Gotland Ring 2008 - Actionpics.se

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
.......................
En av helgens höjdpunkter var nog ändå dom två varven bakpå Petter.. Stort tack för skjutsen! :yoparty Heeeelvete vad det går att köra :näsblod Var lite samma känsla som fritt fall på Grönan. Man är halvskraj när man väl sitter där, men efteråt vill man bara på't igen :D
..........................

:D

Jag brukar jämföra det med att åka berg-o-dalbana eller som att vara med i ett tv-spel där man svischar fram på något halvoverkligt sätt. Kul att det uppskattas för jag tycker det är kanonroligt att skjutsa, speciellt den typen av människor som åkte bakpå i söndags som kan följa med i svängarna :)
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
stort tack till Petter som gett mig mycket nytt att träna och tänka på,bla att man inte kan vila sig i form...

Träningsvärk idag...:rolleyes:

Att det ska vara så jobbigt att åka hoj.

Men fruktansvärt roligt:tummenupp

Det är en fröjd att se på petter när han smiskar ringen! Imponerande!:yoparty
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vill också stämma in i kören och tacka Actionpics för en kanonhelg (igen :tummenupp :tummenupp ). Enda smolket i bägaren var väl alla avåkningar (varav yours truly stod för en liten, knappt märkbar...:rolleyes: ) men summa summarum kvalar GR-helgerna in som årets roligaste happening på hoj. :)

Ska se om det inte finns liiite pengar kvar för ett par banstyrningar till i år....:D :D
 

Pellmas

vill, vill, vill, men det GÅR ju inte.
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Märsta
Hoj
cbr600rr -07
Tack för en sjukt rolig helg!
Första gången på bana för min del och kommer definitivt köra mera efter den här helgen!

Stort tack till AP-gänget & co!

Och ett speciellt tack till Marcus och Lillan för plats i bussen till skadad man och hoj! :)
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Vill oxå passa på och tacka för 2 underbara helger. Kan inte mer än buga och bocka till alla inblandade.

Tack Petter, för en bra utbildningsdag.
Jag var som sagt helt slut på eftermiddagen. Men mycket sitter kvar i huvet, så nu är det bara o börja träna på alla inputs. Ska se vad vad jag kan göra på Anderstorp på fredag :)

Ser fram emot GR 2009
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Då har de sista Actionpicsarna nått The Fastland.
Som vanligt är det omöjligt att summera 2 galna helger + dagarna mellan dessa.
Vi kan väl iaf konstatera att:
Soldans i all ära, till nästa år lägger vi till en "antimyggsnurr" vartannat varv.(myggen vid stugbyn är i flodhästsize)
En dag åkte jag mer skamkärra än körde hoj.:huvet
Det kommer ta minst en vecka innan jag grillar något igen.
Rosé is da shit!
Nova tycker att jag ser kul ut & har slutat kräkas varje gång vi ses:pannkyss
Leja är en hejare på biltvätt.... eller inte:va men det såg ut som flames:yoparty
Petter & Eskil har mest prylar i hela världen.
Vi vet nu exakt vilken hudtyp alla deltagare har och hur många rosa nyanser det finns.
Ickos rosa benvärmare tog nyansen rosa till helt nya nivåer.

Lunchbetyget klev från en matförgiftad geting helg 1 till :tummenupp helg 2.
DET FINNS RIKTIG TOA vid banan (och ganska äckligt kranvatten)
Sen premiären 04 till nu har mängden "deltagare med rejsbuss" stigit från ca10-96,5%.

Simons & Håkans klädkollektion..... Only for the blind:rofl
Min älskling har årets skrikigaste stövlar (man kan blända trafikflyg med dem)
Larzons blommor :hej
Jag är gammal, tjock, långsam och envis, men ÅKEEEJRA, jag behööööver en rejshoj. (tack kompis jenny)

Alla nämnda/glömda: Tack igen för en som vanligt galen vecka på öjn:yoparty
 
Last edited:

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Nästa säsong tror jag att jag ska börja med fys-träning med alla deltagare redan i mars så ni orkar med att köra alla era pass sen!

Men ni har helt rätt, det är jobbigt att köra hoj och träningsvärk i låren och ryggen är helt normalt när man inte är van.

Ser fram emot att följa allas utveckling framöver!
//Petter
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Frågan är vem som ska ta disken av dig, Maria, Sara och mig.....:D

Tack själv för detta år på Gotland, vi ses där nästa år igen

Jag hoppas såklart att vi ses innan dess ;)
Det där med disken löste sig ganska bra, kamratliga kickor i samma stuga :pannkyss Glömde tacka för motoroljan som jag vann vid utlottningen :) Kramelikram!

Nästa säsong tror jag att jag ska börja med fys-träning med alla deltagare redan i mars så ni orkar med att köra alla era pass sen!

Men ni har helt rätt, det är jobbigt att köra hoj och träningsvärk i låren och ryggen är helt normalt när man inte är van.

Ser fram emot att följa allas utveckling framöver!
//Petter

Jag anmäler mig till fysen :D
Kan inte bara varit jag som hörde mig själv stånka & pusta i hjälmen :gnissla
 
Last edited:

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Nästa säsong tror jag att jag ska börja med fys-träning med alla deltagare redan i mars så ni orkar med att köra alla era pass sen!

