Gotland Ring 2007 med Actionpics - inom kort!

Status
Ej öppen för fler svar.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
PeGe skrev:
2555424 Varför är det så svårt att acceptera att arrangören säger nej?

lägg ner... självklart accepterar jag det jag bara tyckte orsaken var lite konstig... Dåde dom och vi borde väl va måna om att bandasgarna blir så bra som möjligt! Därför borde det väl va jättebra om man kan diskutera saker nu under vintern!

Jag har varit på ganska många körningar i sommar och det har funkar hur bra som helst, borde ja då bara sitta hemma o hålla tyst när jag har en känska av av som kunde göra nästa års körningar bättre och roligare!???
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
ozto skrev:
2555439 lägg ner... självklart accepterar jag det jag bara tyckte orsaken var lite konstig... Dåde dom och vi borde väl va måna om att bandasgarna blir så bra som möjligt! Därför borde det väl va jättebra om man kan diskutera saker nu under vintern!

Jag har varit på ganska många körningar i sommar och det har funkar hur bra som helst, borde ja då bara sitta hemma o hålla tyst när jag har en känska av av som kunde göra nästa års körningar bättre och roligare!???


Jag ska berätta mer ikväll när jag inte sitter på jobbet.
Man måste vara lite insatt för förstå det här med att inte få tillstånd för en bana osv. Förklarar som sagt när jag har tid

Dock står det i kontraktet från GR när vi hyr, ska vi då som arrangör bryta mot den regeln?

/Liwa1
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
ozto skrev:
2555439 lägg ner... självklart accepterar jag det jag bara tyckte orsaken var lite konstig... Dåde dom och vi borde väl va måna om att bandasgarna blir så bra som möjligt! Därför borde det väl va jättebra om man kan diskutera saker nu under vintern!

Jag har varit på ganska många körningar i sommar och det har funkar hur bra som helst, borde ja då bara sitta hemma o hålla tyst när jag har en känska av av som kunde göra nästa års körningar bättre och roligare!???

Jag tror att du missförstod vad Liwa1 skrev, eller så uttryckte hon sig fel.

Gotland Ring håller på att färdigställa banan för att får den tävlingsgodkänd. För dom är detta ytterst viktigt eftersom det är vad hela verksamheten där bygger på och kommer att handla om i framtiden till stor del.
Om FIM som är Europa-organ för tävlingsverksamhet gör ett besök på Gotland Ring och uppmärksammar att det förekommer tidtagning, tävlingar m.m. på en icke tävlingsgodkänd bana så kommer detta att försvåra och fördröja GR's möjligheter att få banan internationellt godkänd.
Svemo vet väl redan vad som försigår där men för en så stor anläggning som GR så är den internationella statusen väldigt mkt värd.

Vi vill inte och tänker inte vara den arrangör som ev. skulle försvåra detta för GR!
Som Liwa1 skriver så kommer vi naturligtvis hålla dialogen öppen med GR's ledning inför 2007 om denna fråga men i deras hyresvillkor 2006 står att tidtagning är förbjudet och tills att någon hos GR säger annat så gäller detta.

Jag kan även upplysa om en till detalj som hänger ihop med detta. FIM kan dra in licensen för en tävlingslicensierad förare som dom ertappar med att köra sitt tävlingsfordon på vad för FIM är en "allmän väg" , dvs Gotland Ring i dagsläget!


/Nitrous
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Nitrous skrev:
2555680 Jag tror att du missförstod vad Liwa1 skrev, eller så uttryckte hon sig fel.

Gotland Ring håller på att färdigställa banan för att får den tävlingsgodkänd. För dom är detta ytterst viktigt eftersom det är vad hela verksamheten där bygger på och kommer att handla om i framtiden till stor del.
Om FIM som är Europa-organ för tävlingsverksamhet gör ett besök på Gotland Ring och uppmärksammar att det förekommer tidtagning, tävlingar m.m. på en icke tävlingsgodkänd bana så kommer detta att försvåra och fördröja GR's möjligheter att få banan internationellt godkänd.
Svemo vet väl redan vad som försigår där men för en så stor anläggning som GR så är den internationella statusen väldigt mkt värd.

Vi vill inte och tänker inte vara den arrangör som ev. skulle försvåra detta för GR!
Som Liwa1 skriver så kommer vi naturligtvis hålla dialogen öppen med GR's ledning inför 2007 om denna fråga men i deras hyresvillkor 2006 står att tidtagning är förbjudet och tills att någon hos GR säger annat så gäller detta.

/Nitrous


Då förstår jag varför det är som det är på GR! Tack!

Dock så tycker jag att det är en intressant diskussion att fortsätta föra ang, dom andra banorna!

Ok!?
 

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Hoppas det inplanerade datumet klaffar. Vi hade det så jädrans nice senast vi var på Gotland Ring & körde! Diggar verkligen den banan! Ska bli skitkul!!! :D
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
ozto skrev:
2555688 Då förstår jag varför det är som det är på GR! Tack!

Dock så tycker jag att det är en intressant diskussion att fortsätta föra ang, dom andra banorna!

Ok!?

Klart att det går att föra diskussionen vidare. Vi håller den alltid öppen och för förändringar.
Det som är svårt är som jag skrev i andra tråden om att det inte finns en lag som gör det okej att frånsäga sig trafikdelen som TH och IF gör, sen vad som är träning inför tävling eller inte.

Så länge det finns en försäkring som gäller för bana så kommer folk använda sig av sin försäkring.

Om alla bolag gick ut och sa att ingen försäkring gäller på bana och en lag som säger att inte trafik gäller heller vore det lättare. Men nu kan man inte bara säga att nej, försäkringen gäller inte på bana!

Tur att Nitrous hade tid att skriva ner så du förstod mitt kortfatade inlägg om tillstånd.


Så, nu är lunchen slut, måste jobba igen...

Ducati Girl skrev:
2555759 Hoppas det inplanerade datumet klaffar. Vi hade det så jädrans nice senast vi var på Gotland Ring & körde! Diggar verkligen den banan! Ska bli skitkul!!! :D



Klart det klaffar, allt annat som kommer på det datumet går att skjuta på, men inte Gotland Ring :D
 
Last edited:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Liwa1 skrev:
2555273 NICE:tummenupp

Blåvit testas och kanske inköps nästa helg, sen får jag aldrig mer åka i lugna gruppen:gnissla
/Liwa1
APP APP APP !!! Du är redan portat i den lugna gruppen :7peta
den enda anledningen till att du fick köra i lugna gruppen på Gelleråsen var pga lånad hoj :fakta ;)



fasen oxå, är det inte vår snart...:gnissla
 
Last edited:

sandstream

Guest
ozto skrev:
Dock så tycker jag att det är en intressant diskussion att fortsätta föra ang, dom andra banorna!
Ok!?
Se tråden jag startade.

Angående GR och tidtagning köper jag Actionpics information och accepterar självklart ett förbud mot tidtagning med tanke på rådande omständigheter.

Angående att Gotland Ring skulle vara allmän väg finns det två olika läger så jag har mycket svårt att tro att FIM eller Svemo skulle våga sig på att dra in en licens pga körning där.
Däremot om man ställer upp i en tävling som inte Svemo har godkänt och på en bana som inte är godkänd så är det en annan femma.

Slappa skrev:
2555963 Men men Bike skrev ju att han var kung och snabb, menar du att dom ljuger:tungan
Den artikeln och just den bilden ihop med bildtexten är humor på hög nivå, en del har ingen skam i kroppen alls :D
 
Last edited:

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Liwa1 skrev:
2555774

Klart det klaffar, allt annat som kommer på det datumet går att skjuta på, men inte Gotland Ring :D

Har du så rätt i!! :tummenupp Hur ska man kunna missa sin "favvo" bana. :D:yoparty
 

Candy

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
916, Mille & R1
Nu känner jag riktigt hur tråkig jag är.... Vad händer egentligen om jag kör på och skadar nån på Gotland Ring? Det är alltså klassat som allmän väg och jag kör med en banhoj som inte är gatreggad. Är det nån försäkring som täcker? Eller har jag kört olagligt och får stå för rubbet???
 

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Här oss mig
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Jag vill åsså följa med..Eller ska vi säga har jag nå val????:tummenupp :tummenupp
ps vi längtar redan////jenny
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Candy skrev:
2564672 Nu känner jag riktigt hur tråkig jag är.... Vad händer egentligen om jag kör på och skadar nån på Gotland Ring? Det är alltså klassat som allmän väg och jag kör med en banhoj som inte är gatreggad. Är det nån försäkring som täcker? Eller har jag kört olagligt och får stå för rubbet???

Om du kör med banhoj som är oreggad så får du endast köra i gruppen vi kallar för "Oförsäkrad", alla i denna grupp kör med samma förutsättningar och man undertecknar även en ansvarsbegränsning där man frånsäger sig kunna rikta ersättningskrav från annan deltagare.
Hurvida detta är hållbart juridiskt är ingen idé att spekulera i här men anmäler man sig och har svårt att förstå vad Oförsäkrat betyder så bör man ta sig en funderare.
Vi har ännu så länge inte haft några som helst problem i denna grupp med detta sätt och kommer även fortsätta uppmana alla deltagare oavsett grupp att verkligen se till så att man har en bra olycksfallsförsäkring.

Att Gotland Ring är allmän väg är en hårfin gränsdragning. Bilsportsförbund hävdar så eftersom dom inte godkänt banan för tävling, men frågan är om ett försäkringsbolag skulle klassa banan som allmän väg vid en ev. olycka. Det finns en låst grind in till banan m.m. och sen den aktivitet som pågår där!

/Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Boka Datorn Imorgon Kväll!!!!

Nu är det nära, pusselbitarna har fallit på plats.
Imorgon Torsdag 26 Oktober klockan 21.30 släpper Actionpics för fjärde året i rad platserna till Gotland Ring 2007 genom Sveriges största mc relaterade web Sporthoj.com

2007 års banhelg på Gotland kommer bli ännu bättre än tidigare, tre (3) dagar precis som tidigare år, Öhlins kommer troligen finnas på plats med representant m.m.

När det gäller anmälan så är största skillnaden mot tidigare år att Om Du kniper en plats så ska en bokningsavgift betalas inom 10dgr för att reservera platsen. Bokningsavgiften är halva föraravgiften, resterande halva betalar man senast 31 Januari.
Obs! Man kommer endast kunna anmäla sig genom Sporthoj.com , när platserna är slut så kommer det att finnas en reservlista i forumet "Banåkning för Allmänheten".
Är intresset tillräckligt stort så kommer tre efterföljande dagar att erbjudas, är du redan bokad dom första tre dagarna så har du chansen att köra i sex dagar!

Viktigt att tänka på redan nu eftersom anmälan brukar bli stressig (inför 2006 tog platserna slut på 1,5 timme), när anmälan öppnar så kommer det som tidigare år att finnas fyra grupper att anmäla sig till.
Grupperna är, Oförsäkrad, Snabb, Medel och Lugn.

I gruppen Oförsäkrad kör man om man har racehoj som är oförsäkrad eller Trygghansa alt. IF som försäkringsbolag.

I grupperna Snabb, Medel och Lugn gäller krav på minst trafikförsäkring hos annat bolag än Trygghansa eller IF. Att motorcykeln är registrerad ska tydligt framgå genom att registreringsskylten skall vara monterad.

Racekåpor (s.k. kraschkåpor) är tillåtet i samtliga grupper, likaså slicks eller regndäck.

