Grön laser

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Lycka till :tummenupp Skulle aldrig profitera på Markus, de priserna är vad det kostar för dessa prylar om man inte vill ha leksaker.
Men jag var inte riktigt seriös, för jag tror inte Markus & Gunvald Gunners vill ta till såna fulknep som grön laser i sitt medborgargarde.

Gunvald Gunners behöver bara en teleskopbatong och en fil att skrapa bort serienumret på kravallhjälmen. Sen är det bara veva och då spelar det fan ingen roll om det regnar.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hmm...nu fick jag lite testaridéer med en Hulklaser och lite kameraprylar. Faan, plåta är dyrt i längden! :huvet

EDIT: Nej! Inte tanken att elda upp sakerna :mattias Mer fånga...ngt på bild ;)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Rikspolisstyrelsen vill vapenklassa laserpekare

Sedan den första attacken med grön laserpekare mot polis inrapporterades i november förra året har totalt 80 fall där poliser skadats av laserpekarna rapporterats. Skadorna har dock inte varit bestående.

Men polisen ser allvarligt på situationen. Särskilt allvarliga är de fall där gröna laserpekare riktats mot exempelvis polisens flygpiloter – och utsatt piloterna för livsfara.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3907865.svd

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Vi sköt på globen från Lidingö, var rätt fett faktiskt då man tvivlade på att man skulle se något. Men flygplan och polisbilar skjuter vi aldrig på, dock så pekar man ju på dom
"ser ni snuten därborta? Nu har dom disco i förarsätet"

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Vi sköt på globen från Lidingö, var rätt fett faktiskt då man tvivlade på att man skulle se något. Men flygplan och polisbilar skjuter vi aldrig på, dock så pekar man ju på dom
"ser ni snuten därborta? Nu har dom disco i förarsätet"

En annan blev ju ägd av jävla snuten nere i lund för att jag vifta lite med lasern :D
Men jag klarade mig undan böter iaf, det var nog för att han var så jävla tjock å inte orkade skriva nån!

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
En annan blev ju ägd av jävla snuten nere i lund för att jag vifta lite med lasern :D
Men jag klarade mig undan böter iaf, det var nog för att han var så jävla tjock å inte orkade skriva nån!

HAHA bra där!!! Det tycker vi om!:tummenupp :yoparty :D

Edit: Hoppas du lyste dom rakt i ansiktet! hehe

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
EDIT:
[YOUTUBE-ID]zgXk9IMns20[/YOUTUBE-ID]

Hulk Ultra 400mW high power green laser

Fakk vad cool !!111

Nu vill man ha en sån också :mad:

Kan grönlaser skära i metall? Hur mycket effekt skulle man behöva för att kunna skära 0.5 - 2 mm stål eller aluminium på rimlig tid? Går det att få tag på?

Tänk att ha något sånt med variabel effekt för att kunna skära och gravera saker. Bye bye Dremel. :D

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09

Du skulle ha lasrat han i ögonen så hade han inte bara varit för tjock för att skiva en. Long time no see, vi kanske ska ta en sånär date?:bukkake

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fakk vad cool !!111

Nu vill man ha en sån också :mad:

Kan grönlaser skära i metall? Hur mycket effekt skulle man behöva för att kunna skära 0.5 - 2 mm stål eller aluminium på rimlig tid? Går det att få tag på?

Tänk att ha något sånt med variabel effekt för att kunna skära och gravera saker. Bye bye Dremel. :D
För några år sedan blev skärstålen så bra att det inte gick att skära dem med gaslåga.
Kompisen tjöppte bärbar plasmaskärare för en hel hög peningar.
Utvecklingen gav ännu bättre stål.
Nu har han en bärbar laser.
Så visst går det.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Fattar inte vad som är problemet. Folk springer omkring med saker som skadar andra och det är inte klart att det räknas som vapen?

Inlåsning för innehav är vad som gäller. Får se hur många år det tar för lagstiftarna att fatta, och hur många som hinner drabbas innan.

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Ingen nyhet precis.
zap_ronaldo_280x390_439871a.jpg

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Fattar inte vad som är problemet. Folk springer omkring med saker som skadar andra och det är inte klart att det räknas som vapen?

Inlåsning för innehav är vad som gäller. Får se hur många år det tar för lagstiftarna att fatta, och hur många som hinner drabbas innan.

Det är inte lasrarna det är fel på, det är ägarna!!1

Oförklarliga laserattacker mot glassätande piloter förekommer oftast i de fall ägaren köpt en laserpekare med tvivelaktig manual, och inte från en seriös tillverkare.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Nu beror det väl på vilken våglängd dessa lasrar har huruvida dom kan orsaka ögonskador. Grön laser KTP-laser används ju för koagulaering av blodkärl och det finns MÅNGA blodkärl i ögonen.

Jag tycker fan att det är jämställbart med terrorist attacker att göra vad dessa männikor gör. Hur sjuk får man bli?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC