Gotland Ring 2008 - Actionpics.se

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Jag hann!
För tillfället äger jag bara den här men det ska väl gå bra? Fotpinnarna tar i rätt tidigt men dom funderar jag på att ta bort.
Helg 2 snabb grupp. Se upp!

bikepics-395424-full.jpg
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Men ååhhh Att du ska ha sån tur! Jag som hade tänkt att köra ifrån dig,osså bokar du fel helg? Nåja. Jag får läxa upp Sandstream ist :tungan

Du tar väl med dig kameran va?

Sandstrem skakar av skräck :) Klart kameran åker med....lite depåbilder kanske man kan prestera iallafall :)

Första helgen! :tummenupp

Tar du me kryckorna?? :D



Hmm, klarar den viktgränsen på färjan då!? :huvet


Hur menar du?...tror du färjan sjunker??:rolleyes:
 
Last edited:

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Sandstrem skakar av skräck :) Klart kameran åker med....lite depåbilder kanske man kan prestera iallafall :)




Hur menar du?...tror du färjan sjunker??:rolleyes:

Då skulle det bli en bottenresa, men vi kanske får hela bildäcket för oss själva! :D

Då kan vi ha lite rundbaneracing!!:yoparty
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Bara drygt 7 månader kvar nu ... snart är ActionPics större än Maiden när det gäller att sälja slut lång innan eventet:tummenupp :yoparty

Ses första helgen!

\m/
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Yes! Fick bli lugn grupp första helgen, men det är andra ggn på bana och jag kommer att ha haft kk i knappt två år så det blir nog bra ändå :tummenupp

Bara drygt 7 månader kvar nu ... snart är ActionPics större än Maiden när det gäller att sälja slut lång innan eventet:tummenupp :yoparty

Ses första helgen!

\m/

eller större än metallica :p




Förresten. Det blir första ggn jag ska köra på gotland, tänkte bara kolla hur man säkert förvarar hojen över natten? Ha den i släp känns lite sådär. Ska man ställa den utomhus med lås eller kan man ställa den på banområdet? (om nu detta är låst)

Som sagt helt grön här och tar gärna emot tips.
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Förresten. Det blir första ggn jag ska köra på gotland, tänkte bara kolla hur man säkert förvarar hojen över natten? Ha den i släp känns lite sådär. Ska man ställa den utomhus med lås eller kan man ställa den på banområdet? (om nu detta är låst)

Som sagt helt grön här och tar gärna emot tips.

Hojen får du släpa med dig.
Om det inte bor kvar någon på banan som du kan anförtro hojen åt.

Inte för att jag tror att någon kommer dit och snor den om den står där men varför chansa...
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Hojen får du släpa med dig.
Om det inte bor kvar någon på banan som du kan anförtro hojen åt.

Inte för att jag tror att någon kommer dit och snor den om den står där men varför chansa...

Just precis. Känns dumt att chansa! Det är ändå några kulor det handlar om...
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Sticker in en liten fråga då jag aldrig kört organiserad åkning på Ringen.
Om man kör på ca 1,40 tider, vilken grupp blir det då?

Min förhoppning är att man kör ca....

Licens/oförsäkrad 1.26 - 1.38
Snabb grupp 1.30 - 1.40
Medelgruppen 1.40 - 1.50
Långsam 1.50 -

Men eftersom försäkringsbolagen inte tillåter tidtagning i dom försäkrade grupperna, så är det svårt att veta.
Min erfarenhet är att den stora massan verkar anmäla sig till lite för snabba grupper. Vilket gör att grupperna går lite för långsamt, och det missgynnar dom snabba förarna som då måste visa väldigt mycket hänsyn.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Förresten. Det blir första ggn jag ska köra på gotland, tänkte bara kolla hur man säkert förvarar hojen över natten? Ha den i släp känns lite sådär. Ska man ställa den utomhus med lås eller kan man ställa den på banområdet? (om nu detta är låst)

Som sagt helt grön här och tar gärna emot tips.

Gotland är inte direkt som kriminella Sthlm, visst finns det säkert pajasar där också men...

I år så var vi säkert 30-40 st som lämnade kvar hojarna i depån över natten ihoplåsta och det var inget problem.
Vi kommer garanterat att göra samma sak 2008. Brukar alltid vara någon som bor kvar i depån.

/Nitrous
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Betyder det att nybörjare/långsamma inte är välkomna i oförsäkrat-gruppen?