Men ni har helt rätt, det är jobbigt att köra hoj och träningsvärk i låren och ryggen är helt normalt när man inte är van.

Ser fram emot att följa allas utveckling framöver!
//Petter

Och jag som är så glad att jag inte har någon träningsvärk efter alla tips på sittposition och sånt på hojjen... blev otroligt mycket mer avslappnad och väldigt mycket snabbare och lättare att köra!!! Eller måste man ha träningsvärk efter 3 dar på bana?? :va
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Eller måste man ha träningsvärk efter 3 dar på bana?? :va


Japp, det MÅSTE man!!! Du har gjort fel!!! :D

Skämt o sido, det kan ju vara så att du redan har tillräckligt med muskler, vältränade sådana, för ändamålet. Så don´t worry!

Men Petters råd/tips ang. fysisk träning är inte helt fel. För även om man inte måste vara en muskelknutte så behöver man ändå kondition för att hålla koncentrationen på topp.

Så nog satan är det dax att åter igen ta upp träningen (tjuvstade faktiskt någon vecka innan väl medveten om att det inte ger effekt för än långt senare). Fast jag är på G och har börjat igen = skönt!

See U guy´s and girls!
// Niklas
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag hoppas såklart att vi ses innan dess ;)
Det där med disken löste sig ganska bra, kamratliga kickor i samma stuga :pannkyss Glömde tacka för motoroljan som jag vann vid utlottningen :) Kramelikram!



Jag anmäler mig till fysen :D
Kan inte bara varit jag som hörde mig själv stånka & pusta i hjälmen :gnissla

Klart vi ses innan. Ni är välkomna över när ni kan. Då plockar jag lite rabarber och gör en paj :)

Disken i vår stuga tog min mor hand om eftersom hon var där i stugan med vår 4-åriga lilla tös. Det var nog tur det för jag hann inte med allt...

Vi får väl ta och "fysa" lite ihop innan nästa år, för när det gått ca 10 minuter var jag rätt slut i benen och armarna. Slet som ett djur sitsta minuterna med att hålla mig kvar på hojen :rolleyes:

Måste även tacka Linda och Hannes (två av våra instruktörer) som i år la en hel del tid på mig andra helgen och som fick mig att förbättra min körning rejält. När man får så bra tips som dom gav mig om sittställning, kurvtagning och annat så kan man inte annat än att öka och köra säkrare. Så tack hannes och Linda för all er hjälp.

Rekommenderar varmt andra deltagare att prata med instruktörer för att få hjälp på våra bandagar.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Bilder Gotland ring helg 2

Hej!

En del bilder (131) från helg nr. på på Gotland ring ligger nu upp på http://niklasostergren.zenfolio.com/f180579890

Det kommer fler efter hand!

Tyvärr hade jag inte möjlighet/tid att springa runt banan och plåta på fler ställen än där jag stod (första kurvan) så bilderna (på mc) är minst sagt enformiga och inga bilder är tagna från snabb gatgrupp eftersom det var där jag körde.

Fast jag hade å andra sidan hade jag skitkul i stället. Köra hoj ÄR roligare än att plåta! :D

Bilderna ligger ute i fullformat och just det galleriet är fullt möjligt för vem som helst att ladda ner alla bilder. Glöm dock inte upphovsrättslagen och publiseras bilderna i något media vill jag att ni anger vem som är fotograf, that´s it!


Edit:
Så nu är galleriet fyllt med de bilder jag har (tycker kan vara värda att publicera). Det blev totalt 244st. av varierad kvalité och innehåll!


Have fun!
// Niklas
 
Last edited:

Bengberg_82

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2007
Ort
Dalarna
Hoj
gsx-r 1000 -02
Vill också tacka Petter för kursen på lördagen. Är mycket mera hojåkare efter den :D. Lätt att avancera i början :)

Försökte och försökte. Lite ivrig missade många spår. Men efter en hel tips, och lite bannor så tror jag att jag började fatta.
Men var inte förens på söndag eftermiddag som jag började åka hoj. Upptäckte helt plötsligt hur tungt jag hängde på inre fotpinnen. Satsade all koncentration på att hänga med knäet mot tanken. Hojen vart stabilare och det började suga i benen!! Grymt! Kanske man blir en riktig hojåkare en vacker dag :).
Körställningen var ju det första Petter pratade om men är man seg så är man.

Tack än en gång Petter! Utan kursen kanske det slutat i sandfållan.

Tackar alla för en underbar helg!
 

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter
Fantastisk fina bilder som visar atmosfären omkring en bandag. Fototalang har du mycket av!

Hej!

En del bilder (131) från helg nr. på på Gotland ring ligger nu upp på http://niklasostergren.zenfolio.com/f180579890

Det kommer fler efter hand!

Tyvärr hade jag inte möjlighet/tid att springa runt banan och plåta på fler ställen än där jag stod (första kurvan) så bilderna (på mc) är minst sagt enformiga och inga bilder är tagna från snabb gatgrupp eftersom det var där jag körde.

Fast jag hade å andra sidan hade jag skitkul i stället. Köra hoj ÄR roligare än att plåta! :D

Bilderna ligger ute i fullformat och just det galleriet är fullt möjligt för vem som helst att ladda ner alla bilder. Glöm dock inte upphovsrättslagen och publiseras bilderna i något media vill jag att ni anger vem som är fotograf, that´s it!

Have fun!
// Niklas
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top