Gotland Ring 2008 - Actionpics.se

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Satan va kul det ska bli :)

Hoppas lilla elaka Petter är där o kör. Kapade säkert 10 sekunder under dagarna 3 efter hans instruktioner.

Denna gång ska ja fota från insidan av banan vilket jag inte gjorde -07. Nya kameror + nya skills. Kommer bli kanon!

Nu är det snart Juni va? :tungan

Jag ska nog slita med mig kameran jag med. Då får du ge mig lite tips om du nu har skills, för jag har inga :p Vad har du för glugg till d80'n?
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Någon som redan nu vill byta helg?

Har en plats den första helgen i medelgrupp men vill byta till helg nr2 6-8juni.

:)
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Jag ska nog slita med mig kameran jag med. Då får du ge mig lite tips om du nu har skills, för jag har inga :p Vad har du för glugg till d80'n?

D e lätt! Jag kan visa på dig i mån av tid(Vilket vi bör ha)

Jag kör med en 70-300 Nikon Orginal. Funkar mkt bra tycker jag själv :)

/Henrik
 

Bifogat

  • D80.JPG
    D80.JPG
    140.3 KB · Visningar: 89

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
D e lätt! Jag kan visa på dig i mån av tid(Vilket vi bör ha)

Jag kör med en 70-300 Nikon Orginal. Funkar mkt bra tycker jag själv :)

/Henrik

Själv har jag den där gluggen som brukar hänga med 55-200. Har lite svårt att komma överens men du kanske har några matnyttiga tips sedan. Sen har jag även 18-70gluggen men den kanske inte är så bra att använda till just detta. Som sagt, jag tar gärna emot lite tips sen =)
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Själv har jag den där gluggen som brukar hänga med 55-200. Har lite svårt att komma överens men du kanske har några matnyttiga tips sedan. Sen har jag även 18-70gluggen men den kanske inte är så bra att använda till just detta. Som sagt, jag tar gärna emot lite tips sen =)


Själv har jag (vi) en Canon halliduttan som ska vara en kanonkamera, men den tar oftast halva bilder på mc-förare på bandagar eller så är förarna fulla och mycket dimma på banan, för dom är så suddiga. "Glugg" har jag inte mellan mina framtänder...


Hmm, som sagt var för mig låter det som rena rappakaljan det ni skriver och jag önskar jag kunde ta bra bilder :(

/Liwa1
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Satan va kul det ska bli :)

Hoppas lilla elaka Petter är där o kör. Kapade säkert 10 sekunder under dagarna 3 efter hans instruktioner.

Denna gång ska ja fota från insidan av banan vilket jag inte gjorde -07. Nya kameror + nya skills. Kommer bli kanon!

Nu är det snart Juni va? :tungan


Vadå elak? Nu pratar du om nån annan än mig va? =)
 

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
D e lätt! Jag kan visa på dig i mån av tid(Vilket vi bör ha)

Jag kör med en 70-300 Nikon Orginal. Funkar mkt bra tycker jag själv :)

/Henrik

jag har oxå köpt en nikon d80!

orkar du får du gärna visa mig oxå lite bra inställningar till å ta rejsactionbilder! ..om du har tid så kan du klämma in två flugor i en smäll ??
:tummenupp :)

jag tar med mig kameran hursom helst..några bra bilder lär det bli iallafall.. :va
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Själv har jag (vi) en Canon halliduttan som ska vara en kanonkamera, men den tar oftast halva bilder på mc-förare på bandagar eller så är förarna fulla och mycket dimma på banan, för dom är så suddiga. "Glugg" har jag inte mellan mina framtänder...


Hmm, som sagt var för mig låter det som rena rappakaljan det ni skriver och jag önskar jag kunde ta bra bilder :(

/Liwa1

Glugg = objektiv. 18-70 55-200 70-300 är brännvidden på gluggarna =) Jag önskar också att jag kunde ta bra bilder. Men det är väl som med allt annat... öva öva öva!

Jag har inte kommit överdrivet långt i min karriär... Har nyligen börjat lära mig det där med slutare/bländare/iso för att få rätt ljus och skärpedjup =) Sen om kontrast och färger inte blir helt som man vill finns ett smidigt program som heter photoshop för de (läs mig) som känner för att fuska :tungan

jag har oxå köpt en nikon d80!

orkar du får du gärna visa mig oxå lite bra inställningar till å ta rejsactionbilder! ..om du har tid så kan du klämma in två flugor i en smäll ??
:tummenupp :)

jag tar med mig kameran hursom helst..några bra bilder lär det bli iallafall.. :va

Grattis till ett bra val! Erkänn att den ligger ruggigt bra i handen!
 
