Gotland Ring 2007 - Actionpics

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Liwa1 skrev:
2571724 Lista kommer så snart vi kan.

/Liwa1 & Nitrous

Vill inte på något sätt bidra till att stressa er.
Bara så jag vet om det är lönt att sitta uppe och vänta.
Kommer det att ta minuter, timmar eller dagar?

/Jocke K

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Froven skrev:
2571745 Massa oklart och en länk som inte funkar. Kommer till SJs hemsida. Är det SJs fel att det inte blev bra ???:D :D :D

//P

Ähh pissspotta då, klart allt ska strula. Men om du nu klickar på HÄR i mitt inlägg så kommer du rätt, det gör jag i alla fall :)

/Liwa1

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
RoLLER skrev:
2571697 Fan va'ru gnäller! :mad:

Det jag undrar e om vi som nästan e 40, dvs du, jag, DanTheMan mfl ska köra med juniorerna?

Först kör vi ifrån dom, sen snor vi deras brudar. E det inte bättre att ha seniorerna i en egen grupp så det inte blir slagsmål sen? :mad:
Bwahhahaa. Jag kan utmana dig både på gotland och i baren!

Godnatt farfar.

:corn

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Jocke K skrev:
2571752 Vill inte på något sätt bidra till att stressa er.
Kommer det att ta minuter, timmar eller dagar?

/Jocke K

Nu vill alla sova. Johnny som är den enda som sköter databasen här kommer att plocka ut tabellerna på alla grupper och sen sortera raderna på ID.

Därefter vet vi vem som var före vem på ett ärligt sätt som tyvärr endast är det enda rättvisa just nu.

UPPMANING: Vänta gärna till efter helgen minst att betala in bokningsavgiften.
Det kommer ta någon dag eller två innan vi har hela listan rätt men namn och mail på vilka som berörs.

Självklart gör vi vad vi kan för att lösa det snabbt och går det under morgondagen så är det kanon men inget kan garanteras idag så här sent.

/Nitrous & Liwa1

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Nitrous skrev:
2571764 Nu vill alla sova. Johnny som är den enda som sköter databasen här kommer att plocka ut tabellerna på alla grupper och sen sortera raderna på ID.

Därefter vet vi vem som var före vem på ett ärligt sätt som tyvärr endast är det enda rättvisa just nu.

UPPMANING: Vänta gärna till efter helgen minst att betala in bokningsavgiften.
Det kommer ta någon dag eller två innan vi har hela listan rätt men namn och mail på vilka som berörs.

Självklart gör vi vad vi kan för att lösa det snabbt och går det under morgondagen så är det kanon men inget kan garanteras idag så här sent.

/Nitrous & Liwa1
Ja tyvärr är det sånt som händer... hoppas att dubbelanmälningarna tar ut de som fick extraplatser :D

Det här visar ju i alla fall vilket bra jobb ni har gjort med träffarna och att det verkligen behövs fler bra baor i Sverige.

När ni går genom dubbelbokningarna: Jag har bokat en plats i Lugn och en i Mellan, båda ligger med mitt nick men jag har fyllt i olika namn på deltagarna... ( bara så att inte en av dessa plockas bort ifall de var inne i tid )

Last edited:

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Liwa1 skrev:
2571762 Ähh pissspotta då, klart allt ska strula. Men om du nu klickar på HÄR i mitt inlägg så kommer du rätt, det gör jag i alla fall :)

/Liwa1

Ja nu funkar det. Kanske var SJs fel i allafall då :va

Lycka till med att reda ut detta kaoset.:)

//P

Dr.Bike

Guest
Triggerhappy skrev:
2571798 JAg var först i tråden iallafall...kan jag inte få ett "SH Nerd" diplom :D

Det kan du få!
Ses vi i oförsäkrad? (tänkte du har ju lite slitna kåpor å så...) Eller kör du skiten ur Roller i snabb? :hihi

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Dr.Bike skrev:
2571807 Det kan du få!
Ses vi i oförsäkrad? (tänkte du har ju lite slitna kåpor å så...) Eller kör du skiten ur Roller i snabb? :hihi

Jag skall vinka varje gång jag varvar han :D
Man får ju vara trevlig mot ungdomarna!:tummenupp

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Liwa1 skrev:
2571287 Daniel R... var först in med anmälan
På andra plats var Fredrik U... och tredje Niklas D...

I DEMAND A RECOUNT!!!!!! :mad:

Att vara tvåa är inte gott nog för überfettot. Seså, ge mig millisekunderna nu.:yoparty

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Freppa skrev:
2572003 I DEMAND A RECOUNT!!!!!! :mad:

Att vara tvåa är inte gott nog för überfettot. Seså, ge mig millisekunderna nu.:yoparty

Fan va gött det e att va #1, som det anstår en RoLLER :pannkyss

Du får din revansch på Gotland. :6surkart :gnissla

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Jag är åsså med (om det nu inte har strulat..) men bekräftelsemailet skickades 21.30.54. :)

Att det sen inte kom fram förrän nångång inatt är en annan sak.

