Gotland Ring 2008 - Actionpics.se

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Vi får hyra ett konferansrum o köra ett seminarium. (DVS vi söker skydd i våra skinnställ undan solen i nått halvtomt tält på ringen.Ställer in kamerorna o ställer oss o övar satan. Sen öppnar vi bilderna i fullstl på laptopen direkt så ser vi hur d ser ut :tummenupp )


Har du köpt D3 nu då? Den går att boka!

Jag har dessvärre ingen laptop nu... så jag får väl nöja mig med extra batteri och extra minneskort sen :tungan
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Glugg = objektiv. 18-70 55-200 70-300 är brännvidden på gluggarna =) Jag önskar också att jag kunde ta bra bilder. Men det är väl som med allt annat... öva öva öva!

Jag har inte kommit överdrivet långt i min karriär... Har nyligen börjat lära mig det där med slutare/bländare/iso för att få rätt ljus och skärpedjup =) Sen om kontrast och färger inte blir helt som man vill finns ett smidigt program som heter photoshop för de (läs mig) som känner för att fuska :tungan



Grattis till ett bra val! Erkänn att den ligger ruggigt bra i handen!

Objektiv vi har är ett vanligt vad det nu är och ett upp till 500. Det som är upp till 500 är svårt att ta bra närbilder med om man är nära hojen och den kör fort. Då har jag riktigt fina streck på bilden.

Photoshop är bäst. Där kan man göra vad som helst. Det hanterar jag bättre än kameran :)

Jag tror jag övade en hel helg i regn och rusk på race i Linköping. Av 1000 bilder blev 1 kanon. Suck.... Men skam den som ger sig
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Min vän,jag är bara en fattig låssmed du vet. D2x e fan sjuk! Ja ska snatta den av dig sen :)

Har du köpt D3 nu då? Den går att boka!

D3 lockar som attan, speciellt som de flesta av mina dyra glas dessutom är FF. Men lägga 45´000 på ett nytt hus....mnjae....inte just nu.

Panoreringar känns som jag kanske borde vänta lite med :p jag har nätt och jämt lärt mig få vettiga stillbilder...


Nikon har ju även en billigare glugg, 70-300 med VR. Vad tror du om en sådan till amatörfotografen? Är den värd att satsa på eller borde jag gå direkt på 70-200VR?

Tacksam för svar då jag än så länge kan i stort sett nada.

Panoreringar är ju det du skall öva på, kul när det blir bra , frustrerande när det inte funkar. Snabb autofokus och sen är det bara att börja träna....vart efter du blir duktigare kan du köra längre slutartider och det blir mer och mer fart i bilderna....börja på 1/500...sen ökar du runt 1/125 brukar man få bra utdelning på...men det går att krypa upp till 1/60...beroende på använd brännvidd mm.

Jag har ingen egen erfarenhet av 70-300 men den har ju fått bra kritik så det är säkert ett bra köp. Ett alternativ till den är ju en bättre beggad 80-200 som nog optiskt slår det mesta.... skall du fota action vill du ju ha en dösnabb autofokus, tror en 70-200VR är svårslagen på ett Nikon hus, men den kostar ju en slant också....som vanligt ....Lite bättre = MYCKET dyrare.

Betr panoreringar...lättast att öva är att ställa sig vid motorvägen och skjuta 50 skott vardera på olika avstånd från vägen, olika brännvidder och olika slutartider....lägg 2 timmar på det å du kommer bli en upplyst kille...väldigt fort.
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
D3 lockar som attan, speciellt som de flesta av mina dyra glas dessutom är FF. Men lägga 45´000 på ett nytt hus....mnjae....inte just nu.



Panoreringar är ju det du skall öva på, kul när det blir bra , frustrerande när det inte funkar. Snabb autofokus och sen är det bara att börja träna....vart efter du blir duktigare kan du köra längre slutartider och det blir mer och mer fart i bilderna....börja på 1/500...sen ökar du runt 1/125 brukar man få bra utdelning på...men det går att krypa upp till 1/60...beroende på använd brännvidd mm.

Jag har ingen egen erfarenhet av 70-300 men den har ju fått bra kritik så det är säkert ett bra köp. Ett alternativ till den är ju en bättre beggad 80-200 som nog optiskt slår det mesta.... skall du fota action vill du ju ha en dösnabb autofokus, tror en 70-200VR är svårslagen på ett Nikon hus, men den kostar ju en slant också....som vanligt ....Lite bättre = MYCKET dyrare.

Betr panoreringar...lättast att öva är att ställa sig vid motorvägen och skjuta 50 skott vardera på olika avstånd från vägen, olika brännvidder och olika slutartider....lägg 2 timmar på det å du kommer bli en upplyst kille...väldigt fort.

Det kanske man borde träna på... ställa sig vid nån parkeringsficka och bara öva öva öva... För övrigt, tror du mitt 55-200 räcker för action? Personligen har jag lite svårt att komma överens med det...

MVH Niclas
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
De bilder jag har tagit från gåsen och mantorp nu i sensommaren var med ett sigma 55-200 som har 17-18 år på nacken. Ett modernt objektiv med riktig ljusstyrka och bra AF och ett stort minneskort så är det bara att trycka....
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Det kanske man borde träna på... ställa sig vid nån parkeringsficka och bara öva öva öva... För övrigt, tror du mitt 55-200 räcker för action? Personligen har jag lite svårt att komma överens med det...

MVH Niclas

Det funkar...men som alltid...det finns bättre :)
Du vill nog upp i 300mm för att få riktigt bra räckvidd men snabb AF och panoreringsträning är nyckeln.
Jag kör med teleconverter på mitt tele...kostar lite ljustyrka/dynamik.
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Har det här blivigt någon fototråd för folk som runkar åt ett bra skärpdjup :D

Jag vill höra vem som ska köra brallorna av vem :arsele
Och vem som ska sno vems hoj och buuuuurna sönder däcken.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Har det här blivigt någon fototråd för folk som runkar åt ett bra skärpdjup :D

Jag vill höra vem som ska köra brallorna av vem :arsele
Och vem som ska sno vems hoj och buuuuurna sönder däcken.

Jag skall jaga skiten ur dig....å bromsa om så min hängbuk slår i frontkåpan...syns i kalkdammet:D

Jag ska vinna hela skiten. Åtminstone classic-avdelningen. :mad:

få testarå...snällarå...
 
Last edited:

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Det funkar...men som alltid...det finns bättre :)
Du vill nog upp i 300mm för att få riktigt bra räckvidd men snabb AF och panoreringsträning är nyckeln.
Jag kör med teleconverter på mitt tele...kostar lite ljustyrka/dynamik.

Jag får nog helt enkelt köpa det där 70-300 med VR då =) Sen ska jag ställa mig och öva panoreringar.

Sen när jag väl kommit till gotland ska jag både fota och köra mest och bäst!:yoparty

:rolleyes:
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Har det här blivigt någon fototråd för folk som runkar åt ett bra skärpdjup :D

Jag vill höra vem som ska köra brallorna av vem :arsele
Och vem som ska sno vems hoj och buuuuurna sönder däcken.

Jag förväntar mig 1,26 tider av dig då:rolleyes:

Själv ska jag bara vara ivägen.:)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Har det här blivigt någon fototråd för folk som runkar åt ett bra skärpdjup :D

Jag vill höra vem som ska köra brallorna av vem :arsele
Och vem som ska sno vems hoj och buuuuurna sönder däcken.

Exackt, slutsnackat om foto nu. Använd bilder & filmer till sånt, katjing.

Jag vet att jag kör brallorna av min fru, eller kjol :)
Jag vet att jag kan burna sönder dina däck Anders, tar med mig en egen asfalterad spånskiva så behöver inte GR blir ledsna för att deras depå-asfalt får märken :) Men kan och göra är två skilda saker, gör jag det så mister jag säkert ett bakdäck själv :gnissla

/Nitrous
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Det spelar ingen roll vilken tid du kör Eskil, jag är ändå minst 0,01 sekund snabbare....

För övrigt så svara jag så jävla snabbt på mailet så det måste ha passerat igenom din mailbox utan att hinna stanna eller nåt... =)
 
Last edited:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jag hoppas att inte banrekordet hinner slås innan ni kommer hit, enligt säkra källor som nu kommer ha gr som testbana kommer 1:24 tider inte vara några problem.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Det spelar ingen roll vilken tid du kör Eskil, jag är ändå minst 0,01 sekund snabbare....

För övrigt så svara jag så jävla snabbt på mailet så det måste ha passerat igenom din mailbox utan att hinna stanna eller nåt... =)

Hög 1,25:a av Petter då:D
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Vilken helg ska du dit nu da? Kanske en liiiiten gnutta provtur pa 125R star for dorren 2008..?

Första! För övrigt kanske jag har en egen 125R när det väl är dags. Väger jag 70 kilo eller mindre i slutet av januari så MÅSTE jag ha en, så ere bara.

Annars provar jag gärna!
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Första! För övrigt kanske jag har en egen 125R när det väl är dags. Väger jag 70 kilo eller mindre i slutet av januari så MÅSTE jag ha en, så ere bara.

Annars provar jag gärna!

KUL! Det ar val bara att snusa mer o kaka mindre Big Mac sa ar det lugnt! Vore faan sa skoj att ha en till pa 125R att kora mot nasta ar pa Gotland! Jag stodjer detta infall till 100% :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top