Det är väl klart de är.
Men det kräver kanske att de håller spår o inte vinglar o far omkring.
Alla har ju varit direkt färska någon gång.
Årets körning var jag grön då jag setat på moppen i garaget då mitt KK var utlånat åt länsstyrelsen.
Gick inte i någon rejs takt i början direkt.
Men det gick ju bra ändå.


Den där banan kommer man om på överallt.
Men visst kan det kännas jobbigt ibland med en 600 när alla liters e snabba rakt fram men inte så jätte kvicka i kurvorna men jag bygger det på orutin att inte ta sig om med en säker omkörning som så är i mitt fall så jag får tuffa efter på rakorna för att sedan ligga i röva i kurvorna.
Dumt att riskera något onödigt som materiella eller kropps skador bara för att man får lite horn i pannan.
Sjukt rolig bana!

Edit: Men du har väl kört där för kom jag på.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det är väl klart de är.
Men det kräver kanske att de håller spår o inte vinglar o far omkring.
Alla har ju varit direkt färska någon gång.
Årets körning var jag grön då jag setat på moppen i garaget då mitt KK var utlånat åt länsstyrelsen.
Gick inte i någon rejs takt i början direkt.
Men det gick ju bra ändå.


Den där banan kommer man om på överallt.
Men visst kan det kännas jobbigt ibland med en 600 när alla liters e snabba rakt fram men inte så jätte kvicka i kurvorna men jag bygger det på orutin att inte ta sig om med en säker omkörning som så är i mitt fall så jag får tuffa efter på rakorna för att sedan ligga i röva i kurvorna.
Dumt att riskera något onödigt som materiella eller kropps skador bara för att man får lite horn i pannan.
Sjukt rolig bana!

Edit: Men du har väl kört där för kom jag på.
Mjo jag har kört där men nån 1.38 kommer jag inte under. Detta året blir det nog ingen reggad hoj så då har man ju inget val, jag kan fatta om actionpics inte vill ha långsamma i den gruppen jag har bara inte läst något om det tidigare. Känns bra o veta innan man anmäler sig :tungan

Ett set kolfiberkåpor och jag bjuder på både plats i tältet och lunch :tungan
Fi fan, då får jag hoppa ut i garaget o börja gjuta redan i eftermiddag :tungan
 
Last edited:

sandstream

Guest
Fi fan, då får jag hoppa ut i garaget o börja gjuta redan i eftermiddag :tungan
Najn für h-vete, Ich wanna habe professio-analen gjüten, nicht unt hastenverken fra eine ameratüren! :gnissla

EDIT: Min fru hävdar att jag aldrig läst tyska men där sket hon en lök :fakta
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Betyder det att nybörjare/långsamma inte är välkomna i oförsäkrat-gruppen?

Nej nej.
Så är det inte.
Och jag är inte talesman för Actionpics Det klarar markus och lillan själva.
På banan går jag i deras koppel och representerar actionpics :D . Men på sporthoj är jag mig själv.

Alla är välkomna. I första hand så är ju alla där för att ha roligt och alla visar varandra hänsyn.
Tiderna var mer som en fingervisning till i vilket tempo jag tror och hoppas att grupperna kommer köra. Som svar på Chirre´s fråga.

Hamnar någon fel så brukar vi lösa det på plats, så att alla blir nöjda.

Licens/oförsäkrad är det ju alltid lite struligt med. Eftersom man inte kan flytta folk från den gruppen.
Den består ju oftast av ganska snabba licensförare och förare som tycker att dom andra grupperna går för sakta.
Men även av andra förare som inte hunnit byta till ett försäkringsbolag som tillåter bankörning.
Och min rekomendation är, att om man inte år så snabb, och ska köra i den gruppen, så får man ha lite extra överseende med att andra kan vara mycket snabbare, och sen skaffa en försäkring som gäller på bana, och nästa gång anmäla sig till lugn eller medelgrupperna.

Att tänka på när man kör som oförsäkrad är att man inte har någon försäkring alls som täcker kroppen. Många verkar tro att det bara handlar om hojjen. Men den är ju bra plast och metal. Det viktiga är ju kroppen.

Licensförare har ofta egna personförsäkringar som gäller särsilt för Roadracing/bankörning.
Och dom som kör i försäkrade grupperna är försäkrade via sina mc-försäkringar.

Men en person som kör med if/trygghans i licensgruppen, riskerar att vara helt oförsäkrad om man skulle skadas och bli invalid mm. (om man inte har ett speciell roadracingförsäkring i alla fall, i sin privata försäkring).
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top