Gran Turismo 4

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Berra skrev:
Om man inte har PS2 kan jag rekommendera GTR till PC

Släpptes idag! Har lirat det och kan bara säga WOW!!
Riktigt skön känsla, grafik, ljud!

Sen att Anderstorp är med och att man kan köra 24h på SPA är ju inte helt fel heller...

/Berra

Åfan så det släpptes idag med.. jahopp, då lär man uppgradera datorn igen då :gnissla
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Detta e nog den skummaste bilen jag nånsin fått i ett GT spel. Ganska ball... o den går bra med :banana
 

Bifogat

  • IMG0000.JPG
    IMG0000.JPG
    72.2 KB · Visningar: 172

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Läste ca 3 kommentarer sen åkte jag ner till stan å köpte spelet. Det var pga GT4 som jag överhuvudtaget köpte ett PS2 ;D

Kanonlir. 8 plus av 8 möjliga.
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Jag har då hittat bilen för oss MC-intresserade!

En "Caterham Seven Fireblade"

Den hade t.o.m. Fireblade loggan med i spelet... Varvräknaren rödmarkerar vid 10.500 rpm... Ska vi gissa på att det sitter en Fireblade motor i den :rolleyes: :yoparty

Den är grym!

(Här kommer en bild på den med...)
 

Bifogat

  • IMG0007.jpg
    IMG0007.jpg
    121.5 KB · Visningar: 139

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
P-E skrev:
jag tyckte NFSU 2 har grymt bra spelkänsla, typ ända spelet jag spelat då det verkligen går fort och känns fort. GT3 var ju en flopp, går inte att motorbroma eller något roligt som man kan i NFSU2.

Går det bra att motorbromsa, är känslan bra, snabbsvängd bil? Känner man att det går fort när man kör snabbt i spelet?


Det går inte att jämföra öht. NFSU har ingen "verklighetskänsla" alls. Detta spelet är så nära att köra en riktig bil som jag har varit i ett spel.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Firefly skrev:
Jag har då hittat bilen för oss MC-intresserade!
Ta å kolla under Suzuki - New Cars (längst till höger).

Här är en som längtar tills jag hittar rätt race att vinna :rolleyes:
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Spelade detta skitdåliga spel igår. Vad pratar ni om är så bra. Blä blurk. nada.

Fixa mig GP500 2 så blir jag nöjd =)

Need for speed 2 är roligare. Finns ju en gräns på realism o spelglädje.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Swedie skrev:
Spelade detta skitdåliga spel igår. Vad pratar ni om är så bra. Blä blurk. nada.

Fixa mig GP500 2 så blir jag nöjd =)

Need for speed 2 är roligare. Finns ju en gräns på realism o spelglädje.
Gå in på settings på bilen du kör och sätt alla prylar på "Driving aids" till 0. Annars kan jag hålla med om att det är rätt trist...
 

P-E

Guest
MrGooFy skrev:
Det går inte att jämföra öht. NFSU har ingen "verklighetskänsla" alls. Detta spelet är så nära att köra en riktig bil som jag har varit i ett spel.

Själva grejen med spel är att man vill göra saker som man inte kan i verkligheten. Typ trimma en bil till 350+ med 500hk och köra slalom mellan andra bilar på motorvägen. Eller axxa från 0-300 på 10 sek.

Ska ju kännas som om det går fort och så. Det rä det som är det roliga med spel.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Haha, fyfan va bra det är!!! Tummarna blöder! Hörs om ett halvår! :banana
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Det var längesedan jag hade så här kul med ett racinglir!
NFSU, har spelglädje det kan jag hålla med om men detta har både spelglädje och en hel skopa realism. Det gillar iaf jag, NFSU tröttnade jag på efter styvt en vecka.
Detta spelet kommer hålla i sig längre än så.
Spelupplevelser ligger ju precis som i film och musik i vad spelaren värdesätter.
Jag tycker GT4 lätt kvalar in i topp 5 bland raceliren.
Men kuska runt ringen i en volvo eller fiat 500 är det nog få som finner glädje i, även om man uppskattar realism.
Nej tacka vet jag subarun som jag efter ett par timmar bakom spakarna trimmat upp till bristningsgränsen, kör ett race och gör ett par misstag, ber en stilla bön till guden lustgas och wröööööhöööhöööön så är man med i matchen igen.
Eller bjucka hem en polare, sitta och frossa i alla goa klassikerbilar som finns med i arkadläget redan från början.
SHIT, vad fast jag är i detta liret nu :D
//Tobbe
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
BlueNinJa skrev:
Vart kan man hitta detta dådå?! :confused:
Jag brukar ändra såhär, men det finns fler ställen... Det är iaf där du har settings för bilen.

Gå in på ett race, starta upp tills du kan välja A-spec, B-spec och practice. Där har du en röd verktygslåda som det står "Settings" under. Välj den och bläddra lite till höger, där har du "Driving aids", tryck på verktyget och där kan du ändra :)

Det slår alltså av antispin å antislir, vilket enligt mig är otroligt störande, iaf tills man hittar sig en bil på 700+hk.
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
OlleR skrev:
Jag brukar ändra såhär, men det finns fler ställen... Det är iaf där du har settings för bilen.

Gå in på ett race, starta upp tills du kan välja A-spec, B-spec och practice. Där har du en röd verktygslåda som det står "Settings" under. Välj den och bläddra lite till höger, där har du "Driving aids", tryck på verktyget och där kan du ändra :)

Det slår alltså av antispin å antislir, vilket enligt mig är otroligt störande, iaf tills man hittar sig en bil på 700+hk.

Okay tackar =) har 470 kusar i min Gamla supra nu hehe :rofl
Grymt skoj är det iallafall!
 
Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
BlueNinJa skrev:
Okay tackar =) har 470 kusar i min Gamla supra nu hehe :rofl
Grymt skoj är det iallafall!
Själv åker man ju Skyline med 500 pollar å NOS :banana

Fast det var lite av ett fegisköp... Göra det lätt för sig... Nä supra är coolare :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Aaagh, ögonen blöder, jag har kramp i fingrarna och all tvätt som jag skulle gjort i helgen ligger kvar smutsig.
Fast på pluskontot har jag spelat upp mig i 28% av hela spelet och får köra Endurance.

Jag måste nog sjukanmäla mig nästa vecka...
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
OlleR skrev:
Själv åker man ju Skyline med 500 pollar å NOS :banana

Fast det var lite av ett fegisköp... Göra det lätt för sig... Nä supra är coolare :tummenupp

Om Ni har lite pengar i början, gå in under Tuning cars, och sedan på MPA eller HPA tror jag det heter. Gå in under "Full car" längst ner i högra hörnan. Där finns en Golf med 522 bhp :tummenupp Med den kan man köra ifrån det mesta!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top