Last edited:

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
Grattis till ett bra val! Erkänn att den ligger ruggigt bra i handen!


grym kamera men jag är inte i närheten av att kunna utnyttja dess prestanda
jag är helt grön men man får väl fippla så lär man sig med tiden.. :)


kostade förmycket gjorde den.. o jag som behöver ett nytt ställ :näsblod
men men..
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
En D2X ligger bra i handen speciellt med en 70-200/f2,8VR på:D :D

Fast D80 är en väldigt bra kamera det också :tummenupp

Nu ska vi inte vara såna... För att vara nybörjare som precis tagit steget från mobilkameran i k800i är det en jävligt bra kamera! =)

Förresten. VR är väl nästan ett måste för actionfoto på frihand? Kanske tvungen att skaffa ett objektiv till... Har för stunden enbart det billiga 55-200... utan VR... :gnissla

grym kamera men jag är inte i närheten av att kunna utnyttja dess prestanda
jag är helt grön men man får väl fippla så lär man sig med tiden.. :)


kostade förmycket gjorde den.. o jag som behöver ett nytt ställ :näsblod
men men..

Då är vi två =) Jo den betingade några kronor. Men jag tror det är en bra kamera att växa i... och vilka bilder det blir sen! :tummenupp
 
Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Förresten. VR är väl nästan ett måste för actionfoto på frihand? Kanske tvungen att skaffa ett objektiv till... Har för stunden enbart det billiga 55-200... utan VR... :gnissla

Det går bra utan VR, fördelen med VR är inte lika markant vid panoreringar...vilket man oftas pysslar med vid banfoto.
Däremot är 70-200VR en grym glugg optiskt...CP skärpa om man behandlar den rätt:D
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Det går bra utan VR, fördelen med VR är inte lika markant vid panoreringar...vilket man oftas pysslar med vid banfoto.
Däremot är 70-200VR en grym glugg optiskt...CP skärpa om man behandlar den rätt:D

Panoreringar känns som jag kanske borde vänta lite med :p jag har nätt och jämt lärt mig få vettiga stillbilder...


Nikon har ju även en billigare glugg, 70-300 med VR. Vad tror du om en sådan till amatörfotografen? Är den värd att satsa på eller borde jag gå direkt på 70-200VR?

Tacksam för svar då jag än så länge kan i stort sett nada.
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Själv har jag den där gluggen som brukar hänga med 55-200. Har lite svårt att komma överens men du kanske har några matnyttiga tips sedan. Sen har jag även 18-70gluggen men den kanske inte är så bra att använda till just detta. Som sagt, jag tar gärna emot lite tips sen =)

Vi ska panorera du o ja :) Först med noll zoom och toksnabba tider,Sen kryper vi ned i tid och zoomar in. Blir så fint så :)
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Vadå elak? Nu pratar du om nån annan än mig va? =)

Du kör elakt,men är snäll som en barnläkare :tummenupp

Visserligen lite "gudfader" fasoner,,men men :tungan


Skämtosido,hoppas du kommer för du är jälvligt bra på att visa spår och anpassa dig efter våra förmågor så som jag ser det.
 

Bifogat

  • The Godfather.JPG
    The Godfather.JPG
    86.5 KB · Visningar: 81

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird

Oj,Jag har missat att du har en ett år nyare hoj än mig. Nu är det ju omöjligt! Synd,annars hade jag gärna visat dig massa supertrix :tummenupp

Jag får väl nöja mig med att ta bilder på dig,för det kan ju bli svårt för dig. Att ta bilder på sig själv. Så Det borde jag vara bättre än dig på?

Ska bli kul att se hela ditt crew med paraplyflickor,8-10 bilar med din logga på osv!

Syns där!

/H

jag har oxå köpt en nikon d80!

orkar du får du gärna visa mig oxå lite bra inställningar till å ta rejsactionbilder! ..om du har tid så kan du klämma in två flugor i en smäll ??
:tummenupp :)

jag tar med mig kameran hursom helst..några bra bilder lär det bli iallafall.. :va


Vi får hyra ett konferansrum o köra ett seminarium. (DVS vi söker skydd i våra skinnställ undan solen i nått halvtomt tält på ringen.Ställer in kamerorna o ställer oss o övar satan. Sen öppnar vi bilderna i fullstl på laptopen direkt så ser vi hur d ser ut :tummenupp )

En D2X ligger bra i handen speciellt med en 70-200/f2,8VR på:D :D

Fast D80 är en väldigt bra kamera det också :tummenupp

Min vän,jag är bara en fattig låssmed du vet. D2x e fan sjuk! Ja ska snatta den av dig sen :)

Har du köpt D3 nu då? Den går att boka!
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top