Tycker denna var rätt bra.
View attachment 418768
Yoda/Rossi skrev:Drive without crashing you must! Yeah!
Crashing leads to the tarmac, tarmac leads to injuries, injuries leads to the dark side. Yeeees! Hihihi!
Only without crashing, beat Rossi you will!
Trodde länge att benet ut vid bromsning var en brainfucker och att han skulle sluta när alla andra gjorde likadant.Ruskigt mentalt stark/smart Rossi.
Ibland funderar jag på om han gör en enda växling utan att först fundera vilken "mental påverkan" den har på konkurrenterna?
Sedan Stoner senast körde ett MotoGp race har det hänt en hel del, framförallt hur förarna utnyttjar hojarna.
Idag liknar det mer "motardracing" än den tidens RoadRacing, det har tagit Rossi tre säsonger att "komma" rätt med det nya sättet att köra hojen. Dessutom är det stor skillnad på hur däcken är uppbyggda, och hur de utnyttjas. Hojarna är annorlunda både geometriskt, för att passa det "nya" sättet, och dessutom är motorerna också annorlunda i karktären än när Stoner senaste körde ett MotoGp race. Jag tror inte att Stoner skulle göra det mycket bättre än Aoyama, om han får köra en hel säsong så kan han kanske vara med och kriga i topp 5 så småningom.
/KentW
/KentW
För att tala om någonting helt annat - jag tror snart jag relokaliserar österut... http://m.crash.net/motogp/news/218064/1/finlands-kymi-ring-to-bid-for-motogp-shun-f1.html
*nynnar "-Avundsjuk, jag blir så..."
Jaha, nu har Pedo varit sjukskriven i två race som det var sagt.. och Aoyama har istället kört, ungefär lika fort eller lika sakta, som förut.
Om nu armen på Dani inte läkt, kommer vi att se Stoner i startlistan då?
Han har ju gått från "NEJ!!" till "njaaaaa" till "kanske lite" till "för lite förberedelsetid..".
Är det dags för "Okej, en gång då.." nu?
Reklamvärdet för Honda kan inte överskattas i det läget, va?
För att tala om någonting helt annat - jag tror snart jag relokaliserar österut... http://m.crash.net/motogp/news/218064/1/finlands-kymi-ring-to-bid-for-motogp-shun-f1.html
*nynnar "-Avundsjuk, jag blir så..."
Nej, jag kollade själv på spårvalet och slås dels av att banan även vore trevlig i vänstervarv med ett gäng krympande APEX a'la Valencia och dels att det böljande partiet uppe till vänster liknar Austin.Är det bara jag som tycker att kurvorna efter rakan...
En del just nu talar för det. Dock har ju VR sett mycket stark ut även utan Marquez skadaÄr detta året Marquez blir av med titeln?
http://www.motogp.com/en/news/2015/...es-operation-on-little-finger-fracture/174529
Är detta året Marquez blir av med titeln?
http://www.motogp.com/en/news/2015/...es-operation-on-little-finger-fracture/174529
Jag har svårt att tro att MM hoppar över ett race pga ett opererat lillfinger. Eller att det brutna lillfingret ens påverkar hans prestation.
Nja, men MotoGP-förare är inget undantag bland andra professionella idrottare. Deras karriär och prestationer följer en halvcirkelformad kurva (mer eller mindre distinkt). Uppgång och fall. Pedrosa har befunnit sig i den fallande delen av den kurvan ett tag nu. Hayden likaså. Hans kurva beskrev en ganska brant stegrande form och en planare utförslöpa. Men så ser det ut för nästan alla.Därför är ingen av våra Aliens sopslut, det handlar med om hur de svarar upp mot den oundvikliga utvecklingen...
Men Stoner var ett undantag från det du skriver om ”den oundvikliga utvecklingen”. Han både vann överlägset över tid och dominerade enstaka race på material som inte alls var utvecklat för honom. Andra förares prestationer har haft ett betydligt tydligare samband med grad av anpassat material; Doohan, Rossi, Hayden, Lorenzo etc.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|