På sistone har det varit många diskussioner kring tidtagning. Tidtagning kommer att vara tillåtet i gruppen Oförsäkrad enligt tillstånd från Gotland Ring.
I grupperna Snabb, Medel och Lugn är tidtagning förbjudet. Anledningen är att genom samtal med flera oberoende försäkringsbolag så har samtliga lämnat besked om att tidtagning uppfattas som ett tävlingsliknande förhållande som inte handlar om trafikövning. Actionpics väljer att gå på denna linje för att deltagarnas försäkringsskydd inte ska äventyras.

Så, se till att Du anmäler dig till Rätt grupp imorgon.

Lycka till.

Mvh
Actionpics & Sporthoj.com
I samarbete med Din MC - Duells - Hembiobutiken.se
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Nitrous skrev:
2569302 Nu är det nära, pusselbitarna har fallit på plats.
Imorgon Torsdag 26 Oktober klockan 21.30 släpper Actionpics för fjärde året i rad platserna till Gotland Ring 2007 genom Sveriges största mc relaterade web Sporthoj.com

2007 års banhelg på Gotland kommer bli ännu bättre än tidigare, tre (3) dagar precis som tidigare år, Öhlins kommer troligen finnas på plats med representant m.m.

När det gäller anmälan så är största skillnaden mot tidigare år att Om Du kniper en plats så ska en bokningsavgift betalas inom 10dgr för att reservera platsen. Bokningsavgiften är halva föraravgiften, resterande halva betalar man senast 31 Januari.
Obs! Man kommer endast kunna anmäla sig genom Sporthoj.com , när platserna är slut så kommer det att finnas en reservlista i forumet "Banåkning för Allmänheten".
Är intresset tillräckligt stort så kommer tre efterföljande dagar att erbjudas, är du redan bokad dom första tre dagarna så har du chansen att köra i sex dagar!

Viktigt att tänka på redan nu eftersom anmälan brukar bli stressig (inför 2006 tog platserna slut på 1,5 timme), när anmälan öppnar så kommer det som tidigare år att finnas fyra grupper att anmäla sig till.
Grupperna är, Oförsäkrad, Snabb, Medel och Lugn.

I gruppen Oförsäkrad kör man om man har racehoj som är oförsäkrad eller Trygghansa alt. IF som försäkringsbolag.

I grupperna Snabb, Medel och Lugn gäller krav på minst trafikförsäkring hos annat bolag än Trygghansa eller IF. Att motorcykeln är registrerad ska tydligt framgå genom att registreringsskylten skall vara monterad.

Racekåpor (s.k. kraschkåpor) är tillåtet i samtliga grupper, likaså slicks eller regndäck.

På sistone har det varit många diskussioner kring tidtagning. Tidtagning kommer att vara tillåtet i gruppen Oförsäkrad enligt tillstånd från Gotland Ring.
I grupperna Snabb, Medel och Lugn är tidtagning förbjudet. Anledningen är att genom samtal med flera oberoende försäkringsbolag så har samtliga lämnat besked om att tidtagning uppfattas som ett tävlingsliknande förhållande som inte handlar om trafikövning. Actionpics väljer att gå på denna linje för att deltagarnas försäkringsskydd inte ska äventyras.

Så, se till att Du anmäler dig till Rätt grupp imorgon.

Lycka till.

Mvh
Actionpics & Sporthoj.com
I samarbete med Din MC - Duells - Hembiobutiken.se


5 kronor på att 26000 hojfanatiker sänker servern imorgon då :)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
semper skrev:
2569425 5 kronor på att 26000 hojfanatiker sänker servern imorgon då :)

Ja fan det vore najs, då blir det inget tvivel om att vi tar dom extra 3 dgr vi har prelbokat i anslutning.
Vissa kanske vill åka 6 dagar :yoparty , andra åker hem efter 3 dgr för då är det avbyte för nästa grupp som anländer :)

/Nitrous
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Man kommer helt klart att vara bokad framför datorn i morgon kväll :tummenupp

Även om man inte får plats så kommer det bli en del på ringen i sommar, ska bli kul att pröva motarden där.

Rock on!
 

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
Kommer man kunna boka åt vänner på sitt eget nick? Typ Jag, den och det vill åka dittan, duttan och dattan?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top