GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
2418445 Det är inget omdöme om Capirossi att han har genomfört en mycket lyckad säsong för Ducati. Det är en uppenbar självklarhet. Som vattnets betydelse för sjöfarten.
Ungefär lika självklart som ditt tidigare inlägg, och Beans svar.
Nu håller vi oss till ämnet.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
2418448 Ungefär lika självklart som ditt tidigare inlägg, och Beans svar.
Nu håller vi oss till ämnet.
Visst.

Vad kör Hayden nästa år om årets titel slinker honom ur händerna? AMA-Superbike?

Har Vermeulen (Vermuelen?) och Hopkins klart med Suzuki 2007? Skulle vara intressant med Stoner där och se någon med förstklassig talang köra Suzukin. Samma sak med Kawasaki: Nakano ser bedrövligt trött ut. Att han slank förbi Hayden sist känns ut som den blinda hönans lyckträff.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
2418464 Visst.

Vad kör Hayden nästa år om årets titel slinker honom ur händerna? AMA-Superbike?

Har Vermeulen (Vermuelen?) och Hopkins klart med Suzuki 2007? Skulle vara intressant med Stoner där och se någon med förstklassig talang köra Suzukin. Samma sak med Kawasaki: Nakano ser bedrövligt trött ut. Att han slank förbi Hayden sist känns ut som den blinda hönans lyckträff.
Hopkins och Vermeulen är helt klara för Suzuki 2007.
Hayden kommer högst troligen köra Honda 2007. Naknao kommer nog inte köra Kawasaki.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
2418469 Hopkins och Vermeulen är helt klara för Suzuki 2007.
Hayden kommer högst troligen köra Honda 2007. Naknao kommer nog inte köra Kawasaki.
Om Hayden sumpar titeln tror jag inte att han kommer köra för Repsol-Honda nästa år. Å andra sidan verker det som de (Honda) har det hela klart eftersom de kommer presentera nästa års uppsättning så tidigt (Valencia).

Synd med Suzuki. Framför allt att de behåller Hopkins.

Jag föreställer mig att Rossi är rätt orolig. Han lär inte vilja gå tillbaks till Honda. Vad ska/kan han göra för att åter börja vinna som han är van vid och som han måste göra för att återta titeln. Nästa år är Pedrosa ännu starkare. Hans hopp står till förändringen till 800 cc. Det lär gynna Rossi mest av alla eftersom han är mer flexibel än någon annan i fältet. Frågan är hur bra Yamahas hoj är. Och hur bra (överlägsen?) Hondas är.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
En annan gammal gp-kändis är på väg tillbaka. Igår testade nämligen Garry McCoy Suter/Illmor på Albacete. Han kommer vara ledig från sin KTM-styrning i motard-VM till dom 2 sista racen då Suter/Illmor har sökt sina wildcard till. Så det är just nu väldigt troligt att det blir han som kommer få köra dom. McCoy och Eskil Suter har jobbat ihop innan när McCoy körde Kawasaki.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Uppdaterat listan.

BMW
???/???


DUCATI
Marlboro Ducati Corse
Loris Capirossi / Marco Melandri/Casey Stoner

Gresini Ducati
Marco Melandri / Sete Gibernau / Toni Elias


D'Antin Ducati
Alex Hoffman / Max Biaggi / James Toseland / José Luis Cardoso


HONDA
Repsol HRC
Dani Pedrosa / Nicky Hayden

LCR/Pons Honda
Casey Stoner / Andrea Dovizioso

Konica/Minolta Honda
Makoto Tamada / Shinya Nakano


KAWASAKI
Team Kawasaki
Shinya Nakano / Randy de Puniet

KR-HONDA
Team KR
Kenny Roberts Jr / ???

SUTER-ILMOR
Team Ilmor
Alex Barros / Max Biaggi / Gary McCoy


SUZUKI
Rizla Suzuki
John Hopkins / Chris Vermuelen

WCM/KTM/BIMOTA
???/???

YAMAHA
Telefonica Movistar Yamaha
Valentino Rossi / ???

Dunlop Tech3 Yamaha
Carlos Checa / ???
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Lorenzo ska enligt Motociclismo ha förnyat sitt kontrakt med aprilia för 2007 förra veckan.


Ducatis nya 800cc motor är 3kg lättare i rörliga delar mot den gamla på 990cc. Mindre ventiler, kolvar och mindre massa i veven som gör det lättare.
 

