Grönlunds Trafikskola Södertälje 5 minus av 5 möjliga!

Status
Ej öppen för fler svar.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Gulleplutt skrev:
Drar R1or till sig barn vars hjärna fastnade i sandlådan?
Eller är sambandet enbart en slump???

Skulle vilja se den hockyspelare som åker ut i rinken utan sina skydd..
Ähh vadå det är ju bara träning...

Eller den bergsklättrare som klättrar utan säkring... För det är ju bara en lätt klättring...

Full utrustning eller låt hojen stå.
Och ska du bara ner på stan.. dvs köra max 30 km/h så ta cykeln då.. För ni cyklar ju lika fort.. Slipper oron över att någon ska pilla på hojen när den är parkerad mm...

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
SENSEI skrev:
2314963
Full utrustning eller låt hojen stå.
Och ska du bara ner på stan.. dvs köra max 30 km/h så ta cykeln då.. För ni cyklar ju lika fort.. Slipper oron över att någon ska pilla på hojen när den är parkerad mm...

Du har helt rätt!! :tummenupp

Men låt nu inte de andra veta!!

Låt mig retas med dessa fjårtisar ett tag till??! :huvet

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
"Skulle vilja se den hockyspelare som åker ut i rinken utan sina skydd..
Ähh vadå det är ju bara träning"

.....Ja endel kanske gör det om de tex bara ska träna skott behöver man ju inte alla skydd.

"Full utrustning eller låt hojen stå." ----> Det e ju bara din trångsynta åsikt. Folk gör väl för fan som de vill.

Slutsats: du är också en fjolla

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Kan inte alla sluta vara så griniga mot varandra?
Mrnice80 skrev:
2314832 Det är upp till körskolan att se till att eleven har rätt utrustning på sig för att köra.. Annars kan de ge F.. i att köra också.
Eller körskolan borde inte tillåta eleven att köra. :huvet

Mc ska framföras med rätt utrustning även om det är varmt ute.
Vet hur varmt och svettigt och äckligt det kan vara att köra cross i en sandgrop en sommardag. Tror du man smetar av sig utrustningen för det?? :va Nej, det är väl lika farligt för det, även fast värmen finns där.

Det tillhör sporten, och klarar man inte av det så ska man inte köra. :fatta!
Jag vet inte hur mycket sport det är att köra i krypfart runt en konbana, men det kan inte vara mycket.
"Rätt utrustning" borde väl egentligen enbart innebära hjälm, det är ju det enda som är lag på. Hur farlig är vätskebrist och överhettning gentemot att tappa hojen i knapp styrfart?
Skulle jag tvingas ta om körkortet idag och tvingas gå på körskola skulle jag välja en som inte bestämde vad jag skulle ha på mig.
Jag kör ofta i jeans och t-shirt. Mest för att det är skönare men även för att jag inte planerar att vurpa. De gånger jag vill köra så oförsiktigt har jag klätt på mig bättre. Hur svårt är det att acceptera för andra?

Edit:
SENSEI skrev:
2314963 Drar R1or till sig barn vars hjärna fastnade i sandlådan?
Eller är sambandet enbart en slump???
Haha, det är möjligt. Jag har en sån. Fast jag hade ingen sandlåda där jag växte upp, det närmsta är en blomlåda i betong.

Last edited:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Victor skrev:
2315062 Kan inte alla sluta vara så griniga mot varandra?

Jag vet inte hur mycket sport det är att köra i krypfart runt en konbana, men det kan inte vara mycket.
"Rätt utrustning" borde väl egentligen enbart innebära hjälm, det är ju det enda som är lag på. Hur farlig är vätskebrist och överhettning gentemot att tappa hojen i knapp styrfart?
Skulle jag tvingas ta om körkortet idag och tvingas gå på körskola skulle jag välja en som inte bestämde vad jag skulle ha på mig.
Jag kör ofta i jeans och t-shirt. Mest för att det är skönare men även för att jag inte planerar att vurpa. De gånger jag vill köra så oförsiktigt har jag klätt på mig bättre. Hur svårt är det att acceptera för andra?

Ja, men nu handlade det inte bara om lågfartsdelen på konbanan.. Men visst kör som du vill. Ingen kan stoppa dig. Men den dan du drar om kul och ligger som ett kolli på sjukan.. Säg det samma då.. :död

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
freddexwing skrev:
2315065 Tror inte du retar upp någon, du är bara allmänt störig och irriterande.

då retar han ju dig iaf

Mrnice80 skrev:
2315066 Ja, men nu handlade det inte bara om lågfartsdelen på konbanan.. Men visst kör som du vill. Ingen kan stoppa dig. Men den dan du drar om kul och ligger som ett kolli på sjukan.. Säg det samma då.. :död

Men kan du sluta gnälla nån gång...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Mrnice80 skrev:
2315066 Ja, men nu handlade det inte bara om lågfartsdelen på konbanan.. Men visst kör som du vill. Ingen kan stoppa dig. Men den dan du drar om kul och ligger som ett kolli på sjukan.. Säg det samma då.. :död
Då ångrar jag nog mera att jag gick omkull än att jag inte hade alla kläder på mig. Eller vad tror du?
Och jag har vurpat ett par gånger, säkert mera och snabbare än dig. Testa, det är inte så farligt som man kan tro.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Lucius skrev:
2315072 Din åsikt är viktig för mig.... :rolleyes:

Hmm jag förstår bara inte meningen med att fjanta i någons tråd.
Läser man andra inlägg du skrivit verkar du som en normal person (skummade bara lite) men att uppenbart sitta och mucka på nätet verkar lite svagbegåvat.

/Fredde

Gulleplutt skrev:
2315093 Jo

Jo

Jo

Jo

han stör dig som fan och jag tänker inte läsa ditt nästa inlägg så jag fick sista ordet HAHAHAHAHAH.

Öhh... okej...

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
zx9r
Körde du lågfarts delen i 30 km/h? bra jobbat isåfall, jag tränade många ggr utan utrustning på lågfarts delen eftersom det går i 5 km/h och lyckas man klota på den så borde man nog lägga mc planerna på hyllan.

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
:felämne Okej... nu ska vi se... vi börjar med: :corn :corn :corn
De här har fan blivt den roligaste tråden på länge...

GO LUCIUS

:backontop

E int grejen så.. att vi alla tycker olika... Jag kan lätt tänka mig o åka utan skydd, medans min "granne Åke" kan tänka sig åka utan ställ men aldrig utan ryggskyddet o sen bonden i grannbyn han kan inte tänka sig o kliva utanför dörren utan hela stället på sig...

Det e ju så.. Eller hur? Så länge det inte är lag på något annat än hjälm tycker jag det här e en onödig diskussion...

MVH//Magnus (som funderar på o strunta i o borsta tänderna ikväll) :hihi

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping