Gran Turismo 4

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Finns inte Alpina B12 köper jag inte spelet!
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Vad är skillnaden på de begagnade bilarna :va

/N

Firefly skrev:
Jo, fast du tjänar snabbt ihop pengar på vanligt vis också, du börjar med 10k. Sen kan du köpa en begagnad Skyline '00 för 18k... Så du har snart snygga bilar. Även om de är begagnade....
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Firefly skrev:
En kul funktion är att man kan ta kort på sina bilar i valfria miljöer eller när man ser reprisen från en körning osv.

Om man vill ha en bild på bilen i vardagsrummet eller utanför verandan, går det också bra? :hihi
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Jag förstår att det kanske står en bil utanför din veranda, men varför har du en i vardagsrummet :va

:D

/N

goodspeed skrev:
Om man vill ha en bild på bilen i vardagsrummet eller utanför verandan, går det också bra? :hihi
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
isse skrev:
Vad är skillnaden på de begagnade bilarna :va

/N
Vet inte riktigt säkert... Förutom att det är massa mil på mätaren...
Men man kan justera chassi och sånt efter man kört massa mil för att bättra på väghållningen eftersom sånt tydligen slits. Typ att chassi påverkas av alla g-krafter i kurvor och sånt... Så du måste kanske lägga ut pengar på att ställa in chassi, byta olja m.m. på de begagnade...
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Hur gör man för att föra över pengar från gt3?? Jag hann inte läsa i början och i manualen står det inte.
help plz!
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
är det samma fartkänsla som i gt2 :va lr är det samma sunkiga kännsla som i gt3 att det känns som om man flyter i en jävla fiskebåt fram och tillbaka?
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Wassup skrev:
är det samma fartkänsla som i gt2 :va lr är det samma sunkiga kännsla som i gt3 att det känns som om man flyter i en jävla fiskebåt fram och tillbaka?
Jag skulle vilja påstå att 3an är det sämsta i spelserien.
2:an var ok, inte mer, men 4:an är i min mening mkt trevlig.
//Tobbe
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
jo nu har man införskaffat sig ett ps2 och gt4 idag.
men glömde köpa memory card :huvet
jepp snabb titt på liret och så märkte jag att man fortfarande sitter i fiskebåten och flyter omkring på banan med en volvo s60 t5.
ingen riktig hastighets känsla exakt. får titta vidare när man införskaffat ett memory card.
men grafiken var helt klart godkänt
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
tobbeviking skrev:
Jag skulle vilja påstå att 3an är det sämsta i spelserien.
2:an var ok, inte mer, men 4:an är i min mening mkt trevlig.
//Tobbe
men just det att 3an suger :censored . men 2an har hastighets känsla
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
isse skrev:
Jag förstår att det kanske står en bil utanför din veranda, men varför har du en i vardagsrummet :va

:D

/N

Svårare för polarna att bevisa att jag inte skulle ha en bil i vardagsrummet kanske? :7peta
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Wassup skrev:
jo nu har man införskaffat sig ett ps2 och gt4 idag.
men glömde köpa memory card :huvet
jepp snabb titt på liret och så märkte jag att man fortfarande sitter i fiskebåten och flyter omkring på banan med en volvo s60 t5.
ingen riktig hastighets känsla exakt. får titta vidare när man införskaffat ett memory card.
men grafiken var helt klart godkänt
Ha spelet på hela tiden tills du skaffat minneskort då :)
Hoppas du gillar det nu iaf :tummenupp
//Tobbe
Edit: :huvet läsa mellan raderna kan man ju om man vill :huvet
Hastighetskänslan i dom slöare bilarna är nog just pga att dom är slöa.
Jag satt och piskade en polare på tvåspelarläge häromkvällen ( eller var det han som....hm ) Då körde vi BMW M3 och M5 mot varandra och skiftade bil lite då och då.
Jag imponerades över att dom faktiskt fått till viktskillnaden på bilarna, hastighetskänslan är rimlig i mina ögon iaf. Lååååångt mkt bättre än trean enligt mig. :Edit
 
Last edited:

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
sEiKo skrev:
Hur gör man för att föra över pengar från gt3?? Jag hann inte läsa i början och i manualen står det inte.
help plz!

Gå in på "home" sen in på "status" eller vad den heter... (till höger om garaget)
Där kan du trycka på fyrkanten tror jag det är så kollar den av uppdateringar gentemot din gt3-fil... (Det står längst ner i bilden när du går in på status hur du gör...)

Lycka till... :tummenupp
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Om ni klagar på dålig känsla i GT4 så kan ni inte ha spelat mycket av det.. det äger ju!
Och som nån sa, det är ju lite av grejen att börja med en slö bil och jobba sig upp genom serierna.. :)
Själv satte jag igång direkt med att köra alla licenser, vilket jag tycker att alla borde göra för att komma in i spelet..upplevelserna senare blir så mycket grymmare då!
T ex när man efter några licensköringar får ratta BMW M5 ("den nya") genom ett par kurvor på ringen..i 250+ knyck :D Det är sjuuukt kul! Speciellt när bakvagnen släpper å man lägger feta sladdar genom kurvorna :yoparty Angående fartkänsla så rekommenderar jag er att köra en annan uppgift, där man ska köra en galet snabb formelbil runt en bana... och om jag får tala för min egen del så har jag aldrig kört snabbare i ett tv-spel :D 375 km/h, det går så fort så man bara garvar.. :tummenupp

Just Nürburgring är hur fet som helst, skulle nog ha kunnat köpt spelet bara för den banan å en schysst kärra!

Sen finns det ju en del roliga detaljer också..som t ex när man ligger och slipstreemar (stavning?) en annan bil i säg 200 km/h.. sen går ut för omkörning, då "känner" (hör) man hur vinden helt plötsligt tar en..

Dock så finns det en sak som jag irriterar mig på. Varför kan man inte få köra om pacecar:en i licenstersterna?! Grymt irriterande när man sätter grymma nedbromsningar och enkelt kan slinka förbi den.

Edit: Logitech GT-Force heter väl ratten som nån frågade efter. Eller var det Driving Force Pro?
 
Last edited:

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
tobbeviking skrev:
Ha spelet på hela tiden tills du skaffat minneskort då :)
Hoppas du gillar det nu iaf :tummenupp
//Tobbe
Edit: :huvet läsa mellan raderna kan man ju om man vill :huvet
Hastighetskänslan i dom slöare bilarna är nog just pga att dom är slöa.
Jag satt och piskade en polare på tvåspelarläge häromkvällen ( eller var det han som....hm ) Då körde vi BMW M3 och M5 mot varandra och skiftade bil lite då och då.
Jag imponerades över att dom faktiskt fått till viktskillnaden på bilarna, hastighetskänslan är rimlig i mina ögon iaf. Lååååångt mkt bättre än trean enligt mig. :Edit
kan bara gå in i arcade mode när jag inte har memory card.
men det jag menar e att 3an e slött som faaaaaaaaaaaaaaaaaan
satt och lira hos polarn pga att inte ägt ett ps2 fören idag.
och då lira jag 3an med värsting supra och det kändes slööööööt som fan.
men gämför man 3an och 2an så har 2an så mycket mer fartkänsla än 3an.
 

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
Om man inte har PS2 kan jag rekommendera GTR ( http://www.gtr-game.com ) till PC

Släpptes idag! Har lirat det och kan bara säga WOW!!
Riktigt skön känsla, grafik, ljud!

Sen att Anderstorp är med och att man kan köra 24h på SPA är ju inte helt fel heller...

Finns att köpa på bla www.cdon.com

/Berra
 

Bifogat

  • seat.jpg
    seat.jpg
    51.8 KB · Visningar: 143
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top