Bifogat

  • corse_01.jpg
    corse_01.jpg
    25.7 KB · Visningar: 108
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
2420552 Lorenzo ska enligt Motociclismo ha förnyat sitt kontrakt med aprilia för 2007 förra veckan.
.
Då får jag uppdatera igen.
Egentligen borde man ta bort BWM med tanke på hur kraftigt de dementerar inblandning i MotoGP 2007.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
WCM finns det lite rykten om att dom kollar på att köra i 250 istället eftersom deras ekonomi inte räcker till MotoGP.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
2420560 WCM finns det lite rykten om att dom kollar på att köra i 250 istället eftersom deras ekonomi inte räcker till MotoGP.
Har hört det och att de skulle slå sig ihop med KTM och Bimota känns långsökt.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
MV Agusta sägs förhandla med Honda om att få leasa motorer.

http://www.motorfreaks.nl/index.php/news/3861




Ducatis 800cc en "screamer" enligt Dennis Noyes.

A significant change is apparent to the ear when the 800cc four is running. Ducati has abandoned the ‘Twin Pulse’ or ‘big bang’ firing order and gone back to their original and conventional 360 degree V4 with symmetrical firing order...’screamer’ style. This allows the exhaust waves from the front and back twin banks to share a two-into-one exhaust system with the two rear cylinders also working together through a second two-into-one system. Originally the Desmosedici 990 was made in two versions: the Twin Pulse version firing as a double big bang and the more powerful and smoother running screamer-type motor with evenly-spaced firing. The screamer made more power but the power delivery was too fierce, causing Ducati to turn back to the softer Twin Pulse.
http://www.speedtv.com/articles/moto/motogp/31607/
 
Last edited:

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Borde det inte vara:
CAMEL YAMAHA istället för Telefonica MoviStar Yamaha..
Har för mig att Camel skrev ett fler års kontrakt med Yamaha...?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
jian skrev:
2420593 Borde det inte vara:
CAMEL YAMAHA istället för Telefonica MoviStar Yamaha..
Har för mig att Camel skrev ett fler års kontrakt med Yamaha...?

När man skrev kontrakt med Yamaha visste man inte om att motorsport skulle få en dispans om att få ha tobaksreklam några år till. Det skulle inte ens fått lov att ha tobaksreklamen dom sista racen i år egentligen. Marlboro har dock ett nytt långtidskontrakt med Ducati som är till 2011 eller något liknande.
 
Last edited:

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
Det är ju för vackert... skulle passa som skulptur i vardagsrummet...:tummenupp
Axxexs skrev:
2420552 Lorenzo ska enligt Motociclismo ha förnyat sitt kontrakt med aprilia för 2007 förra veckan.


Ducatis nya 800cc motor är 3kg lättare i rörliga delar mot den gamla på 990cc. Mindre ventiler, kolvar och mindre massa i veven som gör det lättare.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
2420585"The screamer made more power but the power delivery was too fierce...".
Har vi tur blir 2007 en repris av 2003 då Ducati använde "screamern" (och såklart den ascoola perforerade kolfibern) och Capirossi och Bayliss såg ut som rodeoryttare.
 

Bifogat

  • 20_b.jpg
    20_b.jpg
    58.8 KB · Visningar: 107
  • 25_b.jpg
    25_b.jpg
    43.8 KB · Visningar: 82

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Axxexs skrev:
2420436 En annan gammal gp-kändis är på väg tillbaka. Igår testade nämligen Garry McCoy Suter/Illmor på Albacete. Han kommer vara ledig från sin KTM-styrning i motard-VM till dom 2 sista racen då Suter/Illmor har sökt sina wildcard till. Så det är just nu väldigt troligt att det blir han som kommer få köra dom. McCoy och Eskil Suter har jobbat ihop innan när McCoy körde Kawasaki.
<Fylkingmode>

Äntligen :tummenupp

</Fylkingmode>
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
McCoy fortsatte med testerna på Ilmor-hojen även idag. Slinker väl ut någon rapport snart. :)

Dom som kollat in hojen på nära håll säger att ramen påminner mycket om fjolårs Kawa ZX-RR ramen.
 

Bifogat

  • ilmor.jpg
    ilmor.jpg
    70.9 KB · Visningar: 104

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Några foto från McCoy´s Albacetetest.
 

Bifogat

  • motoGP-Ilmor-30-Ago-06-003W.jpg
    motoGP-Ilmor-30-Ago-06-003W.jpg
    46.2 KB · Visningar: 105
  • motoGP-Ilmor-30-Ago-06-009W.jpg
    motoGP-Ilmor-30-Ago-06-009W.jpg
    53.2 KB · Visningar: 95
  • motoGP-Ilmor-30-Ago-06-026W.jpg
    motoGP-Ilmor-30-Ago-06-026W.jpg
    63.1 KB · Visningar: 106
  • motoGP-Ilmor-30-Ago-06-037W.jpg
    motoGP-Ilmor-30-Ago-06-037W.jpg
    51.4 KB · Visningar: 116
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top