GP - Silly Season 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
KR-HONDA
Team KR
Kenny Roberts Jr / Carlos Checa


Dunlop Tech3 Yamaha
??? / ???


eller?? Checa kan bättre än han visar nu, och borde vara hungrig efter att kört i ett "skitteam", precis som KRjnr va..
Spanska pengar borde ju passa KRsnr

dagens spekulation.
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
samuel w skrev:
2405522 Hur håller människan i gashandtaget?:va

Det ser onekligen konstigt ut, ser ut som han håller i styränden. Optimalt om man lägger sig, då dämpar köttet :D . Han kanske cyklar MTB, då brukar man ju sätta på en grej i änden på styret så man kan hålla i en stump som är vinklad 90 grader mot styret :).

Men jag som tyket brukar säga: "BMW gör bra bilar, både två och fyrhjuliga" , ska jag behöva äta upp det :rolleyes: den ser ju nästan snabb ut :tungan .

Smämt åsido så hade det varit roligt om BMW kunde börja göra sportiga hojar (igen, de var väl med en gång för lääääänggggeeee sen). Bra med många fabrikat.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyteknik skrev:
2405623 Vad ska man säga? Utseendemässigt hade den säkert renderat ett eller annat höjt ögonbryn på MC-mässan 2001. Som gathoj. Men som GP-prototyp 2007 ser den ju vansinnigt trist ut. Det skulle överraska om BMW sjösatte en MotoGP-satsning som floppade fullständigt. Tänker på deras sammanlagda racing-historia och rykte. Hur ser ramen ut vid styrhuvudet?! :va

troligen svenskdesignad till det yttre...
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Don Quixote skrev:
2408236 Det är väl inte helt rätt? Skillnaderna mellan de bästa 250 i SM och hojarna i VM är ordentligt mycket mindre än skillnaden mellan en NSBK-hoj och en WSBK-hoj!

Prisskillnaden på en VM 250 (de konkurrenskraftiga maskinerna går ju i praktiken inte ens att köpas för pengar (om man inte har råd att köpa hela fabriken:) ) ) och en SM 250 är ju enorm. Har du bara ordentligt med pengar så kan man väl köpa till sig material som kan vara konkurrenskratigt i WSBK. Hodgsson klarade ju sig fint med sin Ducce när han körde för ett privatstall, men de e ju Hodgson:rolleyes: .

Men det är klart, trenden i NSBK går väl mot mer standardbetonade hojar (och då ökar ju skillnaden mellan NSBK och WSBK).

Sen kanske de absolut bästa maskinerna i 250 SM ligger närmare de sämsta 250 i VM än motsvarande i SBK. Men avståndet mellan snitt hojen i SM till konkurrenskraftigt material VM är nog större i produktionsracerklasserna än i SBK.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
bean305 skrev:
2409086Sen kanske de absolut bästa maskinerna i 250 SM ligger närmare de sämsta 250 i VM än motsvarande i SBK. Men avståndet mellan snitt hojen i SM till konkurrenskraftigt material VM är nog större i produktionsracerklasserna än i SBK.
Watz hade önskat sig sin SM-hoj när han fick köra för det lilla tyska GP-teamet i VM förra året. Den (SM-hojen) var bättre på alla sätt och vis.

Vilka erfarenheter har du själv gjort?

Beträffande kvaliteten på materialet i NSB har Sköld kört Anthony Goberts Ducati och om jag inte minns fel har även en dansk som jag inte minns namnet på kört en Yamaha R7 med fullständig WSBK-specifikaton.
 
Last edited:

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Hemma
Hoj
Dniepr
Kan ni inte ta diskussionen SM-hoj vs. VM-hoj i någon annan tråd?
I denna tråden skall vi väl snacka MotoGP hojarna som komma skall säsongen 2007?? Eller har jag fel....

Det känns liksom irrelevant & hör ej hemma i denna tråden.
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Nyteknik skrev:
2409098 Watz hade önskat sig sin SM-hoj när han fick köra för det lilla tyska GP-teamet i VM förra året. Den (SM-hojen) var bättre på alla sätt och vis.

Vilka erfarenheter har du själv gjort?

Beträffande kvaliteten på materialet i NSB har Sköld kört Anthony Goberts Ducati och om jag inte minns fel har även en dansk som jag inte minns namnet på kört en Yamaha R7 med fullständig WSBK-specifikaton.

Vissa i 125racer anser att det räcker att komma till IDM och redan där så är materialskillnaden så stor att man inte har något att komma med och då skall ju 125:eek:rna ändå vara den klassen som det skall vara minst skillnad. Men men, detta tillhör väl en annan tråd.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
bean305 skrev:
2409190 Vissa i 125racer anser att det räcker att komma till IDM och redan där så är materialskillnaden så stor att man inte har något att komma med och då skall ju 125:eek:rna ändå vara den klassen som det skall vara minst skillnad. Men men, detta tillhör väl en annan tråd.
Vänta nu? Är Håkan Olssons Aprilia 125-racer hopplöst underlägsen i...vilken serie? IDM? Tyska mästerkskapet? Berätta gärna om dina erfarenheter och ge oss några exempel.
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Nyteknik skrev:
2409291 Vänta nu? Är Håkan Olssons Aprilia 125-racer hopplöst underlägsen i...vilken serie? IDM? Tyska mästerkskapet? Berätta gärna om dina erfarenheter och ge oss några exempel.

Nej det är väl den som som talar mot :) , det är väl en gammal VM hoj och Håkan är väl vad jag har hört kung på att sköta och ställa in den (och köra). Karlsson sitter ganska säkert på det bästa materialet 125 (En aprilia är en aprilia :tummenupp )

De som jag har pratat med som vill köra eller kör i IDM säger att tyskarna håller sig med riktigt fint material (själv skulle jag inte tänka tanken på att köra IDM, jag anser att jag behöver en bättre hoj men framförallt att jag skulle behöva köra bättre), det verkar som de har lättare att hitta pengar från sponsorer i tyskland och att det syns i form av fina maskiner, det är väl min erfarenhet/uppfattning.

Exempel: 8 aprilior, 2 KTMer och flera ADACteam borgar för att det ligger på högre ekonomisk nivå. Men det kanske bara är resultatet av att serien är större.
 
Last edited:

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Hur blir det med tankvolym? Blir det 20 eller 21 liter och vad händer med stall som fortfarande kör med "gamla" motorn, får de behålla den gamla tankvolymen :confused: .

Vet någon viktgränserna.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
29 okt kl 17:00 så kommer Honda medela sina planer för säsongen 2007. Det är på Valencia och är 2 timmar efter att årets sista race gått. Man kommer då göra sin officiella pressvisning av RC212V och vilka förare man kommer ha.
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top