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Maciej EVO VI skrev:
2571777När ni går genom dubbelbokningarna: Jag har bokat en plats i Lugn och en i Mellan, båda ligger med mitt nick men jag har fyllt i olika namn på deltagarna... ( bara så att inte en av dessa plockas bort ifall de var inne i tid )

Samma dilemma här, fast jag fyllde i olika nick och bara förnamnet på tjockisen biifer eftersom jag inte hade alla hans uppgifter och han inte svarade i telefon.

Min var i snabba gruppen, hans bokning i oförsäkrad. Fick iofs confirmation på båda. men men :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Vad händer med de som fick bekräftelsemail men ändå inte kom med? De borde väl hamna först på reservlistan, nu är det ju redan sent att anmäla sig på den.

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Viktigt!

Hej,

Igår när anmälan till Gotland Ring 2007 öppnade så skrevs antagligen lite svensk historia i bandagsintresse.
Det tog ca 30 sek så var oförsäkrad grupp fullbokad, på totalt ca 5 min hade alla platser i samtliga grupper blivit bokade.

Detta skapade dessvärre en del problem. Det kom igenom totalt ca 100 st anmälningar för mycket p.g.a. databasen inte hann stänga möjligheten att anmäla sig, trycket var helt enkelt för stort och det var så otroligt många som samtidigt klickade på "skicka in anmälan".
De senaste två åren har anmälan med formuläret gått till på samma sätt och det har fungerat jättebra. Skillnaden i år var att vi ville ge alla samma chans att anmäla sig och öppnade anmälan på ett bestämt klockslag som alla visste om innan. Tekniken bakom klarade helt enkelt inte trycket.

Med facit i hand så vet vi nu att det inte fungerade bra vilket är väldigt beklagligt. Intresset för vårt arrangemang Gotland Ring har vuxit till nåt enormt inför 2007 som inte går att förstå. En otrolig växtvärk som inte gick att förutspå. Det är på sätt och vis kul och ett bra betyg men det tråkiga är att många kommer få sin glädje något grusad.

Som alla förstår så går det inte att vara 100 st fler än planerat på banan, det skulle bara förstöra allas banåkning och skapa kaos.

Vad händer då nu?
Jo, under dagen och helgen som kommer så kommer Johnny på Sporthoj.com lyfta ut alla namn och registreringar ur databasen sorterat på det ID varje anmälning får i databasen. ID'et baseras på den exakta tiden som informationen skrevs till serverns hårddiskar.
I varje grupp finns 30 st platser, dom första 30 ID i varje grupp kommer erbjudas plats.
Detta är tyvärr det enda rättvisa sättet.
Vi förstår att det kommer bli besvikelse och gråt för detta men vi tvingas göra så här för att kunna genomföra något över huvudtaget.
Vi kommer att kontakta alla som fick en plats efter omräkningen och även alla som inte fick det, kontakten kommer ske genom mail eller telefon.
Om du inte redan har betalt in bokningsvgiften så ber vi dig att avvakta med detta tills att vi bekräftat din plats på nytt.

Dom som nu inte kom med då?
Ja, alla som då blir besvikna över att dom inte kom med denna helg erbjuds ett nytt datum. Vi arbetar nu alltså på att ordna en helg till på Gotland Ring, vi pratar nu med Gotland Ring om datum och återkommer så snart vi kan med information.
Ni som alltså fått en bekräftelse igår men som kanske inte kommer med på det första annonserade datumet har alltså förtur till denna helg.
Efter att dessa platser är utdelade och bekräftade av deltagare så kommer reservlistan börja bearbetas, reservlistan kan återfinnas på Sporthoj.com.

Vi vil ber er att inte ringa eller maila för att fråga om ni kom med, vi kommer att kontakta Er. Våra telefoner ringer konstant och mail kommer hela tiden. Det finns inte en chans att besvara det nu när vi måste arbeta med att sortera upp allt först.
Det kommer att ta några dagar nu att reda upp det här och prata med alla i turordning.

Ha tålamod och avvakta en kontakt från oss tack.

Mvh
Actionpics (Marcus & Lillan)

R1_Swedeace skrev:
2572114 Försent för mig också, jag betalade på en gång 2000:- ....

Lugn bara, ingen kommer förlora något på det här.
Har man betalt och sen inte kommer med, och sen även tackar nej till ett alternativt datum så återbetalas givetvis avgiften.

Men avvakta några dagar och låt oss reda ut alla anmälningar.

Tack :)

/Nitrous

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...