt tid-ur 2005 när vi körde där om jag inte minns helt fel. Han har ju utvecklats en del sedan dess. Blir intressant som sagt.
Finns även en hel del andra snabba förare med nu till 2007 som inte kört med oss tidigare på Gotland.

/Nitrous

Släppte du igenom denna från frugan obemärkt?? Eller tänkte du bara på husfriden! :D
Citat: "Nitrous ska ju ha så mycket skit med sig hela tiden"

:hihi

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Nitrous skrev:
2580240 Vi får väl se, en viss Mr Swedie låg på 1.30 tider enligt digitalt tid-ur 2005 när vi körde där om jag inte minns helt fel. Han har ju utvecklats en del sedan dess. Blir intressant som sagt.

/Nitrous

Jo det ska bli intressant vad det kommer bli för tider nu när det har börjar bli bättre grepp efter allt gummi som har gått ner i asfalten. Rätt temp på asfalten gör sjukt mycket också. Testade förra helgen och det diffade flera sec när solen börja gå ned. Denna 1:29 tid var tagen med laptimer och hojen hade inte slicks så det går nog att göra en hel del på den med rätt förare och hoj.
/Fredrik

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nästa fråga då. Är det ok med tidtagning i oförsäkrade gruppen? I och med den frågan har jag koll på allt jag behöver veta... :tomten

Dr. Bike: Kör du nån PEK-övning så är jag på, har fan inte skjutit med riktiga vapen på flera år! Lite exercis kanske inte är helt fel det heller, allt för nostalgin... :hihi

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
imaster skrev:
2580268 Nästa fråga då. Är det ok med tidtagning i oförsäkrade gruppen? I och med den frågan har jag koll på allt jag behöver veta... :tomten

Läs första inlägget som jag skrivit så har du koll på "allt" sedan :tungan

Liwa1

Lite boendeförslag

http://www.ihregard.se
www.kappelshamn.se
www.maven.se
www.gotland.info
www.grannen.se

http://www.kappelshamn.se
gå in på boende så finns en del förslag

Ett tips! Någon som hinner och vill (jag hinner inte med den biten med) bör ringa till fokets hus i Kappelshamn och höra om det går att boka det för att sova där. Hur många man kan sova på golven där och att man tar med liggunderlag. Sen får den personen som då ringer ta på sig rollen att sköta det med administrativa att ta mot pengar av dom som vill hyra in sig på en plats, se till att stället lämnas i samma skick som det var när ni kom osv.

/Liwa1

Last edited:

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Dr.Bike skrev:
2580255 Släppte du igenom denna från frugan obemärkt?? Eller tänkte du bara på husfriden! :D
Citat: "Nitrous ska ju ha så mycket skit med sig hela tiden"

:hihi

Jo den gick igenom obemärkt. Men "någon" jag vet ärligt talat inte vem för det var inte Swedie själv eller Alicia utan någon annan som tog tid på honom för han var sjukt snabb redan då 2005 på GR.

Skit o Skit... bra o ha saker kallar jag det :) Hon har ju smink med sig, jag kan väl få ta med smink till hojen då, eller :va

/Nitrous

Dr.Bike

Guest
Nitrous skrev:
2580490 Skit o Skit... bra o ha saker kallar jag det :) Hon har ju smink med sig, jag kan väl få ta med smink till hojen då, eller :va

/Nitrous

Präxis!

Vem kan leva utan silvertape, kattstrypare, oljor, däcktravar, vanliga verktyg, ovanliga verktyg, onödiga verktyg, tratt, dunkar, depåstöd, brandsläckare, elverk, kompressor, campingstolar, reservbromsbelägg + :cdevil och hans moster???

Snacka om Taikon... :hihi

Så kvinnor med sina beauty-boxes, med varje pinal i sitt eget fack, får t.o.m en gammal Öst-Tysk gränspolis att framstå som en notorisk slarver!

Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Äsch som gammal amf soldat så har ja ju redan snackat ihop mig med Drbike om att få majorsgrad på ön sen jävlar blir det brak på kj sätt:tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...